løse øldåser under bilen
Fra : Flemming Frandsen

Dato : 11-04-05 13:57

Da jeg kørte på arbejde her til morgen lagde jeg mærke til at der et par
gange kom en underlig øldåse-lignende raslen fra bilen.

Jeg har kontrolleret under vognen og der er ikke noget der hænger løst
og det er ikke fordi jeg netop har været ved grænsen så der hellerikke
noget noget løst inden i bilen.

Jeg mener at kunne erindre at min gamle 'deo lavede samme lyd da
katalysatoren døde.

Det er en Daewoo Lacetti fra starten af 2004, så den er stadig under
garanti og jeg håber de vil dække en ny kat, ellers bliver den lige så
dyr i reparationer som Forden:(

Nogen ide om hvad der kan lave den slags raslelyde på en ny vogn?

--
Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-04-05 14:08

"Flemming Frandsen" <ff-remove.the.last.invalid@partyticket.net.invalid>
wrote in message news:425a7433$0$295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> dyr i reparationer som Forden:(
>
> Nogen ide om hvad der kan lave den slags raslelyde på en ny vogn?

Der sidder nogle skjolde, både for at varmen fra udstødningen og kat'en ikke
skal ødelægge noget opad, og måske også et for at kat'en ikke skal rammes af
noget nedefra. Det kan være nogle af disse.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christensen

Dato : 11-04-05 14:46

> Nogen ide om hvad der kan lave den slags raslelyde på en ny vogn?

Tændingsbanken kan efter min erfaring faktisk give de "rasle-lyde" du
beskriver...Jeg har selv hørt det i min gamle corolla og min chef har en
Citrobang Picasso der lyder som om hele Otto Duborgs parkeringsplads er
fejet ind i bagagerummet med 40 skeer og et gammeldags vækkeur med
klokker....*rakke takke takke rakke ding tak takke tak...*

*DET* er i hvert fald tændingsbanken.

Med 'rollaen var det når man satte igang eller under belastning - især
sejtrækkeri. Kan du genkende det?

/f christensen

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 11-04-05 15:22

Christensen wrote:
> Med 'rollaen var det når man satte igang eller under belastning - især
> sejtrækkeri. Kan du genkende det?

Nøh, ikke rigtigt, den larmede kun 3 gange, en gang under acceleration,
og to gange under opbremsning.

--
Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Fra : Christensen

Dato : 11-04-05 16:09

> Nøh, ikke rigtigt, den larmede kun 3 gange, en gang under acceleration, og
> to gange under opbremsning.

hmmnå....så er det ikke det. Pas herfra....

/f christensen

PS: Jeg havde da forresten et løst manifold-skjold af en art på min gamle
MR2 '85 - det skrallede også sådan lidt derhen af....

Fra : Olesen

Dato : 11-04-05 16:21

skrev i en meddelelse news:425a7433$0$295$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Da jeg kørte på arbejde her til morgen lagde jeg mærke til at der et par
> gange kom en underlig øldåse-lignende raslen fra bilen.

Kører du med kaburatorsprit ???

Fra : Flemming Frandsen

Dato : 12-04-05 07:48

Olesen wrote:

> Kører du med kaburatorsprit ???

Nu har jeg jo ingen kaburator, så nej:)

--
Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Fra : Olesen

Dato : 12-04-05 16:17

skrev i en meddelelse news:425b6f20$0$241$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nu har jeg jo ingen kaburator, så nej:)

hehe..ok...for min kan en sjælden gang
lyde, som om man trykker på en
dåsecola, især når man skifter
til 4. gear og der er ½ ltr. spritt i tanken..

(mon ikke du har kondens i tanken og
½ ltr. sprit ku' gøre underværker ??)

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 11-04-05 19:52

> [...]
> i reparationer som Forden:(
>
> Nogen ide om hvad der kan lave den slags raslelyde på en ny vogn?

Min siger ligende lyd, men det ved jeg er pga. skjoldet der sidder ved
skivebresen bagved er løs. Har du checket om den sidder fast?

vh
jeppe

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-04-05 21:19

"Flemming Frandsen" <ff-remove.the.last.invalid@partyticket.net.invalid>
skrev
> Da jeg kørte på arbejde her til morgen lagde jeg mærke til at der et par
> gange kom en underlig øldåse-lignende raslen fra bilen.

Du er sikker på at du ikke drak så meget igår, at du har glemt at du lige er
blevet gift?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jasper Norman

Dato : 12-04-05 06:57

På konens Previa, var det samme "rasle" lys... Hér var det den ene
lambda-sonder der var røget.

/Jasper

Fra : Tommy S.

Dato : 13-04-05 07:39

On Mon, 11 Apr 2005 14:57:23 +0200, Flemming Frandsen
> [...]

>dyr i reparationer som Forden:(
>
>Nogen ide om hvad der kan lave den slags raslelyde på en ny vogn?

Hvis du holder stille. Åbner døren og giver lidt smågas så den render
lidt fra 1000-2000 omdrejninger og du kan høre en gang raslen fra
nedenunder bilen så er det garanteret et skjold der er løst. Min
hedengangne honda gjorde det samme. Mekkeren brækkede det så bare af
og så var den lyd væk! :)
--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk