Modificering af strøm til el-ruder på Golf~
Fra : Steen F.

Dato : 16-04-05 20:32

Ups, jeg havde lidt problemer med dato og kl. i mit første indlæg (som
derfor landede langt nede blandt gamle indlæg). Prøver igen.

Kan man lave permanent strøm til el-ruderne i en Golf IV fra 2003? Jeg er
træt af, at el-ruderne kun virker når der er tænding på (og dermed også
nærlys på), eller kun ca. 30 sekunder efter bilen er slukket. Det kunne være
rart om man kunne betjene ruderne uden nøgle til enhver tid (ligesom
radioen).

MVH Steen

Fra : phk

Dato : 16-04-05 20:48

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være
> rart om man kunne betjene ruderne uden nøgle til enhver tid (ligesom

Det synes tyveknægtene også - så er det bare lige et stykke ståltråd ned på
kontakten ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Claus Petersen

Dato : 17-04-05 23:10

> Det synes tyveknægtene også - så er det bare lige et stykke ståltråd ned
> på kontakten ;)

Og iøvrigt er ruderne på en 2003 model styret via CAN bus, så du skal vist
have fat i en CAN kyndig programør istedet :)

Svjv. er elruderne styret via comfort modulet, det er således ikke bare at
sættes strøm på motoren. Sådan virker en moderne bil ikke.
Tiden for hjemmefuskeren og perlegrusmekanikeren er ved at rinde ud :)

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : Steen F.

Dato : 18-04-05 21:00

Claus Petersen wrote:
> [...]
> bare at sættes strøm på motoren. Sådan virker en moderne bil ikke.
> Tiden for hjemmefuskeren og perlegrusmekanikeren er ved at rinde ud :)

Ja, men jeg kan pludselig godt se fordelen i, at man ikke kan rulle
vinduerne ned uden tænding på (tyverisikring). Bare ærgeligt når man nu
sidder i bilen med nøglen i lommen, og råber "jeg er din ejer! Rul så de
forb.... vinduer ned" uden held.

/Steen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 16-04-05 23:00

> [...]
være
> rart om man kunne betjene ruderne uden nøgle til enhver tid (ligesom

Dumt! Meget dumt! Som Per allerede har fortalt dig gør det det meget lettere
for en tyv at komme ind i bilen.

Skal du modificere noget som helst skal du tænde og slukke for strømme til
rudehejs samtidig med at der låses/åbnes for bilen. Du kan sikkert finde et
signal i centrallåssystemet.

Mvh
Claus