Råd ang. køb af Audi 100 fra 80'erne
Fra : Anders Thorup

Dato : 14-04-05 15:07

Hej gruppe

Jeg er blevet lidt forelsket i de Audi 100 der er lavet i firserne, da jeg
leder efter en luksusbil til ca. 20.000kr.

Jeg går udelukkende efter de 5-cylindrede modeller, da jeg synes de har en
sprød motor.
Jeg har prøvekørt et par stykker, men ved ikke rigtig hvad jeg skal være
ekstra opmærksom på.

Hvilke svagheder er der?

Alle informationer om Audi 100 er yderst velkomne , både hvad der er
godt, og hvad der er skidt.

evt. andre forslag til komfortable biler er også velkomne

på forhånd tak

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Ex. Honda VFR750F ejer
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : NikonPro.dk

Dato : 14-04-05 15:32

"Anders Thorup" <anders@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt, og hvad der er skidt.
>
> evt. andre forslag til komfortable biler er også velkomne

Du kan få alle de råd og vejledninger hvis du går på
http://www.audi-club.dk/ og spørger i deres forum. Det er gratis.

Held og lykke med valget, for det er gode vogne

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Martin

Dato : 15-04-05 08:26

> [...]
> leder efter en luksusbil til ca. 20.000kr.
>
> Jeg går udelukkende efter de 5-cylindrede modeller, da jeg synes de har en

Ja - det er en dejlig motor!

> Jeg har prøvekørt et par stykker, men ved ikke rigtig hvad jeg skal være
> ekstra opmærksom på.
>
> Hvilke svagheder er der?

Servopumpen har en tendens til at lække = udskiftning.

> Alle informationer om Audi 100 er yderst velkomne , både hvad der er
> godt, og hvad der er skidt.

Reservedelspriserne er høje.

Modeller fra 1986 og frem er at foretrække, da de er hel-galvaniserede =
ruster mindre.

/Martin