Erfaring med baksensorer??
Fra : Johnt

Dato : 20-04-05 17:25

Hej,

Jeg overvejer at investere i en Baksensor til min Peugoet 407 SW, men jeg
kan ikke rigtig finde ud af om det er en god investering !

Er der nogle som har erfaringer med baksensorer generelt ?

Eller specifik fra Peugoet ?

Alternativt har jeg kigget lidt på denne:
http://www.abacuscaralarms.co.uk/alarms/meta/reverse-sensors.htm

som er testet her:
http://www.autoexpress.co.uk/product_test/37036/reversing_kits.html

Det er ikke fordi, at jeg ikke kan finde ud af at køre bil, men
parkeringspladserne i Kbh er ikke ret store, så jeg har ofte kun 20-40 cm at
give af ved parkering om aftenen, og samtidig vil jeg være ked af at lave
skrammer på min egen og andres biler.

På forhånd tak for hjælpen
Hilsen
Johnt

Fra : Lars Knudsen

Dato : 20-04-05 19:34

Hej,

On Wed, 20 Apr 2005 18:25:28 +0200, "Johnt" <invalid@invali.no> wrote:

>Jeg overvejer at investere i en Baksensor til min Peugoet 407 SW, men jeg
>kan ikke rigtig finde ud af om det er en god investering !
>Er der nogle som har erfaringer med baksensorer generelt ?

Jeg har sensorer både for og bag i min - det fungerer faktisk rigtig
udmærket. Her da der lå sne reagerer den på små snedriver mm, men ved
almindelige forhold "ser" den faktisk alt som den skal. Den bipper med
øget frekvens for til sidst at have en konstant tone i det hjørne af
bilen hvor forhindringen er.

Min er kontrueret således at den automatisk slår til når bilen sættes
i bakgear - og automatisk slår fra når man har kørt mere end vist nok
50 meter fremaf. Derved undgås at fodgængere og bagved holdende i
kryds aktiverer den.

> [...]
>give af ved parkering om aftenen, og samtidig vil jeg være ked af at lave

Det fungerer det fint til syntes jeg. Min er en fabriksmonteret type i
en bmw 530 touring.

** Lars

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 21-04-05 22:47

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message

> [...]
> almindelige forhold "ser" den faktisk alt som den skal. Den bipper med
> øget frekvens for til sidst at have en konstant tone i det hjørne af

Men hvor tæt kan den detektere? Bliver tonen konstant ved 20cm eller kan den
måle tættere på?
Personligt mener jeg at jeg har så godt styr på længden af min bil, at jeg
snildt kan bakke til 20cm, det er de sidste cm der er vigtige for mig.

> [...]
> i bakgear - og automatisk slår fra når man har kørt mere end vist nok
> 50 meter fremaf. Derved undgås at fodgængere og bagved holdende i

Snedigt. Bruger den så bilens højtalere, eller sidder der små højtalere
specielt til den?

Er der i øvrigt nogen der har erfaring med de rigtig billige typer, som den
fra Aldi eller Fakta?

/Morten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-04-05 22:55

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev

> Er der i øvrigt nogen der har erfaring med de rigtig billige typer, som
den
> fra Aldi eller Fakta?

Den fra fakta fik jeg leget lidt med, men aldrig monteret, den virkern nu
også meget reel, her til sommer skal jeg have den på!.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 21-04-05 23:26

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote in message

> Den fra fakta fik jeg leget lidt med, men aldrig monteret, den virkern nu
> også meget reel, her til sommer skal jeg have den på!.

Men den kan ikke måle under 20cm kan den?

/Morten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-04-05 10:10

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev

> Men den kan ikke måle under 20cm kan den?

Hmm. det må jeg undersøge, jeg mener det var 15cm.

Og da der er ca.10cm fra min kofanger til anhængertrækket, så det passer
fint med de resterende 5 cm. parkeringsafstand.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 22-04-05 10:55

> Hmm. det må jeg undersøge, jeg mener det var 15cm.
>
> Og da der er ca.10cm fra min kofanger til anhængertrækket, så det passer
> fint med de resterende 5 cm. parkeringsafstand.

Rigtigt nok, men det er der jo så ikke i hjørnerne når du bakker skråt ind
på en p-plads ;)

/Morten

Fra : Lars Knudsen

Dato : 23-04-05 18:10

Hej,

On Thu, 21 Apr 2005 23:46:58 +0200, "Morten Vinding Nielsen"
<mvn@guesswhattoremoveimage.dk> wrote:

> [...]
>Personligt mener jeg at jeg har så godt styr på længden af min bil, at jeg
>snildt kan bakke til 20cm, det er de sidste cm der er vigtige for mig.

Hmm.. Ganske godt spørgsmål egentlig - jeg har ikke målt efter skal
jeg være ærlig. Og har lige checket manualen, der står faktisk ikke
noget - udover at man bor holde mindst 10 cm afstand...

>Snedigt. Bruger den så bilens højtalere, eller sidder der små højtalere
>specielt til den?

Den bruger bilens højttalere. Ganske snedigt faktisk

** Lars

Fra : Christensen

Dato : 20-04-05 20:44

"Johnt" <invalid@invali.no> wrote in message
> [...]
> kan ikke rigtig finde ud af om det er en god investering !
>
> Er der nogle som har erfaringer med baksensorer generelt ?

Jamen jeg vil da tilslutte mig Lars' svar - de virker faktisk! Jeg har en
original PDA bagpå min bimmer, men dog ikke foran som på Lars'
blærerøvs-færge af en maskine.

Jeg er dog ikke sikker på, at jeg gad betale for det ab fabrik (min bil er
købt brugt og den havde det i forvejen) men jeg må tilstå, at det kan være
en stor hjælp. Lets face it - du skal kun spare én skide bule ved at bakke
ind i en eller anden møg-pæl - så er bakalarmen betalt.....

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Thomas H.A.

Dato : 21-04-05 07:44

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message news:<4266b103$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> Hej Du,

jeg har en PDC baksensor på min, montret ab fabrik, og jeg er ovenud
tilfreds, det virker fint og er en god hjælp. Der er dog 1 minus, jeg
bruger indimellem en trailer, og der bliver man sgu stresset når man
skal bakke med den, samtidig med at man skal holde tungen lige i
munden skal man høre på bip bip bip bip...., så mit råd er køb en, men
sørg for at du kan slå den fra.

Thomas
Octavia 1,8T elegance

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-04-05 18:33

"Thomas H.A." <thomas.andersen@electrolux.dk> wrote in message

> [...]
> skal bakke med den, samtidig med at man skal holde tungen lige i
> munden skal man høre på bip bip bip bip...., så mit råd er køb en, men

Skal den ikke slå fra automatisk, nå der er hægtet trailer på?

mvh
Preben