Toyota Yaris
Fra : Søren Fisker

Dato : 14-04-05 10:42

Jeg tænker på at købe en brugt Yaris.
Kan se at priserne er relativt høje for denne populære model.
Er der nogle, der har erfaringer med denne model?
Er det overhovedet det rette forum, eller mon der findes en gruppe specielt
vedr. bilkøb?
Søren

Fra : JS

Dato : 14-04-05 11:20

"Søren Fisker" <vejlo@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle, der har erfaringer med denne model?
> Er det overhovedet det rette forum, eller mon der findes en gruppe

Hej Søren
Det er den helt rette gruppe

Lækker motor (i hvert fald diesel-modellen)
Meget plasticagtig kabine. Det er som at sidde i en Corolla fra '85.
Irriterende speedometer/display.
Men kører fint, holder prisen godt og skulle være billig i drift.

Jeg ville vælge en Fabia i stedet

Fra : Brian S Jensen

Dato : 14-04-05 11:24

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Irriterende speedometer/display.
> Men kører fint, holder prisen godt og skulle være billig i drift.

Ang. Fabia, så kommer det jo nok an på hvor lang tid han har
tænkt sig at beholde den - den falder betydeligt mere i pris
end Yaris'en

Og jeg vil også vove at påstå at udgifterne til vedligeholdelse er
meget lave på Yaris'en end på Fabia'en

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : JS

Dato : 14-04-05 11:49

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>>> vedr. bilkøb?

> Ang. Fabia, så kommer det jo nok an på hvor lang tid han har
> tænkt sig at beholde den - den falder betydeligt mere i pris
> end Yaris'en

Hvis det begge er diesel synes jeg at de ligger meget tæt mht. værditab.

> Og jeg vil også vove at påstå at udgifterne til vedligeholdelse er
> meget lave på Yaris'en end på Fabia'en

Klart, der er jo intet skrøbelig teknik eller andre features i Yaris, der
kan gå i stykker
Jeg må virkelig sige at jeg var meget skuffet over komforten i Yaris efter
at have hørt så meget positivt om den.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 14-04-05 11:56

> Hvis det begge er diesel synes jeg at de ligger meget tæt mht. værditab.

Jeg mener da bestemt at en Toyota holder prisen bedre end en Skoda

- uagtet om det er benzin eller diesel

> [...]
> kan gå i stykker
> Jeg må virkelig sige at jeg var meget skuffet over komforten i Yaris efter

Kan godt være, men der er vel stadigvæk motor, gearkasse, en del elektronik,
hængsler, styrtøj og ikke mindst en masse pladedele som det hele er pakket
ind i

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-04-05 12:28

> Ang. Fabia, så kommer det jo nok an på hvor lang tid han har
> tænkt sig at beholde den - den falder betydeligt mere i pris
> end Yaris'en

Hvor meget - og hvor har du det fra..?

> Og jeg vil også vove at påstå at udgifterne til vedligeholdelse er
> meget lave på Yaris'en end på Fabia'en

Hvor meget - og hvor har du det fra..?

/Jan W Nielsen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 14-04-05 12:35

> Hvor meget - og hvor har du det fra..?

> Hvor meget - og hvor har du det fra..?
>

> /Jan W Nielsen

Årh Jan, du er da osse så nysgerrig

Hvor skulle jeg da vide hvor jeg har det fra - bare min opfattelse
af det - men jeg kan jo tage fejl - selvom det er et særsyn

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-04-05 13:07

> Årh Jan, du er da osse så nysgerrig

Jep..

> Hvor skulle jeg da vide hvor jeg har det fra - bare min opfattelse
> af det - men jeg kan jo tage fejl - selvom det er et særsyn

Ærligt - jeg ved det heller ikke selv. Jeg anser begge biler for at være
blandt de mest værdifaste - men som sagt - jeg ved det heller ikke.

/Jan W Nielsen

Fra : NumZie

Dato : 14-04-05 12:55

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Hvor meget - og hvor har du det fra..?

> Hvor meget - og hvor har du det fra..?

Jeg tror nu han afskrivningsmæssigt har ret. Et hurtigt tit på bilbasen
viser en masse ældre(re) Yariser, der stadig holder en høj pris for så lille
en vogn.

Mht. vedligeholdelse har jeg intet bud :) En af mine venner siger, at
Toyotas reservedele er dyre, men også holder tilsvarende længere tid.

