Benzin på en dieselbil....
Fra : TKL

Dato : 19-04-05 11:06

Jeg har lige talt med en af mine venner, som har lavet et lille stunt. Han
fyldte benzin på sin Mercedes dieselbil og kørte lystigt ca. 20 km.,
hvorefter motoren ikke ville mere. Desværre var tanken helt tom, da han
fyldte benzinen på, så den har kørt på praktisk taget ren benzin. Vognen
står hos en mekanikker og det lader til at i hvert fald brændstofpumpen er
afgået ved døden. Han er "lidt" ulykkelig og frygter den helt store
kvaje-udgift. Er der nogen i dette forum, som har en idé om, hvad der
normalt "sker", når man kommer til fylde benzin på en dieselvogn? Han kan
lige så godt få chokket nu........

Hilsen Thomas

Fra : phk

Dato : 19-04-05 11:18

"TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvaje-udgift. Er der nogen i dette forum, som har en idé om, hvad der
> normalt "sker", når man kommer til fylde benzin på en dieselvogn? Han kan

Uanset ville jeg sætte bilen på et værksted jeg havde _meget_ stor tillid
til.

--
Per, Esbjerg

Fra : Marina 21

Dato : 19-04-05 16:01

Og er det en 250 diesel fra 1992 eller deromkring har jeg en dieselpumpe
som
er fejlkøbt / ikke skiftet indenfor den tid som den kunne returneres.
Esben
25851719 mellem 1600 og 2000

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 19-04-05 20:20

Marina 21 wrote:
> [...]
> som
> er fejlkøbt / ikke skiftet indenfor den tid som den kunne returneres.

På en PSA HDI er en aftapning af systemet, et nyt filter, og en
gennemskylning med diesel som regel nok.

og jeg kender flere ældre mekanikerbiler der gerne kører på op til 20%
diesel så det går ikke til spilde

Keld