Råd ønskes: Skal vi købe Suzuki
Fra : Casper Nielsen

Dato : 20-04-05 16:56

Hej NG,

Min forlovede og jeg har barn på vej, så vi skal (desværre) skille os af
med vores trofaste Mazda 323, da der ikke helt er plads til os, barn,
hund og bagage i det lille vidunder.

Vi har derfor kastet vores kærlighed på en Suzuki Baleno station car fra
'99 som vi har fået tilbudt til en rimelig pris. Vi er bare lidt i
vildrede omkring hvorvidt vi bør købe den eller ej.

Min svigerforældre var sidste sommer på jagt efter en Suzuki Wagon
(spørg mig ikke hvorfor ), men uanset hvilken bil de kiggede på
(ikke færre end 10 forskellige af slagsen), aå var bunden pilrådden -
stort set uanset alderen (de kiggede efter biler i 5-8 års alderen).

Nu er det store spørgsmål så: Er dette generelt udpræget hos Suzuki?
Skal vi frygte at selvom Baleno'en ser fin ud nu, så er den lige til
skrotten indenfor 1 år eller 2?

Vi er således på jagt efter nogen der har erfaring med disse biler -
umiddelbart ser den vi har fået tilbudt, pæn ud og der er kun sporadiske
tegn på begyndende rust-buler i skærmkanterne, men vi er bange for at
slå til, hvis vi ender med at skulle ud og finde ny bil igen om 2 år ..

Hjææælp .. Er der nogen derude i det ganske danske land der kan rådgive
os sådan generelt?

Med venlig hilsen

Casper Nielsen,
Greve

Fra : Rander

Dato : 20-04-05 18:06

Wed, 20 Apr 2005 17:56:03 +0200 brugte Casper Nielsen 31 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Vi har derfor kastet vores kærlighed på en Suzuki Baleno station car fra
>'99 som vi har fået tilbudt til en rimelig pris. Vi er bare lidt i
>vildrede omkring hvorvidt vi bør købe den eller ej.

Min nabo havde også sådan en - og det er faktisk en rimelig lækker vogn at
køre. Så vidt jeg husker fik de deres da den var 3-4 år gammel, og da havde
den kørt 280K (eneste ejer var en sælger med Jylland som område). Den var
igennem to syn mens de havde den, og blev godkendt uden anmærkninger uden
at de lavede noget som helst ved den...

Så vidt jeg husker var deres en årgang '97, så jeg ville ikke have
betænkeligheder ved at købe den, hvis den ellers ser pæn ud.

http://rander.dk (temporarily down!)

Når man ingen autoritet har, behøver man magt. (Ernst Bloch)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-04-05 19:00

"Casper Nielsen" <chn4000@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tegn på begyndende rust-buler i skærmkanterne, men vi er bange for at
> slå til, hvis vi ender med at skulle ud og finde ny bil igen om 2 år ..

Ud fra ovenstående ville jeg holde snitterne væk, ellers skal det være et
rasende godt tilbud mht. pris for det lyder til at være meget tidligt den
har fået den slags skavanker.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 20-04-05 20:44

> [...]
> tegn på begyndende rust-buler i skærmkanterne, men vi er bange for at slå
> til, hvis vi ender med at skulle ud og finde ny bil igen om 2 år ..

Jeg ville ALDRIG købe en bil var '99 hvor der var synlige tegn på rust
omkring skærmkanterne. Medmindre selvfølgelig at prisen tager højde for det.

Min egen Xantia fra '99 har ikke en plet, og det får den forhåbentlig ikke
foreløbigt.

Ole

Fra : Allan Knaap

Dato : 20-04-05 21:23

"Casper Nielsen" <chn4000@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> til, hvis vi ender med at skulle ud og finde ny bil igen om 2 år ..
>
> Hjææælp .. Er der nogen derude i det ganske danske land der kan rådgive os

Tillykke med den kommende familieforøgelse.

Jeg er måske blevet skræmt af disse "billig-biler", men jeg købte tilbage i
slutningen af 2000 en Daewoo Leganza 2.0 årgang 98 til 125.000. Sidste år
kunne vi lige akkurat hive 45.000 hjem ved et salg. Disse biler, Daewoo -
Suzuki og hvad de ellers hedder, er billige men jeg synes de mister en hel
del i værdi i løbet af relativt kort tid.

Skal jeg komme med et forslag, skulle i købe en Peugeot 307 st.Car. I får
kvalitet for pengene, reservedelene er billige og gensalgs værdien skulle
være højere end tilfældet er med en Suzuki.

Bevares, jeg kan tage fejl og jeg er måske mere skræmt end der er belæg for.
Det er blot så fandens ærgeligt at smide eks. 100.000 ud på en bil der
mister 50 % i løbet af 4 år.

