Afgift ved ombygning (større motor)
Fra : Hans M

Dato : 05-04-05 20:22

Hejsa

Hvordan beregner T&S hvor meget afgift der skal betales, hvis man øger hk
med mere end 20%? Hvordan er den normale procedyre for dette?

Venligst
Hans

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 05-04-05 22:15

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvordan det beregnes, men kunne da forestille
mig at du også skal tænke på at bilen sikkert skal gennem syn, så det er
sikkert ikke nok kun med øget motorstørrelse, måske du også kommer til at
skulle undersøge om bremser og andet sikkerhedsudstyr kan leve op til den
forøgelse du vil lave med motoren.

Og så til dig, hvad er det man beregner forøgelsen med, er det i HK eller
volumen ?

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-04-05 06:59

En helt masse bits fra Hans M til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvordan beregner T&S hvor meget afgift der skal betales, hvis man øger hk
> med mere end 20%? Hvordan er den normale procedyre for dette?

Så vidt jeg husker starter du med at få den synet (eller er det
typegodkendt?), og dernæst skal T&S ind og vurdere hvormeget bilens
afgiftspligtige værdi er steget, og så skal du betale afgifter på passende
vis.
En af mine kammerater gjorde det på et tidspunkt og det var en lang process
(næsten 8 mdr.), så du bør nok også væbne dig med en vis portion
tålmodighed :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I expect your best. Anything less, you should have joined Air Force"
-- Gene Hackman as Capt. Ramsey in 'Crimson Tide'

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-05 10:35

Henrik Bøgh wrote:

> En af mine kammerater gjorde det på et tidspunkt og det var en lang
> process (næsten 8 mdr.), så du bør nok også væbne dig med en vis
> portion tålmodighed :)

Det afhænger jo i høj grad af hvordan bilen ombygges.
Hvis den "bare" skal laves om til en anden modelvariant, f.eks. fra Golf 2
1100 til en Golf 2 GTI, så er det jo blot at tage hele dynen (motor,
transmission, bremser osv) og rykke det over.
Er der derimod tale om et hjemmebygget projekt (altså en variant af bilen,
som ikke findes i forvejen fra fabrikken), så plejer det ganske rigtigt at
være noget mere besværligt/langvarigt at komme igennem.
Jeg kender flere, som har måttet opgive, da kravene til dokumentation, for
f.eks. bremserne, var helt ude i hampen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer