Køb af bil: Ny [160.000 kroner
Fra : Kasper

Dato : 22-04-05 11:55

Hejsa.

Vi står og skal købe ny eller nyere brugt bil. Da dette faktisk er en
sværere opgave end først antaget ville vi gerne have inputs.

Som det ser ud lige nu står valget mellem:

Ny bil i 160.000 kroners klassen:
Citroën C3 2005

Brugt bil i 100.000 kroners klassen:
Citroën Xsara 1997 ->
Citroën Xantia 1995 ->
Peugeot 206 1999 ->
Peugeot 406 1998 ->

Bilen skal køres af par i 50'erne der ikke lægger vægt på hastighed,
og som det kan ses er størrelsen ikke af vigtighed. Som følge af valg
af værksted er de 2 franske mærker interessante.

Skal anvendes dagligt 30 km tur/retur på arbejde, og ellers handle,
sommerhus mv.

Målet er at bilen skal "køres" i bund.

Da vi gerne vil af med den gamle i bil i bytte er køb ved forhandler
mest interessant.

Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...

Alle input er velkomne, God helligdag:
Kasper
Kasper_1981_@varmmail.com
varmmail skal oversættes! :0)

Fra : Kim Johansen

Dato : 22-04-05 12:39

Hej Kasper

Hvis man skal se økonomisk på det vil man altid tabe meget på en ny bil. Jeg
vil hellere købe en 2 år gammel bil da de værste afskrivninger er taget. Nu
har du selv valgt Peugeot og Citroen. Jeg tor ikke du kan finde nogle der
taber så meget i værdi som dem. Jeg vil anbefale at købe tysk. De er godt
nok lidt dyre men tabet er ikke så stort som på de franske så i det lange
løb vil det bedre kunne betale sig.

Mvh
Kim Johansen
www.DigiCar.dk - Vi fikser hvad andre ikke kan.

Fra : Thomas G

Dato : 22-04-05 13:32

> [...]
> De er godt nok lidt dyre men tabet er ikke så stort som på de franske så i
> det lange løb vil det bedre kunne betale sig.

Hvis de virkelig mener det med at den skal køres i bund så er det vel dyres
at man køber den dyreste bil ... selvom den holder prisen ... for når den er
i bund er den vel ikke noget værd ?

Jeg ville anbefale at gå efter en Mazda, toyota, Hyundai eller Kia da de får
rigtig gode karakterer i de undersøglser der ser på fejl ... hvilket vel er
rigtig vigtigt når man går efter en bil der skal køres i bund.

Hvis det slet ikke er muligt efter der er tænkt over det ville jeg gå efter
den nye model (C3) da jeg mener at erindre at den har bedre bezin økonomi =
billigere i daglig drift (lån ikke medregnet). Det skal i den sammenhæng
tilføjes at jeg hader at købe brugt da jeg så ikke ved hvordan den tidligere
ejer har behandlet bilen og vedligehold den.

mvh Thomas G

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-05 15:40

> Nu har du selv valgt Peugeot og Citroen. Jeg tor ikke du kan finde nogle
> der taber så meget i værdi som dem.

Det var da noget værre æwl.

Jeg er selv til "tyske biler", men ovenstående er ret beset noget af det
værste sludder.

Masser af de små økonomske franskmænd afskriver meget lidt.

/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 14:52

> Det var da noget værre æwl.
>
> Jeg er selv til "tyske biler", men ovenstående er ret beset noget af det
> værste sludder.
>
> Masser af de små økonomske franskmænd afskriver meget lidt.

Men der er også eksempler på det modsatte - Xantia f.eks.

Fra : Preben F. Nielsen

Dato : 22-04-05 14:13

Hej.
Jeg ville da overveje en gulpladebil, hvis I kun er to der skal køres.
Der er komfort som i en personbil, der mangler bare bagsæderne.
I de fleste tilfælde kan man spare ca.100.000 kr. i købspris.
Der er godtnok den såkaldte "misundelsesafgift" på ca. 5000 kr om året,
men I kan betale misundelsafgift i ca. 20 år, før differencen er opbrugt.
Jeg har selv lige købt en Ford Focus 1,8 c-max van med ghiaudstyr.
Den er 130.000 kr. billigere end personbilsmodellen.
Jeg har ikke fået den endnu, men jeg glæder mig.

Mvh. Preben.

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 27-04-05 20:09

On Fri, 22 Apr 2005 15:13:04 +0200, "Preben F. Nielsen" <pfn@email.dk>
wrote:

> [...]
>Den er 130.000 kr. billigere end personbilsmodellen.
>Jeg har ikke fået den endnu, men jeg glæder mig.

Det kan du bestemt også rolig gøre Preben.

Jeg kører selv C-Max 2.0 Ghia - det er den bedste bil jeg nogensinde
har ejet

Ulrik
Focus C-Max http://www.blackend.dk/focus.htm

Ulrik
Ford Focus C-Max
http://www.blackend.dk/focus.htm

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 22-04-05 15:24

"Kasper" <kasper_1981_@hotmail.com> wrote in message
> Hvad skal valget falde på, med baggrund i valg, økonomi osv...

Et lille klip fra Penge og Privat økonomi:
(www.penge.dk)

De 10 billigste nye biler (totalomkostn. kr. pr. km):
VW Lupo 1,2 TDI 3L, 3-d, 61 hk (2,17)
Suzuki Alto 1,1 GL, 5-d, 63 hk (2,20)
Toyota Yaris 1,4 D-4D linea Terra, 3-d, 75 hk (2,33)
Fiat Panda 1,2 Dynamic, 5-d, 60 hk (2,37)
Fiat Punto 1,2 Active, 3-d, 60 hk (2,38)
Toyota Yaris 1,4 D-4D linea Terra, 5-d, 75 hk (2,38)
Skoda Fabia 1,2 Classic, 5-d, 54 hk (2,43)
Peugeot 206 1,4 XR HDI, 3-d, 70 hk (2,44)
Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 65 hk (2,45)
Opel Corsa 1,0 12V Essentia, 3-d, 60 hk (2,45)

Br,
Morten, C3

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 15:35

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Peugeot 206 1,4 XR HDI, 3-d, 70 hk (2,44)
> Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 65 hk (2,45)
> Opel Corsa 1,0 12V Essentia, 3-d, 60 hk (2,45)

Synes at de 2 Diesel Yaris'er ligner hinanden temmelig meget. Virker lidt
overdrevet at tage den med 2 gange bare fordi den kan have 3 eller 5 døre.

--
Tom

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-04-05 18:15

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Synes at de 2 Diesel Yaris'er ligner hinanden temmelig meget. Virker lidt
> overdrevet at tage den med 2 gange bare fordi den kan have 3 eller 5 døre.

Det har da ikke noget med dørene at gøre, den ene er diesel, den anden er
benzin.

mvh
Preben

Fra : JS

Dato : 22-04-05 18:16

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det har da ikke noget med dørene at gøre, den ene er diesel, den anden er
> benzin.

Og den tredie er en diesel...

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-04-05 18:32

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> Og den tredie er en diesel...

Ups, havde ikke set nr. 2, som også er en diesel. Så er det nr. 3, der er
benzin
Så må jeg give Tom ret.

mvh
Preben

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 22-04-05 18:44

> [...]
> Peugeot 206 1,4 XR HDI, 3-d, 70 hk (2,44)
> Toyota Yaris 1,0 Terra, 3-d, 65 hk (2,45)
> Opel Corsa 1,0 12V Essentia, 3-d, 60 hk (2,45)

Men den liste tager højde for afskrivning efter nogle år og X antal km. Det
er vel ikke relevant i denne sammenhæng?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Marco

Dato : 22-04-05 17:35

Hej Kasper

Du bilver uden tvivl mest komfortabelt kørende i en Xantia - jeg har selv
haft tre af slagsen - og det er de mest komfortable biler jeg har haft.

Mine var nye - jeg havde absolut ingen problemer med dem - hvor godt den så
holder når den kommer op i årene ved jeg ikke - men den er næppe værre end
de fleste andre - hold dog godt øje med bilens største aktiv - nemlig
hydropneumatikken.

Fra : Kasper

Dato : 24-04-05 22:19

Hej Alle.

Jeg takker for input til overvejelser - vi tænker videre!
Som det ser ud nu er der kig på en Xsara i omegnen af 100.000 kr., og
alderen cirka 2000. Er dog ved at undersøge om en Xsara2 fra 2001 er
forbedret meget ift. en "alm." xsara fra 2000, eller om det ik er det
der skal afgøre købet.

V.H.
Kasper