Lambdasonde - Slitage?
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 06-04-05 16:05

Jeg blev i dag anbefalet at skifte lambdasonde hver 100.000 km.

Forklaringen var at en lambdasonde slides og med tiden reagerer langsommere.

Dette skulle udover dårligere motorgang også resultere i forøget slid på
katalysator.

Hvilke erfaringer har du med udskiftning af lambdasonde?

Originale lambdasonder er relativt kostbare. Til min Golf koster den ca.
1100 dkk hvilket synes som en høj pris samenlignet med de 300 dkk hos
Biltema.

Hvilke erfaringer har du med kvaliteten af de uoriginale lambdasonder?

Mvh
Claus

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-04-05 18:39

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg blev i dag anbefalet at skifte lambdasonde hver 100.000 km.

Af hvem?, det har jeg aldrig hørt.

> Hvilke erfaringer har du med udskiftning af lambdasonde?

Ingen, for mig virker de eller la' vær'.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 06-04-05 18:44

> Af hvem?, det har jeg aldrig hørt.

Per Mai (Scantune).

> Ingen, for mig virker de eller la' vær'.

Symptomerne skulle være langsom regulering af indsprøjtningssystemet, som
ofte giver sig til kende ved ujævnt/sitrende træk i mellemgasområdet (f.eks.
ved jævn langsom køkørsel).

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 19:31

> Jeg blev i dag anbefalet at skifte lambdasonde hver 100.000 km.

Af en værkfører med et stramt budget?

> Forklaringen var at en lambdasonde slides og med tiden reagerer
> langsommere.

Det er ganske vist, men det normale er da vist at man bare kører indtil at
svinet står helt af.

> Dette skulle udover dårligere motorgang også resultere i forøget slid på
> katalysator.

Så skal den være meget dårlig, endsige defekt.

> Hvilke erfaringer har du med kvaliteten af de uoriginale lambdasonder?

Ingen, men jeg tror at jeg ville ride på den orginale eller tilsvarende.
Ikke en biltema med mindre bilen kun lige skal overleve i kort tid.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk