for pokker da også.. uheld
Fra : Martin Kiefer

Dato : 14-04-05 21:10

Så ringer konen, hun er på vej hjem fra arbejde i Silkeborg. Og hun
fortæller at der er tåget i Kjellerup og en gimpe er ved at lave en 3. punkt
vending på vejen, som hun selvfølgelig opdager for sent = 1 stk. smadret
bil... Øv

Heldigvis var det ikke den nye bil, men vores gamle klasiker af en MB W123
som er ødelagt. Men stadig surt!

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Brian

Dato : 14-04-05 21:14

Hejsa!

> Heldigvis var det ikke den nye bil, men vores gamle klasiker af en MB
> W123 som er ødelagt. Men stadig surt!

Det er selvfølgelig ikke så vigtigt, men har konen det fint ?

/Brian

Fra : Martin Kiefer

Dato : 14-04-05 21:18

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det er selvfølgelig ikke så vigtigt, men har konen det fint ?

Umidlbart ja, hun siger der er lidt trykken på brystet efter selen samt lidt
hovedpine. Det er vist det hele. Tror dog lige hun skal en tur forbi
skadestuen, just in case...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 21:24

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Umidlbart ja, hun siger der er lidt trykken på brystet efter selen samt
> lidt hovedpine. Det er vist det hele. Tror dog lige hun skal en tur forbi

Kan du så komme ud og hente hende i stedet for at skrive her

--
Tom

Fra : Martin Kiefer

Dato : 14-04-05 21:45

> Kan du så komme ud og hente hende i stedet for at skrive her

Ja ja, jeg er på vej

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Brian

Dato : 14-04-05 21:42

Hejsa!

Martin Kiefer skrev:

> Umidlbart ja, hun siger der er lidt trykken på brystet efter selen
> samt lidt hovedpine.

Uha, jeg har prøvet at brække kravebenet på sådan en sele.

> Det er vist det hele. Tror dog lige hun skal en
> tur forbi skadestuen, just in case...

Hvis det var nok til at smadre sådan en gammel Mercer, må der da
have været lidt tryk under kedlerne.

/Brian

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-04-05 01:15

> Uha, jeg har prøvet at brække kravebenet på sådan en sele.

Så slemt gik det heldigvis ikke, de beholdt hende dog på skadestuen for
observation for hjernerystelse.

> Hvis det var nok til at smadre sådan en gammel Mercer, må der da
> have været lidt tryk under kedlerne.

Kørte lige forbi mekanikeren på vej hjem fra skadestuen. Det ser ud som om
bilen er trykket flad ude på snuden, men både kølerhjælm, begge sideskærme
og hele fronten er beskadiget. Så det er nok tvivlsomt om det kan betale sig
at reparere en 20 år gammel bil...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-04-05 06:31

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

og en gimpe er ved at lave en 3. punkt
> vending på vejen, som hun selvfølgelig opdager for sent = 1 stk. smadret
> bil... Øv

= det er IKKE hendes skyld, bakning&vending skal foretages uden fare el.
ulempe for andre. Men det hjælper jo ikke din bedre ½-del, eller bringer din
Mercer tilbage.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 15-04-05 06:34

> [...]
>>
> = det er IKKE hendes skyld, bakning&vending skal foretages uden fare el.
> ulempe for andre. Men det hjælper jo ikke din bedre ½-del, eller bringer

Arh - mon ikke det er DELVIS hendes skyld - hun skal da holde tilbage
for eventuelle forhindringer på vejen - den tror jeg ikke hun slipper for !!

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-04-05 07:17

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Arh - mon ikke det er DELVIS hendes skyld - hun skal da holde tilbage
> for eventuelle forhindringer på vejen - den tror jeg ikke hun slipper for
> !!

Min erfaring er at, har bilen været i bak-gear, får du 100%, om det så bare
er på en P.plads hvor det ikke kommer som den store overraskelse at der
bakkes. Måske vurdere de hast. har været for høj ifht. tågen?, men igen, så
skulle modparten ikke have vendt når der var dårligt udsyn.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 15-04-05 07:22

> Arh - mon ikke det er DELVIS hendes skyld - hun skal da holde tilbage
> for eventuelle forhindringer på vejen - den tror jeg ikke hun slipper for !!

Nu kender jeg jo ikke de nærmere omstændigheder, men man må IKKE vende
uden at orientere sig - Og slet ikke på en hovedlandevej.
Har selv prøvet samme situation (på vejen mellem Hernong og Holstebro),
og der fik modparten (også en kvinde :O/ ) 100% skyld.

Mvh
Søren

Fra : Anders O

Dato : 15-04-05 09:04

For en del år siden bakkede jeg ned ad en ensrettet vej. Ud fra en gade bag
mig svingede to biler med retning mod mig. Jeg hakkede bremserne i og den
forreste af de to nåede at bremse. Men nummer to bankede op i den forreste
og lavede en pæn, lille skade på dem begge. Jeg selv fik ikke en ridse.

Jeg havde bilen i bakgear og bakkede mod ensretningen! Alligevel fik jeg kun
50% af skylden da det, korrekt, blev vurderet at bil nummer 2 ikke havde
holdt ordentlig afstand til bil nummer 1. Den kan man så tænke lidt over ...

Anders

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-04-05 09:42

"Anders O" <NO@SPAM.DK> skrev i en meddelelse

Jeg hakkede bremserne i og den
> forreste af de to nåede at bremse. Men nummer to bankede op i den forreste
> og lavede en pæn, lille skade på dem begge. Jeg selv fik ikke en ridse.

Hvis bil1 havde en skade i fronten, og du bag i, lover jeg dig udfaldet var
blevet anderledes, jeg har lavet det stunt på en P.plads. Her var det jo
ikke anderledes end hvis, bil1 var stoppet for en fodgænger etc. .

Fra : phk

Dato : 15-04-05 11:18

> [...]

> 50% af skylden da det, korrekt, blev vurderet at bil nummer 2 ikke havde
> holdt ordentlig afstand til bil nummer 1. Den kan man så tænke lidt over

Jeg synes da slet ikke du skulle have haft noget af skylden - når det er nr.
2 der dasker op i nr.1...

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Kiefer

Dato : 15-04-05 07:40

> = det er IKKE hendes skyld, bakning&vending skal foretages uden fare el.
> ulempe for andre. Men det hjælper jo ikke din bedre ½-del, eller bringer
> din Mercer tilbage.

Det håber jeg så heller ikke det er. Bilen betyder ikke så meget i
øjeblikket. Det kommer nok når konen har fået det bedre og vi har fået set
ordentligt til bilen. Så er det vi begynder at ægre os.

Det er bare pokkers svært at undvære bilen når vi kører i hver vores retning
til arbejde og har 40-50km begge to. Og nu står med en bil...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-04-05 09:53

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

>Det kommer nok når konen har fået det bedre

Ønsk hende god bedring, og vis hensyn&forståelse, bliv heller ikke
overrasket hvis hun pludselig tager en "tude-tur" eller det modsatte- at hun
tænder på etellerandet, og giver fx. dig dit "livs skideballe" .

og vi har fået set
> ordentligt til bilen. Så er det vi begynder at ægre os.

peanuts når det bare er den :).

> Det er bare pokkers svært at undvære bilen når vi kører i hver vores
> retning til arbejde og har 40-50km begge to. Og nu står med en bil...

Ja man er sa..§!#¤ afhængig , men jeg er sikker på I finder ud af noget :).

Fra : Henning

Dato : 15-04-05 11:23

On Fri, 15 Apr 2005 07:30:30 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> [...]
>ulempe for andre. Men det hjælper jo ikke din bedre ½-del, eller bringer din

Hvis der er så tåget, man ikke kan nå at bremse for en forankørende,
kører du ikke efter forholdene. Jeg gætter på 50/50 fordeling af
skylden.

Fra : Martin Kiefer

Dato : 22-04-05 09:28

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis der er så tåget, man ikke kan nå at bremse for en forankørende,
> kører du ikke efter forholdene. Jeg gætter på 50/50 fordeling af
> skylden.

Kan fortælle at vi igår fik et brev fra forsikringen. Modparten har fået
100% af skylden

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-04-05 10:43

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> skrev i en meddelelse

> Kan fortælle at vi igår fik et brev fra forsikringen. Modparten har fået
> 100% af skylden

Yes,vidste det. Man har ingen rettigheder i bak-gear, under vending, så det
skal helst udgås ;).

Fra : alexbo

Dato : 24-04-05 09:29

"Martin Kiefer" skrev

> Kan fortælle at vi igår fik et brev fra forsikringen. Modparten har fået
> 100% af skylden

Tillykke med det, men din kone ved jo nok selv, at det var hendes fejl at
uheldet skete, hun kørte stærkere end hun kunne se.
Modparten har været på vejen hele tiden, bilen er ikke kommet farende ud af
en sidevej, så hvis den havde holdt stille af trafikale årsager var hun også
banket ind i den.

Det skal næsten altid mere end een fejl til et uheld, her gør modparten den
fejl at vende på vejen, det er selvfølgelig forkert, men det ville der ikke
ske noget ved, hvis din kone havde kørt efter forholdene, men det gjorde hun
ikke og så sker uheldet.

I en anden tråd har jeg forsøgt at skrive om ansvar contra skyld, i lige
præcis din kone`s uheld er det tydeligt, at modparten har skylden, men din
kone har ansvaret, det var jo hende der kørte ind i en holdende bil.

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-04-05 09:06

"Martin Kiefer" <news1@kiefer.dk> wrote in message
> [...]
> bil... Øv
>
> Heldigvis var det ikke den nye bil, men vores gamle klasiker af en MB W123

Håber hun er 100 % uskadt, er aldrig sjovt, jvnf. mit indlæg fra i dag 18.
april.

--
mvh / regards

Christian