/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Opfølgning til diskussion om BMW og turbo
Fra : Frederik


Dato : 22-04-05 15:20

http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768

Så er der tryk på møllen...

Bliver spændende at sammenligne med 335d, da det vel vil give et godt
eksempel på styrkerforholdet mellem diesel og benzin. Samme motorstørrelse
og ens registerladning.

Mvh.

Frederik



 
 
Ukendt (22-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 22-04-05 15:29


"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
news:42690829$0$73807$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768
>
> Så er der tryk på møllen...
>
> Bliver spændende at sammenligne med 335d, da det vel vil give et godt
> eksempel på styrkerforholdet mellem diesel og benzin. Samme motorstørrelse
> og ens registerladning.

Det var da også på tide at fabrikkerne vågner op. Turbo er bare for fé og
det er så let at få endnu flere heste hvis man synes fabrikken har været
lidt for konservativ.

Jeg ønsker den nye turboladet bil/motor held og lykke.....selv om det nok
bliver for dyr til de fleste danskere de næste 10 år.

--
Tom



Thomas H. (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-04-05 08:33


"Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
news:42690829$0$73807$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768
>
> Så er der tryk på møllen...
>
> Bliver spændende at sammenligne med 335d, da det vel vil give et godt
> eksempel på styrkerforholdet mellem diesel og benzin. Samme motorstørrelse
> og ens registerladning.

Wow! Den kommende M3 skal da godt nok have et ordentlig boost, hvis en 335i
skal have 330 Hk for at lukke hullet op til den!
....330 Hk i en standard mellemklassebil, hvor er det dog egentlig sygt - den
første M3 havde 195



Ukendt (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-05 08:35


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:HSmae.172$uP6.24@news.get2net.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe @suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:42690829$0$73807$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> http://www.autocarmag.com/news_article.asp?na_id=214768
>>
>> Så er der tryk på møllen...
>>
>> Bliver spændende at sammenligne med 335d, da det vel vil give et godt
>> eksempel på styrkerforholdet mellem diesel og benzin. Samme
>> motorstørrelse og ens registerladning.
>
> Wow! Den kommende M3 skal da godt nok have et ordentlig boost, hvis en
> 335i skal have 330 Hk for at lukke hullet op til den!
> ...330 Hk i en standard mellemklassebil, hvor er det dog egentlig sygt -
> den første M3 havde 195

Det er ellers ret ok, med så mange heste. (red. 911)

--
Tom



Thomas Strandtoft (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 23-04-05 10:43

"Thomas H." wrote:

> Wow! Den kommende M3 skal da godt nok have et ordentlig boost, hvis en 335i
> skal have 330 Hk for at lukke hullet op til den!

Tjaae, de er jo endelig krøbet til korset og vil smide deres V8'er
i M3'eren (en motor nogen mener den burde have haft fra starten
), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
M5'eren?

> ...330 Hk i en standard mellemklassebil, hvor er det dog egentlig sygt - den
> første M3 havde 195

Jep, spøjst at bilers effekt eksploderer i takt med at der
indføres strengere hastighedsgrænser og miljøkrav. Mon det ender
med 1000 hk og max. 40 km/t på motorvejene?

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Thomas H. (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-04-05 11:21


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:426A18BA.20EAEB19@carftp.com...

> Tjaae, de er jo endelig krøbet til korset og vil smide deres V8'er
> i M3'eren (en motor nogen mener den burde have haft fra starten
> ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
> M5'eren?

Hvis den bliver lige så højtydende som deres rækkeskser, vil deres 4 liters
have 430 hk


> Jep, spøjst at bilers effekt eksploderer i takt med at der
> indføres strengere hastighedsgrænser og miljøkrav. Mon det ender
> med 1000 hk og max. 40 km/t på motorvejene?

Ja man skulle tro det var en joke fra politikernes side, vi laver bilerne
mere kraftfulde, mere lyddæmpede, bedre bremsende og mere sikre, samtidig
sætter vi hastighedsgrænserne ned, hæver bødestørelserne, og tager folks
kørekort meget før .... logik for hvem?



Henrik B. (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-04-05 13:08


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:Hkpae.260$5E1.8@news.get2net.dk...

>> Jep, spøjst at bilers effekt eksploderer i takt med at der
>> indføres strengere hastighedsgrænser og miljøkrav. Mon det ender
>> med 1000 hk og max. 40 km/t på motorvejene?
>
> Ja man skulle tro det var en joke fra politikernes side, vi laver bilerne
> mere kraftfulde, mere lyddæmpede, bedre bremsende og mere sikre, samtidig
> sætter vi hastighedsgrænserne ned, hæver bødestørelserne, og tager folks
> kørekort meget før .... logik for hvem?

Det er da ganske enkelt. Bilen er blevet det ultimative statussymbol
(potensforlænger) - derfor.

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Thomas Strandtoft (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 24-04-05 08:42

"Thomas H." wrote:

> > ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
> > M5'eren?
>
> Hvis den bliver lige så højtydende som deres rækkeskser, vil deres 4 liters
> have 430 hk

Det kan V8'eren garanteret nemt trimmes til, der er langt mere
potentiale tilbage i den end i R6'eren.. Mærkepolitisk set er det
dog svært at spå om, det bliver sikkert et eller andet gylle med
at den ikke må have mere effekt end storebroderen..

> Ja man skulle tro det var en joke fra politikernes side, vi laver bilerne
> mere kraftfulde, mere lyddæmpede, bedre bremsende og mere sikre, samtidig
> sætter vi hastighedsgrænserne ned, hæver bødestørelserne, og tager folks
> kørekort meget før .... logik for hvem?

Er det ikke mere en joke fra fabrikanternes side? Med det
politiske klima de udvikler biler til, ikke kun i dk, men
generelt, så er det jo gak at lave biler der først bliver sjove
over 200 km/t. Et eller andet sted er koreanerne og japanerne inde
på noget når de bygger små 600 ccm trecylindrede sportsvogne,
biler man kan "fyre af" og "ræse" i uden at ende med at stå til
offentlig spanking på byens torv. At folk så hellere vil have en
kæmpe Audi hvor de skal køre med konstant varsom speederpedal er
ikke noget jeg kan få til at give mening..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Frederik (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 24-04-05 10:58


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message
news:426B4DC0.59030CCB@carftp.com...
> "Thomas H." wrote:
>
>> > ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
>> > M5'eren?
>>
>> Hvis den bliver lige så højtydende som deres rækkeskser, vil deres 4
>> liters
>> have 430 hk
>
> Det kan V8'eren garanteret nemt trimmes til, der er langt mere
> potentiale tilbage i den end i R6'eren.. Mærkepolitisk set er det
> dog svært at spå om, det bliver sikkert et eller andet gylle med
> at den ikke må have mere effekt end storebroderen..
>
SNIP

Nu har den vuværende storebroder jo 507 hk, så 430 kunne vel godt forsvares.

I starten taltes om 400 hk. Men nu den nye RS4 har overskredet dette antal,
er det vel et åbent spørgsmål.

Hvis BMW mener, at den standard M3 skal konkurrere med S4'eren (344), kan
den vel godt blive på 400-410, hvorefter en CSL udgave kunne få noget
ekstra. Er sigtet derimod at konkurrere med RS4eren, kommer den vel lidt
højere op.

Egentlig er det lidt omsonst en forskel på 410 og 425 hk er vel som
forskellen på 41 og 42,5. Men der ved man jo også, hvilken en man helst vil
ha'... :)

Mvh.

Frederik

Mvh.

Frederik



Ukendt (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-05 13:52


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:426A18BA.20EAEB19@carftp.com...
> "Thomas H." wrote:
>
>> Wow! Den kommende M3 skal da godt nok have et ordentlig boost, hvis en
>> 335i
>> skal have 330 Hk for at lukke hullet op til den!
>
> Tjaae, de er jo endelig krøbet til korset og vil smide deres V8'er
> i M3'eren (en motor nogen mener den burde have haft fra starten
> ), så mon ikke den næste M3 har ca. de samme 400 hk som
> M5'eren?
>
>> ...330 Hk i en standard mellemklassebil, hvor er det dog egentlig sygt -
>> den
>> første M3 havde 195
>
> Jep, spøjst at bilers effekt eksploderer i takt med at der
> indføres strengere hastighedsgrænser og miljøkrav. Mon det ender
> med 1000 hk og max. 40 km/t på motorvejene?

Det gør de da ikke i "bilernes land". Der er der fri hastighed på en stor
del af motorvejene og 100 Km/t på hovedveje

--
Tom



Thomas Strandtoft (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 24-04-05 08:46

Tom wrote:

> Det gør de da ikke i "bilernes land". Der er der fri hastighed på en stor
> del af motorvejene og 100 Km/t på hovedveje

Er det nu også i virkeligheden "en stor del af motorvejene" der
har fri hastighed længere? Jeg synes at have hørt, at det samlede
antal km med fri hastighed er dalet temmeligt meget, og at det
reelt kun er en håndfuld stækninger der stadig har det?

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Ukendt (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-05 09:31


"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:426B4ECE.FA920305@carftp.com...
> Tom wrote:
>
>> Det gør de da ikke i "bilernes land". Der er der fri hastighed på en stor
>> del af motorvejene og 100 Km/t på hovedveje
>
> Er det nu også i virkeligheden "en stor del af motorvejene" der
> har fri hastighed længere? Jeg synes at have hørt, at det samlede
> antal km med fri hastighed er dalet temmeligt meget, og at det
> reelt kun er en håndfuld stækninger der stadig har det?

Fra grænsen til Hockenheim er det meste med fri hastighed. Det samme er
adskillige hundrede Km mellem Hamborg og Berlin. Mellem Hamborg og Holland
er ca. halvdelen med fri hastighed.
Men kører man nede i Ruhr området så er det rigtig nok at der er mange
begrænsninger,.......hvilket også er ligemeget da trafikken er så overdrevet
voldsom at man konstant sidder fast i bilkøer.
Heldigvis er de vigtige store hovedårer med fri hastighed. A7 er et godt
eksempel.

--
Tom



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408625
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste