TOURAN 2.0 TDI - DSG (Aut.)
Fra : JKM

Dato : 06-04-05 22:49

Hejsa..

Jeg har lige netop betsilt en VW-Touran som GUL-plade bil. og har
spurgt forhandleren ang. det med sæderne!

DE følger ikke Vognen, siger han idet at den skal bygges om her i
DK-så bestiller man den uden SELER & Sæder, som en såkaldt VAN-PAKKE
fra VW -- SIGES det!

ER der nogen som kan bekræfte dette?
DA jeg jo meget gerne vil have dem med,hvis dette er en Mulighed?

ELLERS vil jeg da også gerne hører jer alle om de erfaringer i har
gjort med NETOP denne bil!?

JKM

Fra : Kristian Svane

Dato : 07-04-05 10:33

"JKM" <kunzendorf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ER der nogen som kan bekræfte dette?
> DA jeg jo meget gerne vil have dem med,hvis dette er en Mulighed?

Hvad skal du bruge dem til?

Kristian Svane

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-05 10:38

Kristian Svane skriver:

> Hvad skal du bruge dem til?

Når bilen er kørt til, monterer man sæder og får den registreret om
til hvidplade.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 13:30

> Når bilen er kørt til, monterer man sæder og får den registreret om
> til hvidplade.

Hvilket stort set aldrig kan betale sig, idet man ved omregistrering aldrig
bliver kompenceret for de 30% afgift man har betalt. Det er således oftest
billigere at sælge bilen og købe en tilsvarende på hvide plader.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-05 13:35

"Rune Nicolajsen" skriver:

> Hvilket stort set aldrig kan betale sig, idet man ved omregistrering aldrig
> bliver kompenceret for de 30% afgift man har betalt. Det er således oftest
> billigere at sælge bilen og købe en tilsvarende på hvide plader.

Jeg har en kammerat der har regnet på det med en Peugot 806, der kan
det betale sig....

Fra : anders majland

Dato : 07-04-05 14:08

> Hvilket stort set aldrig kan betale sig, idet man ved omregistrering
> aldrig bliver kompenceret for de 30% afgift man har betalt. Det er således
> oftest billigere at sælge bilen og købe en tilsvarende på hvide plader.

For nogle år siden blev det indført at man kunen få en del af afgiften retur
ved eksport. Så i princippet ville den vel kunne eksporteres som gulpladebil
og importeres igen som hvidplade ... Princippet ved vurdering er det samme
ved eksport og import men staten trækker vist 15% fra afgiften ved eksport.

I det her tilfælde hvad dækker "kørt til" så over i år / km ?

/A

Fra : sailor99

Dato : 07-04-05 14:51

> [...]
>
> DE følger ikke Vognen, siger han idet at den skal bygges om her i
> DK-så bestiller man den uden SELER & Sæder, som en såkaldt VAN-PAKKE

Ja, det er blevet "normal" procedure hos flere af de kendte bilmærker.
Forhandlerne betaler mindre for biler med van-pakken. Så det ser ud til, at
du må hente sæder hjem fra Tyskland, hvis det en dag skulle blive aktuelt.

Mvh
Georg

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-04-05 20:37

JKM wrote:

> [...]
>
> DE følger ikke Vognen, siger han idet at den skal bygges om her i
> DK-så bestiller man den uden SELER & Sæder, som en såkaldt VAN-PAKKE

Jeg ved ikke med Touran, men jeg fik et tilbud på en Touareg hvor det
tydeligt fremgik at jeg fik de bageste bøffelhudssæder med handelsen.
Forhandleren havde ikke noget at bruge dem til sagde sælgeren.

Ole Thomsen

Fra : JKM

Dato : 13-04-05 14:09

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message news:<d341kv$7f6$1@news.net.uni-c.dk>...

> [...]
> tydeligt fremgik at jeg fik de bageste bøffelhudssæder med handelsen.
> Forhandleren havde ikke noget at bruge dem til sagde sælgeren.

NEJ det var det jeg TÆNKTE..

MEN det nu blevet AFGJORT af min Forhandler..

SÆDERNE kommer ikke med til en TOURAN, de kan dog medbestilles for en
merpris på ca. 3500,.dkk.

MEN da jeg ikke skulle BRUGE dem til andet end at evt. montere når jeg
fik råd til samme bil på HVIDE plader, så venter jeg og ser--for de
kan jo sikkert købes i 100vis på EBAY! til den tid!

Jonas