Hvordan virker Hemi's V8 bla. i Chrysler 3~
Fra : Jonas R.

Dato : 06-04-05 18:02

Ja, Hemi har jo den smarte funktion at trykker du ikke voldsomt på speederen
kører den kun på 4 cylindre ud af de 8.

Men hvordan virker denne funktion?

Er det den ene halvdel der kører eller er det 2 cylindrer på hver side der
kører?

Kommer sig af lidt diskussion omkring hvordan de egenligt bar sig.

/Jonas R.

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 06-04-05 18:39

Ærligt, jeg aner ikke en dyt om hvordan det virker.
Men en (for mig) logisk virkemåde kunne være at den tænder på 2 på hver
side, f.eks. 1 og 3 på den ene side og 6 og 8 på den anden.

5 6 7 8
1 2 3 4

Det vil i mine øjne skabe mest balance i motoren og samtidigt fordele varmen
mest muligt.

Håber på at hører om jeg har gættet rigtigt :)

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 06-04-05 18:44

<klip en masse gætteri>

Æv jeg havde næsten ret :)

http://www.chrysler.dk/vehicles/300_C/technical/hemi.asp?CurrentSideMenu=6

1->7->6->4 eller 5->2->3->8,
kommer lidt an på om man ser motoren forfra eller bagfra. (ser ud som om man
ser den bagfra)

mvh
Daniel Pedersen