Afmontering af sidepanel i Fabia
Fra : Thomas Henriksen

Dato : 22-04-05 10:04

Hej

Jeg er desværre blevet nødt til at skifte mine højtalere der sidder
indbygget i døren.

Jeg har forsøgt at skrue sidepanelet af men jeg kan umiddelbart ikke få
sidehåndtaget ( den hvor automatisk siderude styrring sidder) af.

Nogen der har erfaringer med meddette ? polo folk evt.

Hav en god weekend.

Hilsen Thomas.

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-04-05 10:11

> Jeg er desværre blevet nødt til at skifte mine højtalere der sidder
> indbygget i døren.

Held og lykke... De er nittet fast.

> Jeg har forsøgt at skrue sidepanelet af men jeg kan umiddelbart ikke få
> sidehåndtaget ( den hvor automatisk siderude styrring sidder) af.

Den er i to dele. Den forreste skal af først. Den er klikset sammen med
underdelen. Det er nemmeste at brude noget fladt/rundt, f.eks. en spisekniv,
til at lirke låsene fra hinanden. Når den nu kan løftes, finder man en
lommelygte + en lang tynd ting. Ind ved beklædningen er den klipset sammen
med underdelen med en lang flig. Denne kan skubbes bagud, hvorefter stykket
kan fjernes. Den anden overdel skydes nu blot frem og op.

Skriv hvis du mangler yderligere hjælp.. Der er tidligere blevet postet en
yderst fyldestgørende beskrivelse, prøv at søg efter denne.

MVH
Kent Glerup

Fra : Thomas Henriksen

Dato : 22-04-05 21:02

ARGHHHHH .... Nittet fast ( sagt på en meget bitter men yderst venlig
måde )

Nå , men vil det sige at jeg skal bore nitterne ud før jeg kan sætte en ny
højtaler i ?

Troede nitter nu til dag kun fandtes i tombolaer og på diskoteker

Men tak for hjælpen indtil videre.

Thomas

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:d4af2d$1l9u$1@newsbin.cybercity.dk...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-04-05 21:13

"Thomas Henriksen" <stivan@os.dk> skrev

> ARGHHHHH .... Nittet fast ( sagt på en meget bitter men yderst venlig
> måde )

> Troede nitter nu til dag kun fandtes i tombolaer og på diskoteker

Hvad får man hvis man køber en Skoda?

Nej jeg kunne ikke lade være, den var for oplagt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-04-05 21:15

"Thomas Henriksen" <stivan@os.dk> skrev i en meddelelse
> ARGHHHHH .... Nittet fast ( sagt på en meget bitter men yderst venlig
> måde )
>
> Nå , men vil det sige at jeg skal bore nitterne ud før jeg kan sætte en ny
> højtaler i ?

Jep! Men det er nu ikke så svært.

Når det er gjort, kan du gå igang med følgende:

1. Find nogle nye højttalere med en diameter på 6,5"
2. Find nogle nye... da de første du fandt med stor sansynlighed er dybere
end de ca. 4 cm der er max.... :(
3. Gå i snedkeriet og lav en snedig mellemring til enhederne (de originale
er monteret i en ca. 3 cm. dyb mellemring.. Og nej, den kan ikke genbruges)
4. Så kan der monteres!

Og nej! En Fabia er ikke car-fi nørdens foretrukne vogn!

MVH
Kent Glerup

Fra : Thomas Henriksen

Dato : 22-04-05 23:43

Hmmm Kent.... Du lyder som en lærd mand. Jeg vil følge dit råd og bore løs
i min skoda.

Hehe de goe gamle skoda vitser lever endnu,.

Takker og bukker for din tid Kent.

Hilsen Thomas (nu med boremaskine)

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:d4bm0g$23cc$1@newsbin.cybercity.dk...

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-04-05 07:19

> Takker og bukker for din tid Kent.

Rolig nu...

Hvordan gik det ellers med at få beklædningen af?

Fra : Thomas Henriksen

Dato : 23-04-05 10:21

Hej Kent ... Vi sidder fast

Vi kan ikke få selve panelet af oppe ved vinduet. Det stykke plast hvor
"låsetappen" ( den man river i) sidder i , hele det stykke går ligesom ned
sammen med vinduet og det sitter sgu fast på en eller anden måde. Skal vi
bare rive op i det eller hvordan ?

Beklager at ulejlige dig på en dejlig lørdag.

Du kan evt. rinfge på min mpb hvis du har en ide til problemet..

Venlig hilsen Thomas.

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:d4cpc6$2fi9$1@newsbin.cybercity.dk...

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-04-05 17:06

> [...]
> sammen med vinduet og det sitter sgu fast på en eller anden måde. Skal vi

Har du fjernet skruen bag dørhåndtaget??

Det stykke som spejljusteringen sidder i skal fjernes (igen med
spisekniven), MEGET forsigtigt, låsetappen brækker nemt.

Hvis man bare hiver opad i beklædningen, låser den nærmest oppe i den
øverste kant. Hvis man kan få noget langt ind og skubbe indvendigt, helt
inde ved ruden, burde det gå!

MVH
Kent Glerup