/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Så er det tilsyneladene slut med Høyer Aut~
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 12-04-05 17:29

http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=81004

T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 7 GB video online



 
 
Kent Nielsen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 12-04-05 17:49


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:hHS6e.153$md3.50@news.get2net.dk...
> http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=81004
>
> T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.

*SUK*


--
Mvh
Kent Nielsen



Klaus G. (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-04-05 19:17

> > T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.
>
> *SUK*
>
>
? Størstedelen var da en gang skod stumper. Om det bliver solgt der, eller i
en anden butik, det kan da være ligefedt?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk



Ukendt (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-05 19:33


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ogU6e.111705$Vf.4177395@news000.worldonline.dk...
>> > T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.
>>
>> *SUK*
>>
>>
> ? Størstedelen var da en gang skod stumper. Om det bliver solgt der, eller
> i
> en anden butik, det kan da være ligefedt?
>

Jojo, men ved Høyer er dyt båt og blink stumperne sorteret fra.

Vinduesviskerne er fra Valeo og tilmed billige, deres vaskebørster og andet
plejegrej er også OK.

Og så skal du ikks stå i kø med alle dem som skal have mobiltelefongrej og
knallertstumper.


--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk






Kent Nielsen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 12-04-05 19:40


"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ogU6e.111705$Vf.4177395@news000.worldonline.dk...
> ? Størstedelen var da en gang skod stumper. Om det bliver solgt der, eller
> i
> en anden butik, det kan da være ligefedt?

For det første så er min oplevelse at stumperne er knapt så skod hos Høyer,
subjektivt måske, men det er altså min erfaring.
For det andet så er det da trist at skulle miste en kompetent vejledning /
service, det får jeg i dag hos min lokale Høyer, hvilket jeg ikke kan sige
er tilfældet ved Thansen (Som også ligger her lokalt)
For det tredie så skal man til at glo på knallert, mobiltelefon
elektronik/PC skrammel og ubrugeligt "brian lir" i butikken også.

Høyer / Thansen tåler ingen sammenligning.
Krogslund har i hvertfald fået en ny helkunde.

--
Mvh
Kent Nielsen



Jakob Jeppesen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 12-04-05 21:32

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse news:425c164f$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:ogU6e.111705$Vf.4177395@news000.worldonline.dk...
>> ? Størstedelen var da en gang skod stumper. Om det bliver solgt der, eller i
>> en anden butik, det kan da være ligefedt?
>
> For det første så er min oplevelse at stumperne er knapt så skod hos Høyer, subjektivt måske, men det er altså min erfaring.
> For det andet så er det da trist at skulle miste en kompetent vejledning / service, det får jeg i dag hos min lokale Høyer,
> hvilket jeg ikke kan sige er tilfældet ved Thansen (Som også ligger her lokalt)
> For det tredie så skal man til at glo på knallert, mobiltelefon elektronik/PC skrammel og ubrugeligt "brian lir" i butikken også.
>

For det fjerde er ventetiden hos T-hansen markant længere end hos
Høyer selvom der ikke er flere kunder i kø...

/Jakob



Ukendt (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-05 18:12



> For det fjerde er ventetiden hos T-hansen markant længere end hos
> Høyer selvom der ikke er flere kunder i kø...

Ikke så mærkeligt når de skal have navn og adresse og bladre gennem 100
sider i PC'en før de har skrevet en faktura på et tændrør hos tsvansen

--
Tom



Ukendt (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-05 18:10


"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i en meddelelse
news:425c164f$0$740$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:ogU6e.111705$Vf.4177395@news000.worldonline.dk...
>> ? Størstedelen var da en gang skod stumper. Om det bliver solgt der,
>> eller i
>> en anden butik, det kan da være ligefedt?
>
> For det første så er min oplevelse at stumperne er knapt så skod hos
> Høyer, subjektivt måske, men det er altså min erfaring.
> For det andet så er det da trist at skulle miste en kompetent vejledning /
> service, det får jeg i dag hos min lokale Høyer, hvilket jeg ikke kan sige
> er tilfældet ved Thansen (Som også ligger her lokalt)

Nå bor du også i Sønderborg?

> For det tredie så skal man til at glo på knallert, mobiltelefon
> elektronik/PC skrammel og ubrugeligt "brian lir" i butikken også.



--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 13-04-05 18:44


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Nå bor du også i Sønderborg?
>
Der er flere steder hvor de ligger dør_om_dør, jeg bor ikke i Sønderborg :).
Hos os er det omvendt, kø hos Høyer- ingen hos T.Svansen, der er mere salg i
reservedele end mobil-batterier, printerpatroner og "tingel-tangel" :). Men
de mister 1. kunde hvis kvaliteten bliver lige så lousy hos Høyer, det gider
jeg ikke stå i kø for.



Ukendt (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-05 18:54


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:425d5a67$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>
>> Nå bor du også i Sønderborg?
>>
> Der er flere steder hvor de ligger dør_om_dør, jeg bor ikke i Sønderborg
> :). Hos os er det omvendt, kø hos Høyer- ingen hos T.Svansen, der er mere
> salg i reservedele end mobil-batterier, printerpatroner og "tingel-tangel"
> :). Men de mister 1. kunde hvis kvaliteten bliver lige så lousy hos Høyer,
> det gider jeg ikke stå i kø for.

Enig. Thansen har mange dårlige dele, en elendig langsommelig ekspedition og
meget ragelse. Eneste plus er at de plejer at bytte uden de store problemer,
men når man skal efter en reparation flere gange så er det godt nok surt
selv om man kan få det byttet.

Jeg fatter ikke at de ikke går efter noget mere kvalitet i deres varer.

--
Tom



Uffe Bærentsen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-04-05 11:36


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:425d5ca7$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg fatter ikke at de ikke går efter noget mere kvalitet i deres varer.

Jeg fatter det godt.

Nedenfor er der 2 eksempler, det ene med - kvalitet, det andet med +
kvalivare.

Eksempel 1:
Du køber en vare ind for 10 kr.
Du sælger varen for 50 kr, du sælger 100 stk af denne vare.
10 kunder kommer og klager over varen, som du bytter uden vrøvl.

Samlet udgift: 10 * 100 = 1000 kr
Samlet indtæt: 90 * 50 = 4500 kr
Fortjeneste: 4500 - 1000 = 3500 kr


Eksempel 2:
Du køber en vare ind for 25 kr
(kvalitet koster).
Du sælger varen for 50 kr, du sælger 100 stk af denne vare
(for at kunne konkurrere, er du nødt til at holde prisen nede, prisgaranti).
2 kunder kommer og klager over varen, som du bytter uden vrøvl.
(du kan aldrig helt undgå fejl i produkterne)

Samlet udgift: 25 * 100 = 2500 kr
Samlet indtæt: 98 * 50 = 4500 kr
Fortjeneste: 4900 - 2500 = 2400 kr

Ved den gode kvalitet kontra den ringe kvalitet er der således et tab på :
3500 - 2400 = 1100 kr
Som den kloge købmand selvfølgelig har regnet ud.

Derfor kan T.... overtage H, da de har pengene til det.



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



alexbo (14-04-2005)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 14-04-05 11:57


"Uffe Bærentsen" skrev

> Eksempel 1:
> Du køber en vare ind for 10 kr.
> Du sælger varen for 50 kr, du sælger 100 stk af denne vare.
> 10 kunder kommer og klager over varen, som du bytter uden vrøvl.
>
> Samlet udgift: 10 * 100 = 1000 kr
> Samlet indtæt: 90 * 50 = 4500 kr
> Fortjeneste: 4500 - 1000 = 3500 kr

Hmm.
Hvis man har solgt 100 stk. må indtægten være 5.000 kr. uanset hvor mange
der bliver byttet.

Jeg er heller ikke helt enig i din vurdering af, at der er forretningerne
med de ringeste varer der overlever.

Bilia ( Volvo) har lige købt købt Scaniadam ( Ford), det betyder næppe at
Volvo er
noget billigt skrammel solgt til overpris, mens Ford er højkvalitet, solgt
næsten uden fortjeneste.

Alex Christensen










Uffe Bærentsen (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 14-04-05 16:40


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:425e4c8f$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

>> Eksempel 1:
>> Du køber en vare ind for 10 kr.
>> Du sælger varen for 50 kr, du sælger 100 stk af denne vare.
>> 10 kunder kommer og klager over varen, som du bytter uden vrøvl.
>>
>> Samlet udgift: 10 * 100 = 1000 kr
>> Samlet indtæt: 90 * 50 = 4500 kr
>> Fortjeneste: 4500 - 1000 = 3500 kr
>
> Hmm.
> Hvis man har solgt 100 stk. må indtægten være 5.000 kr. uanset hvor mange
> der bliver byttet.

