Billig trailer forhandler
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 11-04-05 11:34

Hejsa!
Jeg har fundet en trailerforhandler i Stensballe der sælger Variant 500 K
10" til 3685,- hvilket er rimeligt. Jeg skal til sønderjylland for at få det
billigere (www.trailersalg.com har den til 3285,- hvis man henter den på den
anden side af grænsen)
Problemet er bare at jeg bor på Sjælland! Jeg har dog familie i Stensballe,
så jeg kunne godt hente en trailer der (skal til konfirmation d. 1/5
derovre). Men er der nogen herinde der kender til en trailerforhandler på
Sjælland der sælger trailere til samme "lave" pris? Jeg har søgt på google,
Eniro og div. andre sider uden held
De få jeg har fundet er enten dyrere eller også oplyser de ikke priser.

Jeg skal bare bruge en lille 500 Kg, da en af mine venner har en stor
brenderup jeg kan låne til de større opgaver. Jeg vil have en ny trailer så
forslag om at kigge efter en brugt er overflødige

På forhånd tak!
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-05 13:46

"Thomas Nørgaard" skriver:

> [...]
> anden side af grænsen)
> Problemet er bare at jeg bor på Sjælland!

Hvad koster det dig, at slæbe den hjem ?

Er bil + trailer over 6 m tilsammen, koster det 130 kr ekstra at køre
over broen, dertil kommer det øgede brændstofforbrug ved at køre med
trailer og den ekstra tid det tager at køre hjem fra konfirmation.
Bliver der noget med traileren skal du selv bringe den til
forhandleren for udbedring af evt garantiskade (Variant er altså ikke
verdens bedste trailere, min far købte en man slås med forhandleren
om).

Overvej om det er sølle 400 kr værd !
Jeg ville sku købe den på "sjælø" hvis jeg var dig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 11-04-05 15:01

> dertil kommer det øgede brændstofforbrug ved at køre med
> trailer

Nææh - du kører faktisk mere på literen, da du jo ikke må køre så stærkt.
Taler af erfaring gennem mange år med kørsel med teltvogn,

Hilsen
Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-04-05 15:14

Peter Marlau Knudsen skriver:

> Nææh - du kører faktisk mere på literen, da du jo ikke må køre så stærkt.
> Taler af erfaring gennem mange år med kørsel med teltvogn,

Så kører du eddemanme stærkt uden noget bagefter !

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 11-04-05 15:24

> Peter Marlau Knudsen skriver:

> Så kører du eddemanme stærkt uden noget bagefter !

Nej, det behøver man såmænd ikke. Min sammenligning går på motorvejstrafik i
Tyskland med/uden hænger. Udover at man normalt vil køre længere på literen
ved lavere hastighed - uanset at traileren tom vejer ca. 125 kg. - betyder
kørselsmønsteret en stor del. Uden hænger kører du ikke jævnt, men skal lige
have hastigheden op i overhalinger osv. Med hænger ligger du i næsten
konstant (lav) hastighed i inderste spor. Og det betyder bestemt en hel del.

Hilsen
Peter

Fra : Leonard

Dato : 11-04-05 17:08

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Så kører du eddemanme stærkt uden noget bagefter !

Nej, jeg oplever også at selvom jeg max kører 120 km/t i min Syncro,
så går den et par km længere på literen når den har en trailer
bagefter og max kører 90 km/t - også selvom traileren er læsset med en
stor båd, der vejer ca. 2.000 kg totalt.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Steen Andersen

Dato : 12-04-05 20:40

> [...]
>forhandleren for udbedring af evt garantiskade (Variant er altså ikke
>verdens bedste trailere, min far købte en man slås med forhandleren

Hvad er der galt med din fars? Hvorfor mener du ikke Variant er gode
trailere?

- bare nysgerrig, kigger i øjeblikket efter ny trailer.

-Steen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-04-05 05:16

Steen Andersen skriver:

> Hvad er der galt med din fars? Hvorfor mener du ikke Variant er gode
> trailere?

Den er 1 år gammel, har vel i alt rullet 500 km og er begyndt at ruste.
Der er monteret ekstra støtteben bagpå, det ene er "galvafarve", det
andet helt rødt, monteringsbeslagene dertil er noget pangel, dem har han
selv måttet forstærke. Sådan en masse småting, der gør at den gamle er
træt af dem og at han aldrig sætter føderne indenfor hos "midtvej
caravan" nord for Randers igen, der absolut ikek vill etage ansvar for
noget, og Variant er også rystende ligeglade.

> - bare nysgerrig, kigger i øjeblikket efter ny trailer.

Jeg tror sku bare at trailere er blevet for billige generelt

Fra : N/A

Dato : 12-04-05 10:40

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 12-04-05 10:40

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> Prøv at ringe til Fensmark Trailer, han er normalt frisk på at handle.
> Han har godt nok ikke den lille med 10" hjul på sin hjemmeside
> http://www.fensmark-trailer.dk/, men vil måske give en pris alligevel.
> Det koster jo en del at hjule til det jyske eller videre til Tyskland
> efter en trailer. Den skal desuden med hjem over broen.
>
> --
> Ivan Madsen,
> Xsara Week-end HDI
> Med chippet hund

Takker for svaret!
Jeg har lavet en handel med ham, det blev lidt dyrere men ikke meget.
Jeg havde selv fundet forhandleren, men jeg vidste ikke han var sådan til at
handle med

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 10:58

On Tue, 12 Apr 2005 11:39:35 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

<...>

> [...]
>Jeg havde selv fundet forhandleren, men jeg vidste ikke han var sådan til at

Jamen, held og lykke med køretøjet.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI