/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Topfart BMW 325 E90. :)
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-04-05 09:41

Var i tyskland i denne uge, målte den til 251 km/t iflg. min GPS(speedo =
260 km/t). Det var mellem Hamborg og Hannover.

Jeg tror den er begrænset til ~250 da jeg stadig har 1500 rpm tilbage.

-M



 
 
Henrik B. (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 15-04-05 09:51


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:425f7e04$0$629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Var i tyskland i denne uge, målte den til 251 km/t iflg. min GPS(speedo =
> 260 km/t). Det var mellem Hamborg og Hannover.

Der var ingen gamle mænd i gamle Bimmere, der trak ud foran dig?

> Jeg tror den er begrænset til ~250 da jeg stadig har 1500 rpm tilbage.

Det er den nok. Hvad er begrænset - sidder det på alle biler?

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Morten Lorenzen (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-04-05 11:00

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:425f8060$0$73724$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Der var ingen gamle mænd i gamle Bimmere, der trak ud foran dig?

Absolut ingen problemer. Det må man give tyskerne, det er de gode til.

-M



Ukendt (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-04-05 16:15


"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:425f8060$0$73724$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:425f7e04$0$629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> Var i tyskland i denne uge, målte den til 251 km/t iflg. min GPS(speedo =
>> 260 km/t). Det var mellem Hamborg og Hannover.
>
> Der var ingen gamle mænd i gamle Bimmere, der trak ud foran dig?
>
>> Jeg tror den er begrænset til ~250 da jeg stadig har 1500 rpm tilbage.
>
> Det er den nok. Hvad er begrænset - sidder det på alle biler?

Næh det sad ikke på den Porsche 911 jeg kørte i. Den gik 275 så turde jeg
ikke mere selv om den fra fabrikken er opgivet til 285. Jeg vil dog tro at
den også ind imellem kan komme op på de 300, den virkede som om de havde
rimelig med skud endnu med de 275.

--
Tom



Henrik B. (18-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-04-05 09:51


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:425fda56$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>>> Jeg tror den er begrænset til ~250 da jeg stadig har 1500 rpm tilbage.
>>
>> Det er den nok. Hvad er begrænset - sidder det på alle biler?
>
> Næh det sad ikke på den Porsche 911 jeg kørte i. Den gik 275 så turde jeg

Det sidder heller ikke på min - derfor spørgsmålet.

--
--------------------------------
Oliebrændere er til opvarmning!



Thomas H. (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 15-04-05 09:56


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:425f7e04$0$629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Var i tyskland i denne uge, målte den til 251 km/t iflg. min GPS(speedo =
> 260 km/t). Det var mellem Hamborg og Hannover.
>
> Jeg tror den er begrænset til ~250 da jeg stadig har 1500 rpm tilbage.

Cool !
Den er opgivet til 245 km/t ....vildt, prøv lige at tænk hvor få biler der
kunne køre så hurtigt for bare 15 år siden !



Morten Lorenzen (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-04-05 11:00

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:XkL7e.112713$Vf.4178212@news000.worldonline.dk...

> Cool !

:)

> Den er opgivet til 245 km/t ....vildt, prøv lige at tænk hvor få biler
> der
> kunne køre så hurtigt for bare 15 år siden !

At den er opgivet til 245, tror jeg er et salgstrick. Altså for at få
kunderne til en 330i til at tro at deres er hurtigere på toppen end en 325i.

-M
2005 BMW 325i E90




Thomas H. (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 15-04-05 11:09


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:425f908a$0$13758$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> At den er opgivet til 245, tror jeg er et salgstrick. Altså for at få
> kunderne til en 330i til at tro at deres er hurtigere på toppen end en
325i.

Ja det er slet ikke umuligt ..

> 2005 BMW 325i E90

Svin ! Sidst jeg så dig kørte du Sierra, hvad fanden var der galt med den !!




Morten Lorenzen (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 16-04-05 09:27

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:BqM7e.112738$Vf.4178225@news000.worldonline.dk...

> Svin ! Sidst jeg så dig kørte du Sierra, hvad fanden var der galt med den
> !!
>

Der var skam "intet" galt med den. - Den kører forøvrigt stadig rundt på
Holstebroegnen. :)
Siden den har jeg haft flg.

1993 Sierra GLX
2002 Saab 9-5 2,3t Vector
2004 VW Touareg TDI

Elskede to af dem, hadede den sidste...

En dag ringede min telefon på arbejdet, det var min chef, "Morten, kommer du
lige ind til mig". Jeg tænkte "crap, hvad har jeg nu gjort".
da jeg kom ind på kontoret sad han med Bilmagasinet hvor de testede den ny
3-serie. "Morten, du skal da snart have ny bil, vil du ikke have en 325?"
- "....Øhhh, jo da" :)

Sådan foregår det i de rigtige firmaer :)

-M



Christensen (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 16-04-05 11:35

>
> En dag ringede min telefon på arbejdet, det var min chef, "Morten, kommer
> du lige ind til mig". Jeg tænkte "crap, hvad har jeg nu gjort".
> da jeg kom ind på kontoret sad han med Bilmagasinet hvor de testede den ny
> 3-serie. "Morten, du skal da snart have ny bil, vil du ikke have en 325?"
> - "....Øhhh, jo da" :)
>
> Sådan foregår det i de rigtige firmaer :)
>

Arrrgghh!!!



Morten Lorenzen (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 16-04-05 12:52

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:4260ea59$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Arrrgghh!!!

Hehe, en af mine kolleger har lige fået en Boxster.
....som firmabil.

-M



Christensen (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 16-04-05 14:32


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> wrote in message
news:4260fc45$0$13742$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
> news:4260ea59$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Arrrgghh!!!
>
> Hehe, en af mine kolleger har lige fået en Boxster.
> ...som firmabil.
>

*ralle*

Så ligger en Z4 3,0 måske lige til højrebenet næste gang du skal have ny?

/f christensen
320d



Morten Lorenzen (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 16-04-05 23:42

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:426113c8$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Så ligger en Z4 3,0 måske lige til højrebenet næste gang du skal have ny?

Man kunne have love at håbe :)

-M



Brian Fisker [8900] (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian Fisker [8900]


Dato : 16-04-05 22:33

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4260fc45$0$13742$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Hehe, en af mine kolleger har lige fået en Boxster.
> ...som firmabil.

Hans tidligere AR 156 GTA var nu bedre! - Frisørracer :D

\Mandal



Morten Lorenzen (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 16-04-05 23:42

"Brian Fisker [8900]" <Mandal@FJERNDETTEedb.dk> skrev i en meddelelse
news:42618471$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hans tidligere AR 156 GTA var nu bedre! - Frisørracer :D

HAHAHA!!! Én lige højre. - den leverer jeg videre på mandag :)

-M



Claus (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 16-04-05 11:44


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4260cc3a$0$645$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> "Morten, du skal da snart have ny bil, vil du ikke have en 325?"
> - "....Øhhh, jo da" :)
>
> Sådan foregår det i de rigtige firmaer :)
>
> -M
>
>

Møghund



Morten Lorenzen (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 16-04-05 12:52

"Claus" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse
news:ee955$4260ec6d$3e3d863b$15051@nf4.news-service.com...

> Møghund

Wrouff!

-M :)



Jan W Nielsen (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 15-04-05 10:00

> Var i tyskland i denne uge, målte den til 251 km/t iflg. min GPS(speedo =
> 260 km/t). Det var mellem Hamborg og Hannover.

Ned af en bakke..?

Anyway - den er i hvert fald hurtig af en alm 2,5 - dét må man give den.

/Jan W Nielsen




Brian S Jensen (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 15-04-05 10:25


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:425f8240$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Var i tyskland i denne uge, målte den til 251 km/t iflg. min GPS(speedo =
>> 260 km/t). Det var mellem Hamborg og Hannover.
>
> Ned af en bakke..?
>
> Anyway - den er i hvert fald hurtig af en alm 2,5 - dét må man give den.
>
> /Jan W Nielsen
>
>

Ja, de kan bare de dér 2.5'er BMW laver

Sidste sommer målte (GPS) jeg vores 525i 24v til 243km/t på et pænt
lige stykke motorvej (speedo viste ca. 250km/t)

Sådan en tur virker mange gange bedre end diverse tilsætningsstoffer
og super-benziner man kan købe - dejlig rolig motorgang...og kvik !

Mvh.
Brian S Jensen



Morten Lorenzen (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-04-05 10:58

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:425f8874$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Sådan en tur virker mange gange bedre end diverse tilsætningsstoffer
> og super-benziner man kan købe - dejlig rolig motorgang...og kvik !

Jep, idag RACER de afsted med mig :)

-M



Morten Lorenzen (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-04-05 10:58

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:425f8240$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ned af en bakke..?

Niks, konstant hastighed over en strækning på ca. 15 km, med 3 mand og
oppakning.

> Anyway - den er i hvert fald hurtig af en alm 2,5 - dét må man give den.

Har du prøvet en?

-M



Jan W Nielsen (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 15-04-05 11:10

>> Anyway - den er i hvert fald hurtig af en alm 2,5 - dét må man give den.

> Har du prøvet en?

Nej, desværre - men data taler jo for sig selv..

/Jan W Nielsen




Thomas H. (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 15-04-05 11:47


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:425f928c$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nej, desværre - men data taler jo for sig selv..