Allan Knaap

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 15:22

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> Skal jeg komme med et forslag, skulle i købe en Peugeot 307 st.Car. I får
> kvalitet for pengene, reservedelene er billige...

*LOL*

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 20-04-05 21:52

> [...]
> '99 som vi har fået tilbudt til en rimelig pris. Vi er bare lidt i
> vildrede omkring hvorvidt vi bør købe den eller ej.

Læs evt. en FDM test .. Så vidt jeg husker gav FDM ** 0 (nul) stjerner !! **
til Suzuki Baleno ved introduktionen...

/J

Fra : Søren

Dato : 20-04-05 22:04

> Vi har derfor kastet vores kærlighed på en Suzuki Baleno station car fra
> '99 som vi har fået tilbudt til en rimelig pris. Vi er bare lidt i
> vildrede omkring hvorvidt vi bør købe den eller ej.

lyt efter hylelyde fra gearkassen (dårlige lejer)

Søren

Fra : Aslan

Dato : 21-04-05 01:33

Suzukis største

Rummelighed og et højt udstyrsniveau vækker interesse blandt
bilkøberne. Men bilens samlede kvalitetsindtryk når stadig ikke op på
konkurrenternes niveau Pris i 1997 169.992 kr.
Motors vurdering ***

Suzuki Baleno kom skidt fra start i Danmark, idet bilen ikke fra første færd
var forsynet med nødvendigt udstyr som ABS-bremser og servostyring. Motors
test fra august 1996 udløste således kun ,n stjerne af fem mulige.

Hos den danske importør har man på denne baggrund ændret i
udstyrsspecifikationerne, og det betyder, at de højest udstyrede modeller i
Suzukis modelprogram nu er fri af denne vurdering.

Vi har prøvet den ny Suzuki Baleno stationcar med den 99 hestekræfter stærke
1.6-liters motor. Og denne gang gør bilen et langt bedre indtryk, så den på
mange områder kan måle sig med konkurrenterne. Mængden af komfortudstyr
overstiger endda de flestes forventninger i denne prisklasse, mens
kvaliteten på materialerne ved rat, instrumentbord og øvrig aptering ikke er
noget at prale med. Pladsmæssigt får man - som i de øvrige stationcars på
markedet - masser af plads bagtil. konomisiden præges af en pæn
benzinøkonomi (FDM-test: 12,7 km/l.) og en vægtafgift på 2.260 kroner pr. år
for den 1 ton tunge bil.

Samlet set giver Baleno en retfærdig mængde bil for pengene, om end
bilmærkets ustabile tilstedeværelse på det danske marked næppe får
brugtvognspriserne til at gøre bilkøbet lige så økonomisk attraktivt som hos
de mere etablerede konkurrenter.

-swr

Januar 1997

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-04-05 06:44

Aslan skriver:

> Økonomisiden præges af en pæn
> benzinøkonomi (FDM-test: 12,7 km/l.) og en vægtafgift på 2.260 kroner pr. år
> for den 1 ton tunge bil.

Er det pænt ?

Min 1150 kg tunge Golf II men 1,8L 90 Hk's motor stod til 12,8 km/l, men
gik sjældent under 13,5, nærmere over 14.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-04-05 16:43

> [...]
> gik sjældent under 13,5, nærmere over 14.
>

> Klaus
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Nu er det forbruget under test der er 12,7 km/l, I bøgerne står den til 13,5
km/l og det er vel ikke så tosset. Jeg kører i øvrigt også noget længere end
det i en bil som vejer og yder det samme, sådan ca.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 21-04-05 22:56

> [...]
> '99 som vi har fået tilbudt til en rimelig pris. Vi er bare lidt i
> vildrede omkring hvorvidt vi bør købe den eller ej.

Tja hvis du bekymre dig om sikkerhed er den ihvertefald et rigtig dårligt
valg:
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=42

/Morten

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-04-05 12:25

"Morten Vinding Nielsen" <mvn@guesswhattoremoveimage.dk> skrev i en
meddelelse news:d497i2$6ql$1@postednews.klen.dk...

> Tja hvis du bekymre dig om sikkerhed er den ihvertefald et rigtig dårligt
> valg:
> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=42
>
> /Morten

Men dog langt bedre end forudsigelserne
http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 23-04-05 17:40

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Men dog langt bedre end forudsigelserne
> http://www.folksam.se/resurser/pdf/sakrabilar2005.pdf

Ja det må jeg sige, interesant skema, altid lige bedre at se hvordan tingene
ser ud i virkeligheden.

/Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 15:23

"Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjernes.mikro.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det må jeg sige, interesant skema, altid lige bedre at se hvordan
> tingene ser ud i virkeligheden.

Nemmerli'...

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 15:23

> [...]
> '99 som vi har fået tilbudt til en rimelig pris. Vi er bare lidt i
> vildrede omkring hvorvidt vi bør købe den eller ej.

Pas på dårlige gearkasser.