Tankmåler i VW Passat.
Fra : PMH

Dato : 11-04-05 23:25

Hej

Jeg har fået et problem med min Passat TDI 110hk fra 1999.
I weekenden begyndte lampen for lav indhold i tanken at
lyse, og jeg tankede bilen på normal vis. Det var dog ligesom
om at måleren ikke rigtig ville flytte sig, men efter nogle
kilometers kørsel flyttede den sig op på 3/4 fyldt, selv om
tanken er helt fyldt.
Lampen for lav tankindhold lyser stadig, og alarmen om
lav indhold hyler også når bilen startes.
Jeg har været i bagagerummet og kigget ned til stikket på
toppen af tanken, og haft stikket afmonteret og rengjort,
men uden at det har hjulpet.

Er der nogle som har gode råd, eller er det en tur på
værksted..??

Mvh
PMH

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : PMH

Dato : 12-04-05 12:25

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen.

Problemet er løst..

Spurgte min mekaniker, som sagde jeg kunne prøve at
tage strømmen fra batteriet, for at nulstille computeren.

Så den stod i en halv times tid uden strøm, og fjong..
det var det ser skulle til.

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 16:14

> [...]
> tage strømmen fra batteriet, for at nulstille computeren.
>
> Så den stod i en halv times tid uden strøm, og fjong..

Du har sikkert tanket den med tændingen slået til, det er ikke alle VW der
kan klare det.
Det er afhængigt af instrumentet, jeg tror det er Motometer instrumenter
(uha noget lort) den er galt med, det forventer ikke at tankindholdet stiger
mens bilen er igang, det forvirrer softwaren. VDO instrumenter skulle ikke
have den fejl.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.