System i benzinpriserne?
Fra : JS

Dato : 20-04-05 08:55

Er der stadig system i hvonår priserne stiger?
Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere regne med, at det er tirsdag og
fredag, at de stiger...

Fra : NumZie

Dato : 20-04-05 09:02

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> Er der stadig system i hvonår priserne stiger?
> Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere regne med, at det er tirsdag og
> fredag, at de stiger...

Mon ikke Sammenslutningen for Indtjeningsbevidste Brændstofssælgere har
fundet en anden måde at skjule deres aftalte priser på, efter de sidste gang
var i mediernes søgelys :)

/Kenneth

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 13:07

"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke Sammenslutningen for Indtjeningsbevidste Brændstofssælgere har
> fundet en anden måde at skjule deres aftalte priser på, efter de sidste
> gang var i mediernes søgelys :)

*Hovedrysten.avi*

Fra : Bjørn

Dato : 20-04-05 09:07

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der stadig system i hvonår priserne stiger?
> Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere regne med, at det er tirsdag og
> fredag, at de stiger...

I Aalborg er det fordelagtigt at tanke søndag...

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra A CDX '94 - 2.5i V6 24v

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 09:08

On Wed, 20 Apr 2005 09:54:49 +0200, "JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>Er der stadig system i hvonår priserne stiger?
>Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere regne med, at det er tirsdag og
>fredag, at de stiger...

Alle hverdage omkring kl. 10 synes jeg at have bemærket, så søndag
aften er ofte et godt tidspunkt.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-04-05 09:30

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> Er der stadig system i hvonår priserne stiger?

Altid.

> Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere regne med, at det er tirsdag og
> fredag, at de stiger...

De er oftest lavest søndag aften og mandag morgen.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Eliasen

Dato : 20-04-05 16:24

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> Er der stadig system i hvonår priserne stiger?
> Så vidt jeg kan se, kan man ikke længere regne med, at det er tirsdag og
> fredag, at de stiger...

En af disse stationsforstandere fortalte mig forleden, at "systemet" er
nærmest ikke-eksisterende længere, da de nu onedjusterer priserne dagligt
i modsætning til tidligere.

Som andre har bemærket er det også her i Århus billigst om søndagen.

--
Eliasen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 13:08

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der stadig system i hvonår priserne stiger?

Jep.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-04-05 18:52

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Jep.
>
> --

Dette tyder på en meget stor uvidenhed indenfor benzin branchen.....!
Siden dit svar er "Jep"

Andersen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 19:24

"Andreas Andersen" <atcm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Dette tyder på en meget stor uvidenhed indenfor benzin branchen.....!
> Siden dit svar er "Jep"

Nope!

Det er nemlig således, at priskrigen raser, og priser får et par nøk nedad
hver dag. Man "nulstiller" så priserne, når der er prisændringer (op eller
ned). D.v.s. at hvis man f.eks. onsdag hører at priser stiger 3 øre torsdag
(eller falder), så vil prisen sættes op til normalpris torsdag kl. 10. Der
er sgutte meget hokus-pokus i selskabernes prissætninger.

P.S. Jeg har været i branchen i 5 år.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-04-05 20:22

> [...]
>
> P.S. Jeg har været i branchen i 5 år.

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Hvad er det der er "hokus-pokus"..???
Hvis benzinselskaberne ikke går i listepris hver gang der er en prisændring,
vil prisen på benzin jo ende i 0,- kr , da priskrig udelukkende handler om
at være billigst med benzin.
Så hvad er der hokus pokus ved det.?
Og ja, pga de svingene holder tirsdag og fredag jo ikke længere... lyt evt.
til medierne.

Dvs. din besvarelse på at/om der stadig er system i prissætningen holder
IKKE.!!

Andersen

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-04-05 20:25

Glemte at tilføje.... Priskrig.???
Det er der ikke noget der hedder mere, benzinsleskaberne fører
prisstrategi.!!!
Så du har ikke hørt nok efter i de 5 år du har været i benzin branchen

Andersen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-05 20:31

"Andreas Andersen" <atcm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte at tilføje.... Priskrig.???
> Det er der ikke noget der hedder mere, benzinsleskaberne fører
> prisstrategi.!!!

Du lyder som en Q8-mand.... *LOL*

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-04-05 20:44

> Du lyder som en Q8-mand.... *LOL*

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

Og det er jeg så ikke lige.!!!
Men jeg ved hvad jeg snakker om... LOL

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-05 21:15

Andreas Andersen skriver:

> Og ja, pga de svingene holder tirsdag og fredag jo ikke længere... lyt evt.
> til medierne.

Mandag og fredag klokken 10 og så ellers når der er generelle
prisændringer, klokken 10. Sådan er det og sådan har det været i de
sidste 3 år.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Eliasen

Dato : 26-04-05 21:33

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Mandag og fredag klokken 10 og så ellers når der er generelle
> prisændringer, klokken 10. Sådan er det og sådan har det været i de
> sidste 3 år.

Hmmm, selv i Hadsten er priserne lavere søndag end de er mandag lige før kl.
10.00, så du må helt til Lerbjerg med den historie! :)

--
Eliasen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-05 21:52

Eliasen skriver:

> Hmmm, selv i Hadsten er priserne lavere søndag end de er mandag lige før kl.
> 10.00, så du må helt til Lerbjerg med den historie! :)

Hvad skulle jeg dog der ?
Der kan jeg ikke tanke .....

Hvornår ændrer de så prisen ?
Klokken 7 om morgenen når jeg kører på arbejde er priserne lave, midt på
dagen er de høje, altså her i Hammel....

Fra : Eliasen

Dato : 26-04-05 22:03

> [...]
> Klokken 7 om morgenen når jeg kører på arbejde er priserne lave, midt på
> dagen er de høje, altså her i Hammel....

Min fornemmelse siger mig at det sker fra sidst på eftermiddagen lørdag - og
lægger sig nogenlunde fast søndag midt på formiddagen. Når man når efter ca.
ved 8-tiden mandag morgen, er de på det sædvanlige ublu niveau.

Der kan sagtens være andre parametre og tidspunkter, men det er som jeg kan
få øje på et mønster.

--
Eliasen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 07:28

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> ved 8-tiden mandag morgen, er de på det sædvanlige ublu niveau.
>
> Der kan sagtens være andre parametre og tidspunkter, men det er som jeg

Systemet som jeg tanker efter er at søndag aften eller mandag morgen er det
biligst i Randers eller Århus S, det er så forskelligt hvor jeg tanker.
Men jeg tanker meget meget nødigt til priser over 7.00

--
mvh / regards

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-05 11:42

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efter ca. ved 8-tiden mandag morgen, er de på det sædvanlige ublu niveau.
>
> Der kan sagtens være andre parametre og tidspunkter, men det er som jeg

Det må være din lokale stationsbestyrer, der synes at det skal være et andet
tidspunkt end i resten af Kongeriget.

Fra : Andreas Andersen

Dato : 27-04-05 14:54

> [...]
> andet tidspunkt end i resten af Kongeriget.

> Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!

I har stadig ikke fattet en brik af det hele... LOL
Ændringer af benzinpris, kommer helt an på stationens placering i Danmark.!!
Forresten, har i da ikke prøvet at købe en pakke smør på sjælland v.
jylland... feks... I tror benzin er benzin, men det er altså også et produkt
ligesom alle andre ting man kan købe. Der er IKKE benzinkrig i Danmark.!!!
FAT DET.

jeg skræld-griner sku over jer

Andersen

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-05 15:17

> ligesom alle andre ting man kan købe. Der er IKKE benzinkrig i Danmark.!!!
> FAT DET.
>
> jeg skræld-griner sku over jer

Gør du bare det, nogle mennesker forbliver naive hele livet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-05 16:41

Andreas Andersen skriver:

> I tror benzin er benzin, men det er altså også et produkt
> ligesom alle andre ting man kan købe. Der er IKKE benzinkrig i Danmark.!!!
> FAT DET.

ROFL

Hvad er det så der gør at tankstationerne løbende nedsætter prisen frem
til mandag morgen, for pludesligt at hæve den igen ?

Her i området kaldes det lokal priskrig.

Fra : Claus

Dato : 28-04-05 16:07

> [...]
produkt
> ligesom alle andre ting man kan købe. Der er IKKE benzinkrig i Danmark.!!!

Jeg skulle lige til at hidse mig op, MEN du laver jo bare sjov, ikke? Lidt
bizar humor men jo, du må bestemt lave sjov. Ha-ha du er sjov, for så naiv
er der da ingen der kan være eller har du været på månen de sidste 3 år?

/Claus

Fra : Andreas Andersen

Dato : 29-04-05 18:39