Sierra 2,0 1987 - Tandrem...
Fra : Brian Sørup

Dato : 14-04-05 19:33

Dawz i gruppen..

Jeg har lige talt i telefon med brormand, han står med en Sierra der
tændingsbanker helt sinddsvagt efter der er blevet skiftet tandrem på den.

Hvordan er indstillingen af de tre remhjul når der skiftes rem ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car - med kæde

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-04-05 19:45

Brian Sørup wrote:
> [...]
> den.
>
> Hvordan er indstillingen af de tre remhjul når der skiftes rem ?

Det er reelt kun knasthjulet og remhjulet på krumtappen, som skal passe ud
for mærkerne.
Tændingen skal man så bare sørge for at justere bagefter.
Men hvis man sørger for at fastlåse/opmærke remhjulet ved strømfordeleren,
så kan det klares uden tændingsindstilling bagefter.

Jeg kan poste lidt tegninger over hvordan hjulene skal stå, ved
montering/stramning af remmen, bare sig til hvis du ønsker det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-04-05 20:03

Per Beer Hansen wrote:

> Jeg kan poste lidt tegninger over hvordan hjulene skal stå, ved
> montering/stramning af remmen, bare sig til hvis du ønsker det.

Jeg har lige postet en tegning i d.b.m så du kan se hvordan remmen skal
sidde.

Fra : Brian Sørup

Dato : 14-04-05 20:13

> Jeg har lige postet en tegning i d.b.m så du kan se hvordan remmen skal
> sidde.

Mange tak for det - det var lige hvad han skulle bruge.