/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
TDI Luftmassemåler
Fra : Gismo


Dato : 06-04-05 21:07

Ang. emne.

Ny org. 1899.-
Ombytter ved VW 899.-
uorg. ca. 800.-

Hvad skal jeg lægge i kurven?

Gismo.



 
 
BJ (06-04-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-04-05 21:56


"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4254414d$0$5101$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

KLIP

> Ny org. 1899.-
> Ombytter ved VW 899.-
> uorg. ca. 800.-
>
> Hvad skal jeg lægge i kurven?

Æg..?

--
Bjørn J.



Gismo (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 06-04-05 22:05

BJ wrote:
> "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4254414d$0$5101$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

>> Hvad skal jeg lægge i kurven?
>
> Æg..?

Hvorfor lige æg?

Kom kloge Åge.

Gismo.



BJ (06-04-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-04-05 23:12


"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:42544f0f$0$13754$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

KLIP

> Hvorfor lige æg?

for 99 kr's skyld.

> Kom kloge Åge.

Den uoriginale er nok lavet om tirsdagen. Da spærrer man VW-stemplet på
fabrikkens produktionsmaskiner og laver OEM.

--
Bjørn J.



Uffe Ravn (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 06-04-05 23:40


"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev

> >> Hvad skal jeg lægge i kurven?
> >
> > Æg..?
>
> Hvorfor lige æg?
>
> Kom kloge Åge.

Og så mener nogen at HCA er blevet overeksponeret?

Mvh. Uffe Ravn



BJ (07-04-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-04-05 00:31


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:4254652b$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

>> >> Hvad skal jeg lægge i kurven?
>> >
>> > Æg..?
>>
>> Hvorfor lige æg?
>>
>> Kom kloge Åge.
>
> Og så mener nogen at HCA er blevet overeksponeret?



--
Bjørn J.



Thomas (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 06-04-05 22:12

> Ny org. 1899.-
> Ombytter ved VW 899.-
> uorg. ca. 800.-
>
> Hvad skal jeg lægge i kurven?

Ombytter ved VW 899.-

--
Thomas Krath



Jan W Nielsen (06-04-2005)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 06-04-05 22:48

> Ombytter ved VW 899.-

Enig.

/Jan W Nielsen




Morten Fruergaard (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 07-04-05 04:40

Thomas wrote:
>> Ny org. 1899.-
>> Ombytter ved VW 899.-
>> uorg. ca. 800.-
>>
>> Hvad skal jeg lægge i kurven?
>
> Ombytter ved VW 899.-

Kommer vist an på mærke.

Har lavet mig fortælle at der findes nogle uorg., som virker bedre end org.

Jeg fik skiftet min LLM 2 gange indenfor 14 dage, da den første originale
var defekt...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign
www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV



BJ (07-04-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-04-05 09:14


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4254aad3$0$43983$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Har lavet mig fortælle at der findes nogle uorg., som virker bedre end
> org.

Måske fabrikken ikke føler sig så økonomisk presset om tirsdagen, når de
skal lave OEM'er..og derfor bliver kvaliteten højere...

--
Bjørn J.



Ukendt (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-05 10:12


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com>

| Kommer vist an på mærke.
|
| Har lavet mig fortælle at der findes nogle uorg., som virker bedre end
org.
|
Der findes Bosch og Hitachi, de er begge org.- min er leveret med Hitachi,
og den har aldrig fejlet, 7-9-13_bank-bank :).



Henrik (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 07-04-05 07:53

Hvad med først at prøve at rense den?- Det gjorde jeg med stor succes på min
Fiat Marea!

/Henrik
"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message
news:4254414d$0$5101$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> Ang. emne.
>
> Ny org. 1899.-
> Ombytter ved VW 899.-
> uorg. ca. 800.-
>
> Hvad skal jeg lægge i kurven?
>
> Gismo.
>
>



Morten Vinding Svend~ (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Svend~


Dato : 07-04-05 13:02

"Henrik" <h1e2n3r4i5k@j1a2n3n4i5n6g7-j1u2u3l4.dk> skrev i en meddelelse
news:IN45e.8$IB.1@news.get2net.dk...

> Hvad med først at prøve at rense den?- Det gjorde jeg med stor succes på
min
> Fiat Marea!

Jeg skulle lige til at spørge om der var nogen der havde prøvet det med
succe :)

Der er en guide her: http://www.vagcars.dk/techinfo/maf/

/Morten



Preben Andersen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 07-04-05 13:13


"Henrik" <h1e2n3r4i5k@j1a2n3n4i5n6g7-j1u2u3l4.dk> wrote in message
news:IN45e.8$IB.1@news.get2net.dk...
> Hvad med først at prøve at rense den?- Det gjorde jeg med stor succes på
min
> Fiat Marea!

Kan man så efterfølgende også nulstille "gul motorlampe" på en Octavia TDI?

mvh
Preben



Brizz (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 07-04-05 17:56

> Hvad med først at prøve at rense den?- Det gjorde jeg med stor succes på
> min
> Fiat Marea!
>
Hvilke tegn er der på at den er gal med den? På min 130hk tdi synes jeg ikke
den er så imponerende i optrækket mere..kan det være den? eller skal der
være andre symptomer også?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Gismo (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 07-04-05 19:37

Brizz wrote:
>> Hvad med først at prøve at rense den?- Det gjorde jeg med stor
>> succes på min
>> Fiat Marea!
>>
> Hvilke tegn er der på at den er gal med den? På min 130hk tdi synes
> jeg ikke den er så imponerende i optrækket mere..kan det være den?
> eller skal der være andre symptomer også?

Den bliver sløv i optrækket især over 3000 omdr.
lidt ringere brændstof økonomi.

Gismo.



Brizz (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 07-04-05 20:32

> Den bliver sløv i optrækket især over 3000 omdr.
> lidt ringere brændstof økonomi.

Så tror jeg jeg skal rense den for det er lige de symptomer jeg har.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



phk (07-04-2005)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 07-04-05 21:16


"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
news:42558a8a$0$43986$14726298@news.sunsite.dk...

>> Den bliver sløv i optrækket især over 3000 omdr.
>> lidt ringere brændstof økonomi.

> Så tror jeg jeg skal rense den for det er lige de symptomer jeg har.

Alternativt kunne du køre en frisk tur - eller spænde en campingvogn efter.

Det hjælper her :)


--
Per, Esbjerg



Brizz (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 07-04-05 21:44

>eller spænde en campingvogn efter.

Har ikke noget reb der er stærkt nok §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Jørgen M. Rasmussen (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-04-05 22:38


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt kunne du køre en frisk tur - eller spænde en campingvogn
> efter.
>
> Det hjælper her :)
>
Det er muligt, hvor her end er ;). Men det hjælper NADA på LMM'en, snare
tvært i mod, for så bliver der trukket mere luft& div. snask i gennem den,
og det er det som "ødelægger" den. Man kan forsøge rense i karburatorsprit,
hvis der ikke mærkes en tydelig forbedring, er der kun udskiftning tilbage
:(. Det der med lange ture virker kun for ting som har direkte forbin. med
forbrændingen, cylinder,stempel, tændrør etc., det er svært at sige LMM'en
har det, den er et "vedhæng"- et nødvendigt onde ;).



Morten Vinding Svend~ (07-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Svend~


Dato : 07-04-05 23:39

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
news:4255a7dd$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det er muligt, hvor her end er ;). Men det hjælper NADA på LMM'en, snare
> tvært i mod, for så bliver der trukket mere luft& div. snask i gennem den,
> og det er det som "ødelægger" den. Man kan forsøge rense i
> karburatorsprit, hvis der ikke mærkes en tydelig forbedring, er der kun
> udskiftning tilbage :(. Det der med lange ture virker kun for ting som har
> direkte forbin. med forbrændingen, cylinder,stempel, tændrør etc., det er
> svært at sige LMM'en har det, den er et "vedhæng"- et nødvendigt onde ;).

Jeg mener at have læst et sted, at LMM'en bliver fedtet fordi man i moderne
motore, suger udluftningen fra top dækslet samt en del af udstødningen
igennem igen.
Hvis dette skulle være problemet, så kunne det teoretisk godt kunne lade sig
gøre at "blæse" den ren, ved lidt hård kørsel, men jeg må indrømme at jeg
tvivler.

/Morten



Jørgen M. Rasmussen (08-04-2005)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 08-04-05 07:35


"Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at have læst et sted, at LMM'en bliver fedtet fordi man i
> moderne motore, suger udluftningen fra top dækslet samt en del af
> udstødningen igennem igen.

Ikke på VAG, der sidder den lige efter luftfilteret. Krumtapudluftningen
sidder efter, så hvis der er olie i luften, kommer det fra et
"brian-luftfilter" ;) .

så kunne det teoretisk godt kunne lade sig
> gøre at "blæse" den ren, ved lidt hård kørsel, men jeg må indrømme at jeg
> tvivler.
>
Det kan jeg godt forstå:), hård kørsel giver større luftgennemstrømning,
evt. med mere olie fra krumtapudluftningen. Jeg har levet med den i 8 år,
der er ingen "dirty" tricks, ud over at forsøge at rense i isopropylalkohol
el. karburatorsprit. På VAG er det mest Bosch som er ramt, hvis man har en
Hitachi kan den som regel reddes med en rensning, min er en Hitachi :).



Gismo (23-04-2005)
Kommentar
Fra : Gismo


Dato : 23-04-05 22:42

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Jeg mener at have læst et sted, at LMM'en bliver fedtet fordi man i
>> moderne motore, suger udluftningen fra top dækslet samt en del af
>> udstødningen igennem igen.

Jeg har nu renset LMM. det gav et rigtigt godt resultat, den blev meget mere
kvik. tak for det gode råd, og penge sparet.

Gismo.



Morten Vinding Svend~ (24-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Vinding Svend~


Dato : 24-04-05 22:17

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> wrote in message
news:426ac124$0$323$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

>> "Morten Vinding Svendsen" <mvn@fjern.image.dk> skrev i en meddelelse
>>
>>> Jeg mener at have læst et sted, at LMM'en bliver fedtet fordi man i
>>> moderne motore, suger udluftningen fra top dækslet samt en del af
>>> udstødningen igennem igen.
>
> Jeg har nu renset LMM. det gav et rigtigt godt resultat, den blev meget
> mere
> kvik. tak for det gode råd, og penge sparet.

Velbekomme, og tak fordi du melder tilbage med resultatet, det er altid rart
at vide om det har virket.

/Morten



Brizz (25-04-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 25-04-05 07:31

> Jeg har nu renset LMM. det gav et rigtigt godt resultat, den blev meget
> mere
> kvik. tak for det gode råd, og penge sparet.

Må også hellere få det gjort for min kan ikke holde farten på fartpiloten
mere når det går op ad bakke og den er meget sløv hele vejen op.
Melder tilbage når det er gjort, med forhåbentlig lige så godt resultat.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste