Værktøj til at løsne oliefilter Avensis ??
Fra : edob

Dato : 14-04-05 12:44

Hej NG

Oliefiltret på min Toyota Avensis 1998 sidder meget pakket med snæver plads
omkring. Det plejer at koste et par knoer at få det løsnet med min
oliefilternøgle a la typen med et spændbånd omkring filtret - og så er der
kun plads til at dreje få milimetre ad gangen.

Jeg kunne tænke mig et værktøj som sættes på oliefiltret for enden af
filtret. Der findes en "treklo" som spænder sammen om filtret fra enden,
men problemet er at oliefiltret kun måler 65 mm i diameter og de trekløer
jeg har set kan ikke spænde sammen til så lille en diameter.

Så har jeg set en "kopnøgle" 14-kantet som passer ind over oliefilteret fra
enden og den er fin fin, men har kun set dem i et stort sæt med 12 - 14
størrelser, og det er jo overkill.

Sælges kopnøglerne enkeltvis eller er der en anden tilsvarende god løsning
??

(oliefiltret måler 63,8 mm over to paralelle flader på 14-kanten).

Venlig hilsen, Frank

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-04-05 12:47

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message
> [...]
> oliefilternøgle a la typen med et spændbånd omkring filtret - og så er der
> kun plads til at dreje få milimetre ad gangen.

Jag en skruetrækker i gennem det og drej.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 14-04-05 12:48

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men problemet er at oliefiltret kun måler 65 mm i diameter og de trekløer
> jeg har set kan ikke spænde sammen til så lille en diameter.

Der findes også oliefiltre som i enden har en 15 - 17 mm sekskant, så det
kan tages med en skralde- eller fastnøgle.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-04-05 12:51

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes også oliefiltre som i enden har en 15 - 17 mm sekskant, så det
> kan tages med en skralde- eller fastnøgle.

Men det som sidder der nu skal jo af først

--
mvh / regards

Christian

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 14-04-05 15:36

klip:

> (oliefiltret måler 63,8 mm over to paralelle flader på 14-kanten).
>
> Venlig hilsen, Frank

Der findes en kop på 65 mm som passer på div. motorcykelfiltre. Måske kan
den også passe på dit filter. De fleste mc-forhandlere vil kunne skaffe den
fra Max mc. prisen er ca. 199,-
Hilsen Matthias

Fra : edob

Dato : 15-04-05 08:45

> Der findes en kop på 65 mm som passer på div. motorcykelfiltre. Måske kan
> den også passe på dit filter. De fleste mc-forhandlere vil kunne skaffe
> [...]

Tak for jeres input. Den med 65 mm koppen til motorcykelfiltre lyder
interessant - det vil jeg forsøge.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Roberto Saldo

Dato : 15-04-05 09:28

edob wrote:

> den

> Tak for jeres input. Den med 65 mm koppen til motorcykelfiltre lyder
> interessant - det vil jeg forsøge.

Jeg bruger et med en rem, det passer på alle alm runde filtre.

Mvh
Roberto