Vectra
Fra : mg

Dato : 15-04-05 13:27

Overvejer at købe en vectra 97 eller 98 med omkring 100000 km,
læste til min forbavselse i et fdm blad, hvor den blev testet som brugt, at
den skulle have haft en del børne sygdomme og rust var et problem ved dem.
vil nu meget gerne høre om der er nogen, der har en vectra i de årgange, som
vil give derse besyv med

Med Venlig Hilsen

Fra : Dirk

Dato : 15-04-05 15:31

Jeg har lige udfaset, en 98 model der iøvrigt kørte upåklageligt.
Har også tidligere hørt at der en del problemer med omtalte bil, men hvis du
køber en brugt
med ca. 100 k på bagen, er de værste ting nok overstået, har også hørt at de
ruster
det var nu heller ikke et problem på min, den var ganske pæn, da jeg
afleverede den.
Men i 99/2000 facelifter de modellen, og i denne forbindelse galvanisere de
den, og dette
skal vel nok ses som udtryk, for at de har haft problemer tidligere.
Herfra skal ingen advarelser lyde, da det er en yderst behagelig, og ok bil
at køre i, og omvendt
Astra som jeg også tidligere har haft, er den rimelig stiv, i affjedringen
og er nem at finde
sig tilrette i. Så det er bare at krybe på.......

Dirk

Fra : Johnny B 2000

Dato : 15-04-05 17:19

har haft en 1,8 fra 96, den var godt nok fed, har siden haft mazda og andet
hurlomhej biler, så i løbet af 1-2 mdr. ryger jeg igen på en 97 model, blot
en 2.0

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : L

Dato : 15-04-05 17:39

Hej

Jeg har ikke oplevet problemer med vores Vectra B med (12/98) den nyere 1.8
nemlig 18xe1.

Den eneste omkostning har indtil videre (kørt 100.000 km) været et stk.
kørelysrelæ ud over alm. service.

Fra : mg

Dato : 16-04-05 07:27

2.0 skulle vist også være billigere i vægtafgift end 1.8
Rart at høre de positive udmeldinger,
Har igennem en del år kørt vw, så det er jo lidt et spring,
det undrer mig der er så stor prisforskel på en vectra og en passat ???
En 98 vectra kan fåes til ca 80000
passat er et godt stykke over 100000
vectraen har trods alt (efter model selvdølgelig) typisk kostet 230-250
tusinde
ud fra den betragtning ser jeg den som et godt brugtkøb
generelt plejer opel at være billige i vedligeholdelse

Venlig Hilsen

Fra : TDN

Dato : 16-04-05 10:06

> [...]
> ud fra den betragtning ser jeg den som et godt brugtkøb
> generelt plejer opel at være billige i vedligeholdelse

Ifølge Brugt Revyen 2005 skal man frem til faceliftet i 1999 før der kan
tales om tilfredsstillende kvalitet af Vectraen.

Mvh
Thomas

Fra : L

Dato : 16-04-05 10:55

Hej
Men jeg vil da også anbefale dig at sigte efter den faceliftet model. Og få
dig nu en bil med aircondition eller klima, da jeg synes næsten ikke man bør
købe en bil uden. På den faceliftet model er der også større bremser på 1.8
vist også på 1.6 så holder de noget længere.