MB W123, nøglen væk
Fra : Jesper B

Dato : 11-04-05 08:53

Det lykkedes mig, her i weekenden, at smide nøglen (og aktiveringsnøglen
til startspærren) væk til min gamle MB. Det var faktisk reservenøglen, da
den originale forlængst er slidt op (bilen er årg. '84). Heldigvis har jeg
stadig reserve-fidusen til Defa-startspærren.

Spørgsmålet er nu, om det kan betale sig at købe en ny nøgle fra MB, eller
om det er "smartere" at købe et brugt sæt låse,eller bare en brugt
tændingslås, så jeg i det mindste kan starte bilen ?

Nogen der har en ide om prisern på en ny nøgle/lev. tid, eller evt. bare ved
om det er let at skifte en tændingslås i en W123 (hvilket værktøj er
nødvendigt) ?

Jesper

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-04-05 10:05

Jesper B wrote:
> [...]
>
> Nogen der har en ide om prisern på en ny nøgle/lev. tid, eller evt.
> bare ved om det er let at skifte en tændingslås i en W123 (hvilket

Spørgsmålet har været oppe og vende herinde for nyligt:
fra den 13/3-2005 hvor Henrik havde samme spørgsmål.
Han skulle give kr. 132,- + moms for en ny nøgle hos MB.
Hans bil er så en W124 men mon ikke det er nogenlunde samme pris ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Jesper B

Dato : 11-04-05 10:32

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> [...]
> Han skulle give kr. 132,- + moms for en ny nøgle hos MB.
> Hans bil er så en W124 men mon ikke det er nogenlunde samme pris ?

Takker mange gange. jeg havde ellers søgt i gamle besked'er, men det var på
google/grupper, så posten må være smuttet for mig.

Har netop talt med MB, og jeg skal troppe op på transformervej i Herlev med
reg. attest+kk og de laver en ny for de ganske få penge (nu håber jeg bare
låsene ikke har været udskiftet

Tak,

Jesper

Fra : Jesper B

Dato : 11-04-05 14:36

> [...]
> Han skulle give kr. 132,- + moms for en ny nøgle hos MB.
> Hans bil er så en W124 men mon ikke det er nogenlunde samme pris ?

autoimport.dk fixer sagen formedelst et scan af
registrerings-attest+kørekort. Lyder som om prisen passer, og det taget ca.
en uges tid.

Nu håber jeg s..... at låsene aldrig er blevet udskiftet, så det oprindelige
nøglenummer passer.

Jesper