Hvordan får jeg bilen op på akselstøtter
Fra : Bindslev

Dato : 22-04-05 19:35

Hej NG

Jeg har to akselstøtter som jeg let kan sætte bilens forende op på ved at
løfte med donkraft på et løftepunkt i bilens forende i midten. Nu har
jeg brug for at komme til bagenden. MEN - her er der ikke noget løftepunkt i
midten, så mit spørgsmål er - hvordan får jeg akselstøtterne ind under
bilen når jeg bruger pladsen på vangerne til donkraften?

Mvh.
Bindslev

Fra : alexbo

Dato : 22-04-05 20:41

"Bindslev" skrev

> [...]
> midten, så mit spørgsmål er - hvordan får jeg akselstøtterne ind under
> bilen når jeg bruger pladsen på vangerne til donkraften?

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du mener med at bruge pladsen under
vangerne, hvis du kan løfte bilen foran et sted må det være en rigtig
donkraft du bruger, den sætter du enten under bagakslen, hvis der er en
sådan, ellers under et af punkterne til et af baghjulsophængene, så er
paneler og andre solide steder fri til støtterne.

Hvis du nu skrev hvilken bil du har, kunne en læser med samme bil måske
forklare hvad han gør.

mvh
Alex Christensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-04-05 20:47

Bindslev skriver:

> [...]
> midten, så mit spørgsmål er - hvordan får jeg akselstøtterne ind under
> bilen når jeg bruger pladsen på vangerne til donkraften?

En akselstøtte skal vel ind under akslen ?

Løft i den ene side med donkraft, skub støtten ind under baghjulslejet,
sænk donkraft og gentag opertaion i modsatte side af bilen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 22-04-05 22:26

> [...]
> midten, så mit spørgsmål er - hvordan får jeg akselstøtterne ind under
> bilen når jeg bruger pladsen på vangerne til donkraften?

Løft på anhængertrækket?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Leonard

Dato : 22-04-05 22:29

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Løft på anhængertrækket?

Hvad får dig til at tro at Bindslev er jyde?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus G.

Dato : 22-04-05 23:52

> Hvad får dig til at tro at Bindslev er jyde?

Hvad får dig til at tro at kun jyder har anhængertræk?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 23-04-05 02:57

> Hvad får dig til at tro at kun jyder har anhængertræk?

Hvad får dig til at tro du må løfte der?!?. Det er forskelligt fra bil til
bil, på min gl. Saab måtte jeg på beslaget under bilen- ikke selve trækket ,
på min Octi. overhovedet IKKE, vognbunden klare ikke tryk den vej. Der er
punkter til det samme ifbm. baghjulsophængets fastgørelse.

Fra : Bindslev

Dato : 24-04-05 06:52

Tak for alle svarene - det er i øvrigt en saab - uden bagaksel og uden træk
(halv jyde). Men måske jeg kan løfte på bærearmen (tror bare ikke rigtigt,
at jeg kan komme til den med donkraften)