Så er den gal igen hos Mercedes.
Fra : BJ

Dato : 08-04-05 19:57

Læste lige i dagens Børsen at Mercedes tilbagekalder 1,3 millioner biler.

Det er kvaliteten i E-klassens elektronik, der driller.

Vil det da ingen ende tage for de stakkels mennesker..;)

--
Bjørn J.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-05 20:13

BJ wrote:
> Læste lige i dagens Børsen at Mercedes tilbagekalder 1,3 millioner
> biler.
> Det er kvaliteten i E-klassens elektronik, der driller.

Du kan også læse lidt om det her:
http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=80822

> Vil det da ingen ende tage for de stakkels mennesker..;)

Næh åbenbart ikke og det er ikke de eneste problemer de har lige for tiden:
http://www.motormagasinet.dk/nyheter/index.htm?artid=80947

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : KASO

Dato : 08-04-05 20:27

> Læste lige i dagens Børsen at Mercedes tilbagekalder 1,3 millioner biler.
>
> Det er kvaliteten i E-klassens elektronik, der driller.
>
> Vil det da ingen ende tage for de stakkels mennesker..;)

Jeg læser det nu ikke som et nyt problem - snarere som en anerkendelse af
tidligere problemer - og et forsøg på endelig at gøre noget ved.det. Det
løser nu næppe deres rustproblemer ....

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 20:54

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidligere problemer - og et forsøg på endelig at gøre noget ved.det. Det

Men måske kan taxa'erne så bremse igen

--
Tom

Fra : Steen F.

Dato : 08-04-05 21:33

BJ wrote:
> Læste lige i dagens Børsen at Mercedes tilbagekalder 1,3 millioner
> biler. Det er kvaliteten i E-klassens elektronik, der driller.
> Vil det da ingen ende tage for de stakkels mennesker..;)

Den kører ellers dejligt sådan en E-klasse. Mums.

/Steen

Fra : Jasper Norman

Dato : 08-04-05 22:23

> Den kører ellers dejligt sådan en E-klasse. Mums.
>
> /Steen

Nemlig... Hvis der skulle være en eller anden der ikke gider at have mere
besvær med sin 320 CDi, skal jeg da gerne overtage "besværet" Skulle den
ruste en smule, eller bremserne skulle trænge til et eftersyn, skal jeg
gerne tage det med også

/Jasper

Fra : jk

Dato : 08-04-05 23:29

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> Læste lige i dagens Børsen at Mercedes tilbagekalder 1,3 millioner biler.
>
> Det er kvaliteten i E-klassens elektronik, der driller.
>
> Vil det da ingen ende tage for de stakkels mennesker..;)

det der næsten var endnu mere uheldigt var, at der under artiklen var en
annonce for Mercedes og overskriften var 1. klasse he-he

/JK

Fra : Peter Weis

Dato : 09-04-05 08:34

BJ wrote:
> Læste lige i dagens Børsen at Mercedes tilbagekalder 1,3 millioner biler.
>
> Det er kvaliteten i E-klassens elektronik, der driller.

Typisk for de der franske biler

mvh
peter

Fra : BJ

Dato : 09-04-05 12:22

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

KLIP

> Typisk for de der franske biler

LOL ... det ser mere ud til og dette efterhånden helt tydeligt at en del
underleverandører har lavet noget fabriksforeskrevet lort.

Visse fabrikanter lader dog bilejerne betale (næsten) det hele selv.

Det kan jo kun give stof til eftertanke, når modellen skal udskiftes.

--
Bjørn J.

Fra : EjS

Dato : 10-04-05 11:30

"BJ" <mailto:dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Så er den gal igen hos Mercedes."

> LOL ... det ser mere ud til og dette efterhånden helt tydeligt at en del
> underleverandører har lavet noget fabriksforeskrevet lort.

Ja - det er måske problemet :) Jeg vil også føle taget med høtyven
hvis jeg havde købt så dyr en bil og den ruster og giver
fejlmeddelelser i én uendelighed.

Det man skal huske er at D&C faktisk er frontløbere på teknologisiden.
I forhold til andre bilfabrikanter har de ufattelig mange elektroniske
systemer som er med til at give bilen den fantastiske fornemmelse at
køre.

Problemet er så nok hvordan man kvalitetsstyrer og koordinerer alle
systemerne. Jeg arbejder selv som udviklingsingeniør for et
amerikansk/svensk bilforetagende hvor prioriteten er at gøre tingene
HELT færdige før de produceres. Til gengæld kan det jo så være at man
ikke altid er først på markedet med et nyt system.

Når man ser hvor mange tusinde elektroniske systemer (der findes jo
mange systemer pr. computer) der sidder i bilen og man har set behovet
for kommunikation imellem modulerne i bare et ganske lille tidsrum så
forstår jeg godt at det engang imellem svipser. Fejlfinding i sådan
nogen systemer er ufatteligt svært!

Men synd for D&C når kunderne har en opfattelse af at netop de biler
bør have en højere kvalitet end alle andre og ikke bare skal være
frontløber teknologisk set.

MVH Esben

Fra : BJ

Dato : 10-04-05 12:06

"EjS" <e-power@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men synd for D&C når kunderne har en opfattelse af at netop de biler
> bør have en højere kvalitet end alle andre og ikke bare skal være
> frontløber teknologisk set.

Det er jeg helt enig med dig i.

Synd at andre ikke kalder tilbage i samme grad og "fabriksudbedre".

Så kan fabrikkerne/ejerne tage tumulten med leverandørerne bag nedrullede
gardiner og kunderne opretholder (måske) tilliden til produktet.

--
Bjørn J.