|
| Støddæmper Lancia Thema Fra : Jens Lundtofte |
Dato : 22-04-05 17:12 |
|
Jeg har et sæt nye støddæmpere til en lancia Thema.
De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
har en forklaring på dette. Jeg tror ikke de er i stykker
da det er alle der er sådan.
Mvh Jens
| |
Niels Bengaard (22-04-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 22-04-05 17:30 |
|
> Jeg har et sæt nye støddæmpere til en lancia Thema.
> De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
> i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
> har en forklaring på dette. Jeg tror ikke de er i stykker
> da det er alle der er sådan.
> Mvh Jens
De er måske bare pakket så de ikke fylder så meget. Kan du ikke bare trække
stemplet i top?
Niels
| |
Jens Lundtofte (22-04-2005)
| Kommentar Fra : Jens Lundtofte |
Dato : 22-04-05 17:56 |
|
Nej det er ikke fordi de er pakket sådan, når jeg trækker
stemplet i top, så går det lige så stille i bund på samme vis
om andre går i top.
Jens
"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4269267c$0$656$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Jeg har et sæt nye støddæmpere til en lancia Thema.
>> De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
>> i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
>> har en forklaring på dette. Jeg tror ikke de er i stykker
>> da det er alle der er sådan.
>> Mvh Jens
>
> De er måske bare pakket så de ikke fylder så meget. Kan du ikke bare
> trække stemplet i top?
>
> Niels
>
| |
alexbo (22-04-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-04-05 19:26 |
|
"Jens Lundtofte" skrev
> De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
> i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
> har en forklaring på dette.
Der er ingen særlig grund, i princippet vil en støddæmper blive i den
position man stiller den i.
Nogle har en smule overtryk den ene eller den anden vej, det har ingen
indflydelse på deres virkning, som er at bremse fjederens bevægelser.
mvh
Alex Christensen
| |
Ukendt (22-04-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 22-04-05 19:50 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:42694512$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Jens Lundtofte" skrev
>
>> De er lige modsat andre jeg har set, normalt er stemplet
>> i top, men på disse er stemplet i bund, er der nogen der
>> har en forklaring på dette.
>
> Der er ingen særlig grund, i princippet vil en støddæmper blive i den
> position man stiller den i.
>
> Nogle har en smule overtryk den ene eller den anden vej, det har ingen
> indflydelse på deres virkning, som er at bremse fjederens bevægelser.
Alle gasfyldte støddæmpere vil stemplet presses helt ud. Gassen er der for
at olien i støddæmperen ikke skal "skumme" har jeg ladet mig fortælle af
ERLO.
--
Tom
| |
alexbo (22-04-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 22-04-05 20:22 |
|
"Tom" skrev
> Alle gasfyldte støddæmpere vil stemplet presses helt ud. Gassen er der for
> at olien i støddæmperen ikke skal "skumme" har jeg ladet mig fortælle af
> ERLO.
Gassen er i det "tomme" rum over eller under olien, og har som sådan ingen
indflydelse på stemplet.
Den lægger et tryk på olien der modvirker skum.
På nedenstående link findes en lille film "maxcontrol" der viser virkemåden.
http://www.gabriel.com/
mvh
Alex Christensen
| |
|
|