Vedligehold af læder i Peugoet 406 TS4
Fra : Jan

Dato : 13-04-05 08:54

Hejsa

Hvad bruger i for at pleje og holde læderet i en Peugoet 406 TS4 pænt og
skinnende.
Er det egentlig rigtigt læder eller kunst læder og hvad kan jeg bruge for at
pleje og holde det pænt.

Jan

Fra : jk

Dato : 13-04-05 11:27

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skinnende.
> Er det egentlig rigtigt læder eller kunst læder og hvad kan jeg bruge for

skosværte - det var ihvertfald det jeg næsten efterspurgte hos
Peugeot, da jeg klagede over at farven på læderet
i min P307 SE 2.0 allerede var ved at gå af efter ca. 8 måneder - måske
Peugeot ikke bare sku' levere end dåse sværte med bilen. - jeg fik iøvrigt
besked på, at de da sagtens ku' ombetrække sædet med ny læder, men problemet
var min måde at stige ind i bilen (som åbenbart var forkert).... æææææh ? -
ok !

/JK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-04-05 11:34

Hej,

On Wed, 13 Apr 2005 12:26:35 +0200, "jk" <REMOVEMEdempsey@email.dk>
wrote:

> [...]
>var min måde at stige ind i bilen (som åbenbart var forkert).... æææææh ? -

Hehe.. Minder lidt om da der gik hul på læderet på rattet i min Xsara
VTS... 1½ år gammel... De havde nær ikke dækket det fordi det mente at
der var ødelagt pga håndsved?!?!? Nåhja... Klart... Men de endte med
at skifte det.

Har så i øvrigt hverken problemer med manglende farve på læderet eller
slitage af rattet i min 530'er

** Lars

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-04-05 11:46

"Lars Knudsen" <larsxyz@landligtabc.dk> skrev i en meddelelse >
> [...]
> at skifte det.
>
> Har så i øvrigt hverken problemer med manglende farve på læderet eller

Hej Lars

Det er da klart - i BMW'en sidder du dejligt og behageligt - ingen grund
til at svede over noget dér - straks en anden ting i Xsara'en

Eller også bruger BMW bare mere farveægte okser

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-04-05 12:23

Hey,

On Wed, 13 Apr 2005 12:45:49 +0200, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Det er da klart - i BMW'en sidder du dejligt og behageligt - ingen grund
>til at svede over noget dér - straks en anden ting i Xsara'en

Hehe.. Klart, det må være derfor! Faktisk var sæderne OK i Xsara'en,
og den var da også OK sjovt at køre.. Meeeen...

>Eller også bruger BMW bare mere farveægte okser

Det må jeg sgu prøve næste gang jeg skal til slagteren... 2 bøffer fra
farveægte okser, tak..

** Lars

Fra : Dalle

Dato : 13-04-05 21:10

sikke en masse problemer, men tilbage til mit spørgsmål - hvad kan jeg
bruge.

Jan

Fra : KASO

Dato : 14-04-05 07:08

> [...]
> skinnende.
> Er det egentlig rigtigt læder eller kunst læder og hvad kan jeg bruge for

Mit bud ville være sæbespåner skummet godt op i lunkent vand. Det har altid
været godt til skindmøbler - og det er billigt.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-04-05 07:18

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud ville være sæbespåner skummet godt op i lunkent vand. Det har
> altid
> været godt til skindmøbler - og det er billigt.

Jo tak, det var mine bilsæder behandlet med gennem de sidste 6 år. De var
kedelige at se på, og havde nærmest en skorp-lignende overflade. Men under
alt det indtørrede sæbespånesjov, var de som nye, og en afrensning og en go'
gang læderfedt har gjort underværker.

Oliebrændere er til opvarmning!