Chevrolet Starcraft
Fra : Mendoza

Dato : 15-04-05 10:42

Hej...

Hvor sidevindsfølsom er sådan en fætter?
Overvejer kraftigt at købe sådan en bil... Men min fornuft siger mig at jeg
burde købe en VW Caravelle til min store familie....

Hvad ville I vælge?

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-04-05 11:50

Mendoza wrote:
> [...]
> Overvejer kraftigt at købe sådan en bil... Men min fornuft siger mig
> at jeg burde købe en VW Caravelle til min store familie....

Kommer an på behov og økonomi.

En Chevrolet Starcraft er en fed bil...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign

Fra : Mendoza

Dato : 15-04-05 12:04

Morten Fruergaard wrote:

> Kommer an på behov og økonomi.
>
> En Chevrolet Starcraft er en fed bil...

Behovet er en 10 pers. bus. Det skal være diesel. På jobbet har jeg en VW
bus, 1997 årgang. Kører rigtigt godt, og går sjældent i stykker. Men
Chevy´en er jo nok en lidt "sjovere" bil at køre i, og med mere plads bagi.
Spørgsmålet er om den vil blive et dyrt bekendtskab i forhold til en
"standardkærre" som VW´en.

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-04-05 12:35

Mendoza wrote:
> [...]
> med mere plads bagi. Spørgsmålet er om den vil blive et dyrt
> bekendtskab i forhold til en "standardkærre" som VW´en.

Den vil med næsten garanti blive dyere end en Vw...

Fra : Mendoza

Dato : 15-04-05 12:38

Morten Fruergaard wrote:

> Den vil med næsten garanti blive dyere end en Vw...

Ja, anskaffelsesprisen er jo ca. den samme. Men det er vel
reparationsudgifter du tænker på? Skal man forvente at den oftere går i
stykker end en VW, eller er det reservedelspriserne du tænker på?

Mvh.

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-04-05 13:10

Mendoza wrote:
> Ja, anskaffelsesprisen er jo ca. den samme. Men det er vel
> reparationsudgifter du tænker på? Skal man forvente at den oftere går
> i stykker end en VW, eller er det reservedelspriserne du tænker på?

Jeg ved ikke hvorvidt den går mere i stykker, da du ikke har snakket om
alder på bilerne - det var bare mere generalt, og jeg tror at
reservedespriserne er noget højere.

Enhver autoophugger har jo en VW holdende, mens man skal kende de rigtige
steder for at finde til en Chevrolet...

Hvis jeg havde behovet og ikke skulle bruge den så meget så
brændstofudgifterne havde betydning, købte jeg klart en Chevrolet...

Fra : Mendoza

Dato : 15-04-05 13:15

Morten Fruergaard wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg havde behovet og ikke skulle bruge den så meget så
> brændstofudgifterne havde betydning, købte jeg klart en Chevrolet...

Hehe... det har jeg også mest lyst til.... kørselsbehov max 12.000 km pr.
år. VW reservedelspriser er nu også pænt høje må jeg sige. Til gengæld er
det ikke så tit der går noget i stykker...
Man skal jo heller ikke altid være "fornuftig". Det skal jo også være sjovt
at køre bil

Mvh.

Mikael

Fra : Robert Eriksen

Dato : 15-04-05 13:27

Mendoza wrote:

> Hehe... det har jeg også mest lyst til.... kørselsbehov max 12.000 km pr.
> år. VW reservedelspriser er nu også pænt høje må jeg sige. Til gengæld er
> det ikke så tit der går noget i stykker...

Og så er der da den der "nye" ordning om at du ikke nødvendigvis SKAL
bruge originale dele.
Kan ikke huske ordlyden af bestemmelsen men det er der måske andre der kan?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-04-05 20:30

Mendoza wrote:
> Man skal jo heller ikke altid være "fornuftig". Det skal jo også være
> sjovt at køre bil

Nemlig derfor ville jeg vælge Chevrolet'en....

Fra : Claus Petersen

Dato : 15-04-05 22:18

> Ja, anskaffelsesprisen er jo ca. den samme. Men det er vel
> reparationsudgifter du tænker på? Skal man forvente at den oftere går i
> stykker end en VW, eller er det reservedelspriserne du tænker på?

Hvis økonomien er vigtig bør du nok også overveje hvor attraktiv sådan en
fætter er på brugt markedet når den engang skal sælges. Eneste udvej kan
måske være at "sælge" den til forsikringen :)

--
Claus
Nu med ny Golf TDI

Fra : Frederik

Dato : 15-04-05 14:46

"Mendoza" <mendoza@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> burde købe en VW Caravelle til min store familie....

Min svigerfar havde en i 10 år med 5,7 literen, der var aldrig problemer med
den.

En ting morede mig dog. Indvendigt sad rustfrie skruer, hvilket der ikke
gjorde udvendigt...

Amerikanere...

Mvh.

Frederik

Fra : Mendoza

Dato : 15-04-05 14:59

Frederik wrote:
> [...]
> problemer med den.
>
> En ting morede mig dog. Indvendigt sad rustfrie skruer, hvilket der

Hehe.... typisk. Lyder som om den er driftsikker nok. Men hvad med rust?

Mvh.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 13:24

> Hehe.... typisk. Lyder som om den er driftsikker nok. Men hvad med rust?
>

> Mvh.
>
> Mikael

Tjaa, skruerne på ydersiden led jo så lidt...

Ellers ved jeg det ikke...

Mvh.

Frederik