Ja 330'eren er altså for syg, jeg fatter ikke hvordan de gør det, 258 hk,
0-100 på 6,3 og så kører den 10,8 på literen og lukker kun 210 g co2 ud!
Jeg plejer jo gerne at sammenligne med Alfa, hehe, en 156 2,0 med 165 hk
lukker 205g ud, en 2,5'er med 192 hk lukker 282g ud



Frederik (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 15-04-05 14:04


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:tYM7e.112753$Vf.4178229@news000.worldonline.dk...
>
> "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
> news:425f928c$0$280$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Nej, desværre - men data taler jo for sig selv..
>
> Ja 330'eren er altså for syg, jeg fatter ikke hvordan de gør det, 258 hk,
> 0-100 på 6,3 og så kører den 10,8 på literen og lukker kun 210 g co2 ud!
> Jeg plejer jo gerne at sammenligne med Alfa, hehe, en 156 2,0 med 165 hk
> lukker 205g ud, en 2,5'er med 192 hk lukker 282g ud
>
>

Målt brændstofforbrug af automotorundsport
11,4 L/100km= 8,7 km/l hvillket er det samme som en 25 år gammel
alfakonstruktion chippet til 250 hk.

Så stik lige piben ind mester ;)

Men vi er da enige om, at det er dejlige biler. Ved du hvilken forhandler på
Sjælland, der har en E90 330i stående.

Mvh.

Frederik



Thomas H. (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 15-04-05 14:24


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:425fbbb3$0$645$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> Målt brændstofforbrug af automotorundsport
> 11,4 L/100km= 8,7 km/l hvillket er det samme som en 25 år gammel
> alfakonstruktion chippet til 250 hk.

Hvor har du det tal fra? Jeg kigger på EU-standarden, som er den samme
måleenhed for alle fabrikanter!



Frederik (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 15-04-05 14:33


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:xfP7e.112798$Vf.4178263@news000.worldonline.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:425fbbb3$0$645$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> > Målt brændstofforbrug af automotorundsport
> > 11,4 L/100km= 8,7 km/l hvillket er det samme som en 25 år gammel
> > alfakonstruktion chippet til 250 hk.
>
> Hvor har du det tal fra? Jeg kigger på EU-standarden, som er den samme
> måleenhed for alle fabrikanter!
>
>

Det tænkte jeg jo nok du ville sige :)

Enligt mine kontakter på statens bilinspektion overgik kontrollen af disse
data fra en uafhængig instans til bilfabrikanterne selv. Efter dette har
sikkerheden for dataernes rigtighed været lidt svingende. Bl.a. Mazda skulle
have haft lidt problemer. BMW ligeså...

http://www.auto-motor-und-sport.de/d/79264

Efter denne artikel skal man over 4500 omdrejninger før motoren rigtig
trækker, hvilket dog har en negativ effekt på brændstof forbruget.

Kan derfor sagtens være, at BMWs brændstof målinger kræver at man pænt
holder sig nede i det lave område...

På den baggrund er det da forståeligt BMW-ejere, er blevet så glade for
diesel... ;)

Fifth Gear fik jo også kun en 13 km/l ud af den nye 320d, det involverede
udelukkende motorvej.

Som sagt er vi ikke uenige i, at det er drønlækre biler, men der er ingen
grund til at falde på halen. Den dybe tallerken opfindes ikke ved hver ny
modelgeneration kun inde hos marketingafdelingen...

Mvh.

Frederik



Christensen (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Christensen


Dato : 15-04-05 15:06

>
> Fifth Gear fik jo også kun en 13 km/l ud af den nye 320d, det involverede
> udelukkende motorvej.
>

Så er de eddermame usandsynligt ringe til at køre bil. Min kører ca. 14-15
ved bykørsel og 16 ved 130-140 på motorvej...jeg har forsøgt at køre 110
km/t over en længere periode for at se hvad den så kan gå på literen, men
det er som om den ikke vil derned og trille rundt...det er vel en slags
begrænser?

/f christensen
320d



Thomas H. (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 16-04-05 10:00


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:425fc276$0$13741$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...

> Enligt mine kontakter på statens bilinspektion overgik kontrollen af disse
> data fra en uafhængig instans til bilfabrikanterne selv. Efter dette har
> sikkerheden for dataernes rigtighed været lidt svingende. Bl.a. Mazda
> skulle
> have haft lidt problemer. BMW ligeså...

Ok det har jeg ikke hørt om, men ikke desto mindre, er det de data der
bruges til at regne grøn ejerafgift ud, så helt ligegyldige er de jo ikke!



Frederik (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 17-04-05 10:53


"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message
news:Mu48e.634$Mk7.439@news.get2net.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:425fc276$0$13741$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
>
>> Enligt mine kontakter på statens bilinspektion overgik kontrollen af
>> disse
>> data fra en uafhængig instans til bilfabrikanterne selv. Efter dette har
>> sikkerheden for dataernes rigtighed været lidt svingende. Bl.a. Mazda
>> skulle
>> have haft lidt problemer. BMW ligeså...
>
> Ok det har jeg ikke hørt om, men ikke desto mindre, er det de data der
> bruges til at regne grøn ejerafgift ud, så helt ligegyldige er de jo ikke!
>

Nej, men der kan være stor forskel på, hvor lette de er at opnå i den
virkelige verden.

I biler som Alfa og BMW vil man være langt mere tilbøjelig til at vride det
hele ud af maskineriet end i en gængs Toyota/VW o.a., dette vil naturligvis
påvirke brændstoføkonomien...

Mvh.

Frederik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste