Køb af billig bil
Fra : Jakob

Dato : 16-04-05 16:24

Hej gruppe,

Jeg står og skal købe en billig brug bil, prisklasse ca. 15.000. Bilen
skal være billig at forsikre og billig reservedele.

Jeg har overvejet Ford Escort (90'er model), Citroen BX. Er der andre
forslag? Særlige ting jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak.

Fra : Spangkuk

Dato : 16-04-05 17:04

"Jakob" <nospam@nospam.dk> skrev

> Særlige ting jeg skal være opmærksom på?

Jeg har en del erfaring udi emnet at købe brugte biler i den
prisklasse.

Jeg har - på den sure/hårde måde, lært følgende 2 ting.:

1. Find en lignede, indregistreret bil som du har interesse i. Gå
ind på http://147.29.112.249/discoverer5i/topti og indtast
registreringsnummeret. Hermed får du en top-ti fejlliste over
modellen, indtastet af Bilinspektionen ifbm. syn. Nu kan du
forhøre dig om disse fejl, og sikre dig at du ikke køber en bil
der skal på værksted x 10 .... lidt forsimplet, men er de lavet
for nylig, er det jo klart bedre...

2. Jo færre ejere, jo bedre. I dag, og de sidste 2 gange jeg har
kigget på biler i det prisleje, falder jeg ikke længere for flot lak
og ren motor. Jeg har med held søgt, søgt, søgt og så fundet
biler med originalpapirerne i orden, dvs. service m.m. Den jeg
kører i i dag, er blevet fuldt serviceret af autoriseret forhandler
t.o.m. 265.000 km med een ejer. (310.000 i dag) Det tager tid
at finde dem, men tiden bliver godt betalt i den sidste ende!

Naturligvis er der små-problemer, men ingen af de grumme.

Det var de bedste råd jeg havde.

Held og lykke.

Spang

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 17-04-05 00:52

"Jakob" <nospam@nospam.dk> wrote in message
newsb261l0igqhg92m2rh7aiuiasmh75is3m@4ax.com...

> Jeg har overvejet Ford Escort (90'er model), Citroen BX. Er der andre
> forslag? Særlige ting jeg skal være opmærksom på?

Må jeg igen forslå Skoda Felicia?
Ja ja jeg ved den er kedelig, men den er altså godt nok også billig :)

Fra forhandler fx. :
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=535700630&page=1

Eller privat (godt nok 2kkr dyrre men med 5døre):
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=627642&page=1

Kedelig bil, men du får noget rimeligt tidsvarrende, med både airbag og ABS
(på de fleste) og måske endog også centralås og servostyring.

UPS. kiggede lige på synsrapporter, det ser ud til at man lige skal holde
øje med fjederbenet: http://makeashorterlink.com/?I29F156EA (klik på linket,
lad den ikke redirecte).

Nogen der har erfaring omkring den?

/Morten