Hvor dælen er oliefilteret???
Fra : Lars

Dato : 20-04-05 17:58

Hej,

Da tiden er kommet til at min Citroen Saxo skal have skiftet olie, har jeg
været ude at købe lidt ind til formålet (bla. et uoriginalt oliefilter).
Idag skulle det så være, så jeg fik smidt bilen op på nogle bukke og skulle
til at gå igang, da jeg til min store overraskelse ikke kunne finde
oliefilteret på bilen! Jeg har været nede under den og kigge rundt, men jeg
kan simpelthen ikke få øje på det.

Jeg opdagede dog en klokkelignende genstand med noget der mest af alt ligner
en lidt stor anhængertræksbeskytterprop med en sort Trivial Pursuit-brik
ovenpå! Denne er placeret forrest på motoren, pegende opad, lige ved siden
af oliemålepinden. Den har præget en angivelse af at den skal spændes med
uret med 25Nm og så står der noget med "Puriflex" på den. Jeg har før hørt
at franske bilproducenter ynder at samle deres biler med specialværktøj, så
jeg kunne godt forestille mig at denne "klokke" måske er et oliefilter. Men
er det nu også det?

Kan nogen hjælpe mig?

Mvh.
Lars

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 20-04-05 17:55

LOL først kan du ikke finde oliefilteret, og derefter kan du ikke finde den
rigtige gruppe at poste spørgmål i.... sporer man et mønster

prøv at spørge i dk.fritid.bil - jeg er helt sikker på at de kan hjælpe dig
med det svææære spørgsmål.

--
----
Henrik H. Jensen, CDM A/S

Fra : mr@dr.dk

Dato : 20-04-05 18:04

"Henrik H. Jensen" <hj@NOSPAMcdm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Strandvejen 863, 2930 Klampenborg, Denmark
> Homepage: http://www.cdm.dk
> Phone: +45 7027 1927, Fax: +45 7027 1928

øhhh det her er da dk.fritid.bil!!!!

mvh

michael

Fra : Peter Weis

Dato : 20-04-05 18:27

mr@dr.dk wrote:

> øhhh det her er da dk.fritid.bil!!!!

Joeh, men der var x-post til dk.binaer.motor, hvor spørgsmålet er OT.

mvh
Peter

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 20-04-05 18:40

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Joeh, men der var x-post til dk.binaer.motor, hvor spørgsmålet er OT.
>
> mvh
> Peter

Jamen så lad os da alle håne manden:
HA HA du er dum.....

/Carsten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-04-05 19:05

> Jamen så lad os da alle håne manden:
> HA HA du er dum.....

Enig - Henrik Jensens svar virker temmelig "åndssvagt".

/Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 20-04-05 21:30

Carsten Hjorth wrote:

> Jamen så lad os da alle håne manden:
> HA HA du er dum.....

Hvis du synes - go ahead. Det bliver uden min deltagelse.

mvh
Peter

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 21-04-05 20:09

> Hvis du synes - go ahead. Det bliver uden min deltagelse.
>
> mvh
> Peter

Nu var det stærkt ironisk...

/Carsten

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 20-04-05 18:53

"mr@dr.dk" <dr@dr.dk> skrev i en meddelelse
> øhhh det her er da dk.fritid.bil!!!!

Ja, men Lars har x-postet i dk.fritid.bil og dk.binaer.motor .. gæt selv
hvilken gruppe Henrik læser...

/J

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 20-04-05 19:06

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> skrev i en
meddelelse news:d464u1$noq$1@newsbin.cybercity.dk...
> "mr@dr.dk" <dr@dr.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, men Lars har x-postet i dk.fritid.bil og dk.binaer.motor .. gæt selv
> hvilken gruppe Henrik læser...

Og mon så ikke at Henrik skulle have checket hvor hans egen postning ryger
hen, inden han klikkede send til sin dumsmarte bemærkning!

Mvh
Claus

Fra : GK

Dato : 20-04-05 21:41

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og mon så ikke at Henrik skulle have checket hvor hans egen postning ryger
> hen, inden han klikkede send til sin dumsmarte bemærkning!

hvad med at svare på det der blev spurt efter istedet for ...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-04-05 18:07

mr@dr.dk wrote:

> øhhh det her er da dk.fritid.bil!!!!

Hvis du ser efter, så har Lars krydspostet mellem dk.fritid.bil og
dk.binaer.motor.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-04-05 21:41

"Lars" <toftlund@tele2adsl.dk> skrev

> [...]
> af oliemålepinden. Den har præget en angivelse af at den skal spændes med

Det lyder sandsynligt ud fra den beskrivelse, selv om jeg ikke kender Saxoen
indefra.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : GK

Dato : 20-04-05 21:49

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 20-04-05 21:51

> Jeg har før hørt at franske bilproducenter ynder at samle deres biler med
> specialværktøj, så jeg kunne godt forestille mig at denne "klokke" måske
> er et oliefilter. Men er det nu også det?

Spørg inde på www.hi-speed.dk - der er de blandt andet Saxo-freaks.

....og så i øvrigt velkommen i dk.fritid.bil - her er de fleste af os faktisk
meget flinke.

/Jan W Nielsen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 20-04-05 22:04

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev

> ...og så i øvrigt velkommen i dk.fritid.bil - her er de fleste af os
faktisk
> meget flinke.

Hmm. du har åbenbart ikke set hvad jeg skrev i dk.binaer.motor

Med venlig hilsen
Uffe Ravn

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 21-04-05 08:07

> ... - her er de fleste af os faktisk meget flinke.

er du blandt det fleste jan ? *loooool*

-Leon

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-04-05 08:29

> er du blandt de fleste jan ? *loooool*

Nej, jeg er en forfulgt minoritet.. )

/Jan W Nielsen

Fra : N/A

Dato : 26-12-05 15:20

Fra : Ray

Dato : 26-12-05 15:20

Kør ind til høyer autodele så skal vi nok hjælpe dig

Glem det andet fjols !!!

Fra : Thomas J.

Dato : 26-12-05 17:04

Den 26 Dec 2005 15:19:33 +0100 sendte Ray <123@123.com> følgende
røgsignaler:

>Kør ind til høyer autodele så skal vi nok hjælpe dig
>
>Glem det andet fjols !!!

Hvilket andet fjols ?
T.Hansen (Høyers ejer) ?

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-04-05 22:08

Lars skriver:

> [...]
> jeg kunne godt forestille mig at denne "klokke" måske er et oliefilter. Men

Prøv at pakke det nye ud, ligner det også en "lidt stor
anhængertræksbeskytterprop med en sort Trivial Pursuit-brik ovenpå" ?

Så har du fundet den rigtige....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 20-04-05 22:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>

> Prøv at pakke det nye ud, ligner det også en "lidt stor
> anhængertræksbeskytterprop med en sort Trivial Pursuit-brik ovenpå" ?

Du er på sporet

Skru klokken af
inden i er et indsats filter ( og nok olie til at man ville ønske man
havde lagt noget under bilen inden man tog det af)
skift indsatsfilter
skru klokke på igen med 25 nm eller fornuftig håndmoment

hvis du har fået et traditionelt metalfilter skal det byttes

--
Keld Rasmussen
Peugeot 405 Style