OK.
Omformulering:
Du sælger og bytter løbende, til du ikke har flere tilbage.

Ved den dårlige kvalitet er du løbet tør når du har SOLGT 90 stk.
Fordi du har ombyttet 10 stk.

Ved den gode kvalitet når du derimod at sælge 98 stk, før du løber tør.
Get the point?


> Jeg er heller ikke helt enig i din vurdering af, at der er forretningerne
> med de ringeste varer der overlever.

Det håber jeg sandelig heller ikke.
Det var ment som et eksempel.
Hvis du køber billigere ind end konkurrenterne og sælger til samme pris som
konkurrenterne.
Så har du de forhold jeg ville illustrere.


> Bilia ( Volvo) har lige købt købt Scaniadam ( Ford), det betyder næppe at
> Volvo er
> noget billigt skrammel solgt til overpris, mens Ford er højkvalitet, solgt
> næsten uden fortjeneste.

Hvorfor var det ikke Ford der købte Volvo?
Et eller andet sted har Bilia jo pengene fra.
Men nu må jeg nok også sige at jeg ikke betragter Volvo eller Ford som
discount
(læs: THansen)





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Henrik (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 12-04-05 18:22

Undrede mig godt nok også i lørdags, da jeg var ind hos Høyer i Århus....

Der kommer en mand ind i butikken og går op til kassen, hvor han siger at
det er XXX fra T.hansen. Han stod også med en kuvert fra T.Hansen i hånden.

Nu hænger det lidt bedre sammen!

/Henrik


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:hHS6e.153$md3.50@news.get2net.dk...
> http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=81004
>
> T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
> Mere end 7 GB video online
>



Thomas H. (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 12-04-05 17:38


"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:hHS6e.153$md3.50@news.get2net.dk...
> http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=81004
>
> T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.


Ok, dvs. at man nu får elendige reservedele med blinkende dioder på?



Klaus D. Mikkelsen (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-04-05 19:09

Per Beer Hansen skriver:
>
> http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=81004
>
> T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.

Hvis de ikke kører den videre som Høyer autodele (altså et mere
respektabelt firma) vil de formodentligt tabe mange af de gamle Høyer
kunder - tror jeg.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-05 19:20


>>
>> http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=81004
>>
>> T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.
>
> Hvis de ikke kører den videre som Høyer autodele (altså et mere
> respektabelt firma) vil de formodentligt tabe mange af de gamle Høyer
> kunder - tror jeg.

Nemli' ja, nu var jeg lige blevet glad for Høyer (på udvalgte dele :) ).
Hvis den lokale Høyer bliver til en THansen med alt hvad det indebærer tror
jeg de har mistet en kunde.


--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk



Ukendt (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-05 18:14


"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:425c1146$0$5113$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
>>>
>>> http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=81004
>>>
>>> T. Hansen har pr. 7. april overtaget hele biksen.
>>
>> Hvis de ikke kører den videre som Høyer autodele (altså et mere
>> respektabelt firma) vil de formodentligt tabe mange af de gamle Høyer
>> kunder - tror jeg.
>
> Nemli' ja, nu var jeg lige blevet glad for Høyer (på udvalgte dele :) ).
> Hvis den lokale Høyer bliver til en THansen med alt hvad det indebærer
> tror jeg de har mistet en kunde.

Hvor skal man så købe sin tandrem med garanti.
(GARANTI = man får en ny rem hvis den springer og ikke mere)

--
Tom



Jørgen M. Rasmussen (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 13-04-05 18:54


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Hvor skal man så købe sin tandrem med garanti.
> (GARANTI = man får en ny rem hvis den springer og ikke mere)
>
Det er da ikke anderledes, end hvis du køber den ved den lokale
Fård,VW,Skodaaa-pusher, og selv skifter den . Der er 2 års reklamationsret
PÅ REMMEN, und nicht weiter.



Ukendt (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-05 19:10


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:425d5cb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>
>> Hvor skal man så købe sin tandrem med garanti.
>> (GARANTI = man får en ny rem hvis den springer og ikke mere)
>>
> Det er da ikke anderledes, end hvis du køber den ved den lokale
> Fård,VW,Skodaaa-pusher, og selv skifter den . Der er 2 års
> reklamationsret PÅ REMMEN, und nicht weiter.

Derfor skiftede Ford i flensborg min.....
Kunne heller ikke tage mig sammen til at lave det selv og naboen som har
været mek. hos bmwspecialisten og som jeg har kørt motocross med i mange år
og som skylder mig en tjeneste, gad heller ikke

--
Tom



Rasmus (15-04-2005)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 15-04-05 22:56


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:425d5cb7$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>
> > Hvor skal man så købe sin tandrem med garanti.
> > (GARANTI = man får en ny rem hvis den springer og ikke mere)
> >
> Det er da ikke anderledes, end hvis du køber den ved den lokale
> Fård,VW,Skodaaa-pusher, og selv skifter den . Der er 2 års
reklamationsret
> PÅ REMMEN, und nicht weiter.

De remme som VAG og PSA bruger i dag (Contitech) er testet til at kunne
holde over 200.000km, så chancen for at de knækker er nok ikke ret stor.
Tror du der er nogen som har testet de remme som t-hansen, høyer...osv
sælger??

mvh
Rasmus



Per Beer Hansen (16-04-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-04-05 19:21

Rasmus wrote:
>
> De remme som VAG og PSA bruger i dag (Contitech) er testet til at
> kunne holde over 200.000km, så chancen for at de knækker er nok ikke
> ret stor.

Hvis den så knækker før tid, betaler de så hele gildet ?
(Jeg tvivler)

> Tror du der er nogen som har testet de remme som t-hansen,
> høyer...osv sælger??

Jeg skal ikke kunne sige mht T.Hansen, men hos Høyer har jeg flere gange
købt Tridon remme, mener også at de har haft Good Year remme i sortimentet.
Jeg tvivler stærkt på at de sender remme på markedet, uden at teste dem
først.

I øvrigt fik jeg at vide i dag (af en Høyer ansat) at det er meningen at
Høyer Autodele skal køre videre, som det kører nu.
Altså ikke noget med blinkende pedaler og den slags

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 7 GB video online



Brian M (17-04-2005)
Kommentar
Fra : Brian M


Dato : 17-04-05 10:46

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> wrote in message news:<4260387b$0$23008$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...

>
> De remme som VAG og PSA bruger i dag (Contitech) er testet til at kunne
> holde over 200.000km, så chancen for at de knækker er nok ikke ret stor.
> Tror du der er nogen som har testet de remme som t-hansen, høyer...osv
> sælger??
>
> mvh
> Rasmus


Et hurtigt tjek af remmen til en 2.0 Peugeot 306 hos Thansen, viser et
billed af en rem hvor på der tydeligt står "Roulunds", "Made in
Denmark". Så helt håbløse kan de vist ikke være? Om det så er et
tilfældigt billed ved jeg ikke, eller om der er forskel fra bil til
bil, men alle de ting jeg endnu har forvildet mig til at købe hos
Thansen har alle været mærkevare. F.eks Goodyear kilerem, Arwin-Tesh
mellempotte og et kabel der passsede i stikket bagpå min Blaupunkt
radio til tilslutning af en forstærker, var en original Siemens/VDO.

Der er iøvrigt også garanti på uoriginale remme, hvis de er monteret
af en rigtig mekaniker. Min bror har etmands værksted og her dækker
leverandøren eventuelle motorskader, hvis ellers remmen er monteret
efter forskrifterne.

Og at leverandøren tager det alvorlig var jeg vidne til den anden dag.
De havde sat himmel og jord i bevægelse for at finde en korrekt bolt
til et remstrammersæt på en 406. Selv om den bolt der skulle bruges
var en standard 8mm 8.8. Det endte med at de hentede et sæt med bolt
hos det konkurrende reservedelsfirma og kom ud på værkstedet og
byttede med deres eget sæt, hvor der ingen bolt var med.
Bolten skulle bruges da der var lavet en ændring af strammeren pga. en
svaghed i original udgaven. De sagde at alle de sæt de havde uden bolt
ville ryge retur, dem turde de ikke sælge!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste