Anbefaling af dæk
Fra : anders

Dato : 06-04-05 10:07

Hej

Hvilke sommerdæk kan anbefales til en 307 st.car. Vi har vinterdæk så det er
kun til "sommer" brug

Krav:
Støjsvagt
God komfort
De skal monteres på 7.5*15" fælge.

Har overvejet Michelin Energy. Er der flere km/l i dem end andre dæk eller
er det salgsgas ??

Mvh
Anders

Fra : KNT

Dato : 06-04-05 12:17

"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> De skal monteres på 7.5*15" fælge.
>
> Har overvejet Michelin Energy. Er der flere km/l i dem end andre dæk eller

Om der er flere kilometre i dem end andre ved jeg ikke, men jeg har
ihvertfald kørt over 100.000 km på sådanne. Dækforhandleren mente end ikke
ved seneste dækskifte (vinter/sommer) at det var nødvendigt at skifte.

Knud

Fra : anders

Dato : 06-04-05 13:07

> [...]
> ihvertfald kørt over 100.000 km på sådanne. Dækforhandleren mente end ikke
> ved seneste dækskifte (vinter/sommer) at det var nødvendigt at skifte.

Hvad med brændstofforbrug på Michelin energy, er det anderledes end andre
dæk ?

Mvh
Anders

Fra : KNT

Dato : 06-04-05 14:01

> Hvad med brændstofforbrug på Michelin energy, er det anderledes end andre
> dæk ?

Aner det ikke - som du kan se skifter jeg ikke dæk så ofte. Mine erfaringer
er derfor små.

Knud

Fra : Aksel

Dato : 06-04-05 15:30

> Hvad med brændstofforbrug på Michelin energy, er det anderledes end andre
> dæk ?
>
> Mvh
> Anders

Fabrikken påstår det er lavere, her er en aktuel test af sommerdæk på tysk

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/default.asp?id=1378&location=2_Tests

Michelin har høj slidstyrke og lav rullemodstand men er ikke i top med
egenskaber på hverken tør eller våd vej.

Hilsen Aksel

Fra : Marina 21

Dato : 06-04-05 15:55

Jeg vil helt klart anbefale POINT S SUMMERSTAR de er bare behagelige at
køre
på og ikke mindst runde, jeg bruger dem på min mercedes 190 E bensiner og
190 e Diesel, og de er nogle af de bedste dæk jeg har prøvet indenfor de
sidste 5 år, før kørte jeg på michelin energy, og de er bare blevet så
ringe
at jeg er gået 100 % væk fra dem pga meget få km der er i dem.
Esben

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 06-04-05 21:57

"Marina 21" <Esben@mail.tele.dANMARk> wrote in message

> før kørte jeg på michelin energy, og de er bare blevet så
> ringe
> at jeg er gået 100 % væk fra dem pga meget få km der er i dem.

Er jeg virkelig den eneste her inde der mener at leve tid på dækkene er
sekundært, og at vejgreb er alfa og omega?

Jeg er super glad for mine Continental Premium Contact, de har kanon grep
selv på en våd vej, og siger meget lidt (næsten som at få ny bil ;).
At de så bliver slidt lidt hurtigere er noget jeg gerne betaler for at få
højere SIKKERHED! Husk nu på at dæk er det eneste der kan få bilen til at
standse uden at ramme noget.

/Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-05 14:13

anders wrote:

> Hvad med brændstofforbrug på Michelin energy, er det anderledes end
> andre dæk ?

Jeg prøvede et sæt Michelin Energy dengang de lige kom frem (vist omkring 10
år siden) og jeg kunne intet mærke på økonomien ift mine tidligere dæk.
Dengang reklamerede de (svjh) med en besparelse på ca. 15-20%.
Men som sagt, så er det jo nogle år siden og der kan jo være sket meget
siden da.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : JK

Dato : 06-04-05 14:07

On Wed, 6 Apr 2005 11:06:58 +0200, "anders" <dk_akj_slet@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> De skal monteres på 7.5*15" fælge.
>
>Har overvejet Michelin Energy. Er der flere km/l i dem end andre dæk eller

Vil anbefale nogle Continental fra AGL. Jeg kan ikke være sikker på,
at du skal have H-dæk (tophastighed > 190 km/t), men dem kører jeg
med.

John

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-04-05 09:32

"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> De skal monteres på 7.5*15" fælge.
>
> Har overvejet Michelin Energy. Er der flere km/l i dem end andre dæk eller

Det er i hvert fald gode dæk, støjsvage og holdbare.
Jeg synes bare ikke de er så gode i regnvejr.

Jeg venter pt. på 2 stk Bridgestone Potenza RE720 fra www.daekonline.dk , da
jeg havde dem på den gamle Xsara og de var IMO meget gode. Jeg ved dog ikke
mht. slidstyrke, da jeg kun nåede at køre 15-20.000 km inden vi solgte den.
Nuværende bil er en Peugeot 306 HDi stc.
Det er fordækkene som skal skiftes, bagdækkene er Continental EcoContact, de
er vist at sammenligne med Michelin Energy.

--
mvh / regards

Christian