Passat Limo 1600'er
Fra : Olesen

Dato : 10-04-05 14:23

Den nye Passat er gonnok' ret lækker...

Ser pissegodt ud forfra, men en
'danmarksmotor' på 1600 kubik
og 8 ventiler til en Passat Limosine,
er det ikke ret lidt egentlig ?

Bilen er jog temmelig stor, og
større end forgængeren.

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 20:14

> Den nye Passat er gonnok' ret lækker...
>
> Ser pissegodt ud forfra, men en
> 'danmarksmotor' på 1600 kubik
> og 8 ventiler til en Passat Limosine,
> er det ikke ret lidt egentlig ?
>
> Bilen er jog temmelig stor, og
> større end forgængeren.

Var ude at prøve den i dag, den kører også bedre (IMO) end den gamle model,
da undervognen er strammet op og styringen er mere kontant.
Det et er godtnok en smagssag men sådan kan jeg bedst li' det.

Jeg prøvede en TDI med 105 Hk og den var ikke nogen spurter. Så 1,6 bensin
må være laaaaaangsom.

Iøvrigt stod jeg tilbage med lidt af en flad fornemmelse - bilen er klart
pænere og kører bedre, men finishen overbeviser ikke helt.
Og da jeg åbnede til baggagerummet, arhhhhhh de før så lækre beslag med
støddæmpere til bagsmækken er erstattet af kuffertknusere.
Det er godtnok pakket ind så baggage ikke kan komme i vejen, men alligevel
det tager plads (som der i øvrigt er nok af) og ser lidt fattigt ud.
Kabine finishen ser som sagt ikke overbevisende ud, der er egentlig ikke
noget at pege fingre af, men alligevel ingen vauuuw effekt.
Det var selvfølgelig den flade model med gummirat, gummigearknop og flade
sæder så måske en sportsline eller highline giver et andet indtryk.

Dog var der et par smarte detaljer, den ny nøgle som blot er en firkantet
ting, som trykkes ind i et hul, og den elektriske parkeringsbremse virkede
fint.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 11-04-05 12:09

Claus Petersen wrote:

> Iøvrigt stod jeg tilbage med lidt af en flad fornemmelse - bilen er klart
> pænere og kører bedre, men finishen overbeviser ikke helt.

Jeg var forbi VW i Randers i weekenden for at se Passaten - jeg havde dog
ikke så meget tid, så prøveturen må vente til en anden dag. Foran
forretningen
stod 2 stk og var klar til prøveture (en fsi og en tdi) - benzindækslet på
fsi'en kunne ikke lukke - det er da lidt uheldigt imho.

Ellers må jeg tilstå at jeg synes det er en rigtig lækker bil med rigtig go'
plads og go' finish i kabinen.

/Jakob

Fra : MM

Dato : 11-04-05 14:37

> [...]
> fsi'en kunne ikke lukke - det er da lidt uheldigt imho.
>
> Ellers må jeg tilstå at jeg synes det er en rigtig lækker bil med rigtig

Jeg var ude og prøvekøre 2,0fsi'en ved VW i Birkerød, og hos mig efterlod
den ingen tvivl om at det burde være basismotoren, træk og smidighed
harmonerede godt med resten af bilen men den var bestemt ingen raket.
Støjniveauet ved 4000+ rpm synes jeg var lettere generende, ikke direkte
anmasende - men bestemt mere end jeg havde forventet i en bil i den
størrelse/prisklasse, det kan vel nærmest beskrives som en kedelig brummen.
Finishen var jeg lidt skuffet over, der var et par ting som sprang i øjnene:
Plast stykket omkring havariblinket virkede meget tyndt, jeg er godt klar
over at det er meningen at det skal bruges til skuffer/bluetooth telefon
enhed i dyrere modeller.
På indersiden af dørene for neden, under beklædningen, var der mærker som
mindede om skrabemærker i metallet på døren... golf gti'en som holdt ved
siden af havde ikke disse mærker.
Altså ikke noget alvorligt, men
Jeg er dog ikke helt enig med Claus mht 'kuffertknuserne' i bagagerummet,
det gamle system var godt nok pænere ja, men min erfaring siger at det efter
noget tid begynder at gå lidt trangt (sp?), hvorimod det nye virkede
letgående og solidt.

Alt i alt syns jeg passaten har taget et stort spring frem, design,
køreegenskaber og plads er helt klart forbedret væsentligt, jeg kunne godt
tænke mig at prøve bilen med sportline/highline sæder, for de alm. var noget
flade og manglede støtte både i ryggen og ved lårene.

~M