/Kennet

Fra : JS

Dato : 14-04-05 14:05

"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Jeg tror nu han afskrivningsmæssigt har ret. Et hurtigt tit på bilbasen
> viser en masse ældre(re) Yariser, der stadig holder en høj pris for så

Fabia holder tilsvarende prisen rigtig godt, så det er svært at afgøre,
hvilken der er billigst. Men hvilken der kører bedst er der ikke tvivl om
imo

Fra : NumZie

Dato : 14-04-05 14:46

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Fabia holder tilsvarende prisen rigtig godt, så det er svært at afgøre,
> hvilken der er billigst. Men hvilken der kører bedst er der ikke tvivl om

Ahh - jeg synes stadig, der er en væsentlig forskel på Yaris og 'alle de
andre', hvor Fabia rigtigt nok er med fremme i 'peloton' :)

/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 19:21

> [...]
> Er der nogle, der har erfaringer med denne model?
> Er det overhovedet det rette forum, eller mon der findes en gruppe

Hvordan en Fabia er skal jeg ikke udtale mig om, men vi har (også) en Yaris.

Fin lille bil, med ganske stor kabine. Bilen er næsten lige så bred som min
mondeo (sådan føles det). Jeg kunne dog godt ønske mig lidt længere sæder så
mere af låret bliver understøttet.
Om man er til elektroniske speedometre eller ej kan være en smagssag. Jeg
kan godt lide det.
Bilen er utrolig letkørt i byen, men kan være lidt svær at bakke med fordi
udsigten bagud ikke er den bedste.

Toyota er kendt for at ligge i absolut top med hensyn til kvalitet, service
osv. Jeg må desværre som Ford-mand give dem ret i at Toyota slet ikke er så
ringe endda.

Fruen kører i GENNEMSNIT ca. 20 Km/l i sin 1.0, så det nærmer sig jo
unægtelig diesel (jajaja). Motoren i benzineren støjer under 110 Km/t, klart
mindre end dieselversionen.

Vi har AC i vores Yaris og det er bare kanon.

Den er kræver ikke meget i vedligholdelse og har endda en knastkæde så man
slipper for den risiko som en knækket tandrem udgør + den store pris for at
få en rem skiftet.

Hvis man kan lide bilen, så bliver man glad for denne lille bil.

Den er er vildt dyr i reservedele, men lidt over hvad en tysk std. bil
koster kan nogle af delene godt koste.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 19:34

> Den er er vildt dyr i reservedele, men lidt over hvad en tysk std. bil
> koster kan nogle af delene godt koste.

Klaphat, Tom

Den er IKKE vildt dyr i reservedele

--
Tom

Fra : Olesen

Dato : 15-04-05 06:11

> Toyota er kendt for at ligge i absolut top med hensyn til kvalitet,
service
> osv.

Det er nok sandt nok, men læg samtidig mærke til
alle de Carina E'er, som nu begynder at få "ru"
skærmkanter.

Hvornår kom modelle egentlig frem ?

Fra : Henrik B.

Dato : 15-04-05 09:56

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nok sandt nok, men læg samtidig mærke til
> alle de Carina E'er, som nu begynder at få "ru"
> skærmkanter.
>
> Hvornår kom modelle egentlig frem ?

I '93. Men det er ofte et spørgsmål om korrekts pasning - ligesom med gamle
Sierra'er.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Olesen

Dato : 15-04-05 17:46

> "Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> I '93. Men det er ofte et spørgsmål om korrekts pasning - ligesom med
gamle
> Sierra'er.

Sikkert, men nu har Toyota, og måske især Carina E,
gået for at være en rigtig kvalitetsbil, hvad mekanikken angår,
så at de ikke har fået styr på rusten ødelægger mit billede,
men kommer alligevel ikke bag på mig.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-04-05 18:31

> Sikkert, men nu har Toyota, og måske især Carina E,
> gået for at være en rigtig kvalitetsbil, hvad mekanikken angår,
> så at de ikke har fået styr på rusten ødelægger mit billede,
> men kommer alligevel ikke bag på mig.

Køb en bil fra folkevognskoncernen.. )

/Jan W Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 16-04-05 07:28

> Køb en bil fra folkevognskoncernen.. )

Gjorde jeg for 14 år siden

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-04-05 09:48

> Køb en bil fra folkevognskoncernen.. )
>
> /Jan W Nielsen

Yep, der er på den måde mulighed for selv at vælge hvilken type problemer
man ønsker at slås med

Med venlig hilsen Kim

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 15-04-05 18:38

> [...]
> gået for at være en rigtig kvalitetsbil, hvad mekanikken angår,
> så at de ikke har fået styr på rusten ødelægger mit billede,

I modsætning til alle de sierraére man ser uden en rustplet....
Min brors Carina, en ´95 er har vi lige været efter i dørbundende men den er
altså også 10 år, men alt går vel til hvis det ikke passes??
Ellers kan jeg anbefale en audi A4 som min egen, også en 95ér og her er der
ingen rust at se.
Iøvrigt spændende også at se de mange rådne mondeoér der jo er af samme
"generation" som Carinaen.
Det ser ikke ud til at Ford har fået styr på processerne der.

/Carsten

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 15-04-05 18:51

> [...]
> "generation" som Carinaen.

Køb en bil fra Folkevognskoncernen.

> Ellers kan jeg anbefale en audi A4 som min egen, også en 95ér og her er

Nå, ja - det har du gjort.. ))

/Jan VW Nielsen

Fra : Olesen

Dato : 16-04-05 08:02

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> I modsætning til alle de sierraére man ser uden en rustplet....

Sierra konstruktionen er fra starten af 80'erne.

> Min brors Carina, en ´95 er har vi lige været efter i dørbundende men den
er
> altså også 10 år, men alt går vel til hvis det ikke passes??

Præcis. Så al snak om gennemtæringsgarantier er intet værd,
og nyere biler med avanceret kollisionsbeskyttelse og -zoner
har mange hulrum, hvor det går galt.

> Ellers kan jeg anbefale en audi A4 som min egen, også en 95ér og her er
der
> ingen rust at se.

Galvanisering slides, og det kan føre til rust, selv på Audi 100,
og også A4 med tiden.
Derfor bør man gi' en gang undervognsbehandling, selvom
bilen hedder Audi. Netop for at beskytte galvaniseringen.
Olie + voks er bedre end galvanisering alene.
En galvanisering er 2.5 mikromenter tyk, lakken
på en bil er ca. 90 mikrometer tyk.

> Iøvrigt spændende også at se de mange rådne mondeoér der jo er af samme
> "generation" som Carinaen.

http://www.hoffgaardbil.no/rust.html
-men at Lada Samara '89 var bedre end Corolla kom
alligevel bag på mig.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 16-04-05 09:34

Den Sat, 16 Apr 2005 09:02:01 +0200, skrev "Olesen" <na@na.dk>:

>"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>http://www.hoffgaardbil.no/rust.html
>-men at Lada Samara '89 var bedre end Corolla kom
>alligevel bag på mig.

Og en Corolla fra '92 bedre end Sierra fra samme år.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-04-05 09:54

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.hoffgaardbil.no/rust.html
> -men at Lada Samara '89 var bedre end Corolla kom
> alligevel bag på mig.

Denne her (som i øvrigt er de samme data) giver et bedre billede
http://www.pava.dk/?id=62

Eksempelvis kan man se at en 89 Lada fra år fire til år otte går fra
rustfaktor 1,6 til 1,8 mens Toyotaen går fra 0,7 til 1,9 eller med andre ord
er Ladaen godt rådden noget hurtigere.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Olesen

Dato : 16-04-05 14:42

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Denne her (som i øvrigt er de samme data) giver et bedre billede
> http://www.pava.dk/?id=62

Sådan kan det vurderes.
Jeg vil hellere ha' rusten sætter sig eet sted, end MANGE
steder.
Det ene sted er nok dyr, men er dêt fixet, så
har du stadig en pæn bil.

Det har du ikke, hvis der er myrer overalt.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-05 09:55

"Olesen" <na@na.dk> skrev i en meddelelse

> En galvanisering er 2.5 mikromenter tyk, lakken
> på en bil er ca. 90 mikrometer tyk.

Ikke hos f.eks. Audi og Saab. Skal det laves ordentligt, skal det være 7,5
mikrometer.

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Henrik B.

Dato : 18-04-05 09:53

> [...]

> gået for at være en rigtig kvalitetsbil, hvad mekanikken angår,
> så at de ikke har fået styr på rusten ødelægger mit billede,

Kan du sige: "Nogle er bygget i England = ruster mere".

Oliebrændere er til opvarmning!