Arrrgh, ny bil og bule, hvad gør man ?
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-05 19:18

Hjælp

Nå, nu har konen så kørt 2 dage i "min" nye golf. I dag kom hun hjem og
var meget ked af det, døren var "smuttet fra hende" og ind i bakspejlet
af en Skoda (kunne hun i det mindste ikke bare smadre den ind i en
porsche??).

Nu er der så en lille skarp bule på ca 15 mm i længden og ca 1 mm ind
lige over dørhåndtaget på min 1 år gamle nyindkøbte mørkblåmetallic Golf
V.

Nogen der har erfaringer med de der firmaer der "retter buler ud
indefra" ?

Der lader til at være en lille plet med maling slået af, vil sku nødigt
til at have malet hele døren op igen !!!

Erfaringer og visdom - tak

Klaus
PS. det behøves ikke at være hånen om "herreløse" vogne
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Basse

Dato : 05-04-05 19:55

Jeg har rigtige gode erfaringer med firmaet Paintless ApS, som jeg i øvrigt
fik anbefalet af det autoriserede Ford-værksted. De kører ud og laver bulen,
mens du f.eks. er på arbejde. Se www.paintless.dk Det er helt utroligt, hvad
de kan udrette!

Jeg fik en grim bule i min bil, da en tankpistol på Statoil pludselig faldt
ned og ramte bilen på bagdøren - allerede inden jeg var hoppet ud af bilen!
Nogen havde glemt at sætte den ordentlig tilbage i holderen

Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt Paintless vil kunne hjælpe, hvis lakken
ligefrem er sprunget...

Mvh. Basse

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 05-04-05 21:01

> Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt Paintless vil kunne hjælpe, hvis
> lakken
> ligefrem er sprunget...

Hverken Paintless, NoPaint, DentBusters eller de andre bulemestre klarer
det, hvis lakken er sprunget,
til gengæld er de smadderdygtige til bløde buler uden lakskade.

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 19:52

> Der lader til at være en lille plet med maling slået af, vil sku nødigt
> til at have malet hele døren op igen !!!

Hvis malingen er slået af, så skal den vel males igen. Du skriver også at
det er en skarp bule, det lyder heller ikke godt.

Jeg synes det lyder som om det kommer til at koste en 5.000 Kr.

Sådan noget sker ofte når man lige har fået bil

Men det er svært at bedømme når du ikke har fotos af skaden.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 05-04-05 19:56

On Tue, 5 Apr 2005 20:52:14 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hvis malingen er slået af, så skal den vel males igen. Du skriver også at
>det er en skarp bule, det lyder heller ikke godt.

Vi har nu gode erfaringer med chips away, der ordner den slags med
lange "hamre" og spraymaling...

>Jeg synes det lyder som om det kommer til at koste en 5.000 Kr.

Næppe...

>Men det er svært at bedømme når du ikke har fotos af skaden.

Jow jow...

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 21:00

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har nu gode erfaringer med chips away, der ordner den slags med
> lange "hamre" og spraymaling...

Har også prøvet dem, to små buler fra et dådyr kid der løb en i siden af
bilen, en blød og en skarp bule
Den bløde forsvandt helt, men den skarpe bule var svær.
Man kunne altid se lidt flimmer i lakken, når lyset falder rigtigt.
Og set i lyset af arbejdsindsatsen var prisen ret dyr, 2000 kr. for to
buler.
Skete det igen ville jeg lade maleren klare skaden.

> Næppe...

Nej det tror jeg heller ikke.

På den nye golf, kan den yderste del af dørpladen afmonteres, den er blot
skruet på selve dørrammen.

En ny dørplade koster i tyskland 100 Euro, så skal der jo selvfølgelig være
lidt til maleren.

> Jow jow...

Jow jow nemli' jow.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.
http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 21:14

> [...]
> skruet på selve dørrammen.
>
> En ny dørplade koster i tyskland 100 Euro, så skal der jo selvfølgelig

Hvad tror du det kommer til at koste?

Da jeg lavede en bule i min mondeo på størrelse med en 5 krone en mdr. efter
jeg havde købt den, fik jeg et tilbud ved Ford på ca. 6.500 Kr.
Kostede også 6.000 Kr at få fruens yaris omlakeret på 2 døre efter at en'
havde tabt sin nøgle hen af siden.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 05-04-05 21:10

On Tue, 5 Apr 2005 22:00:06 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Har også prøvet dem

Jeg tog fejl - det var Bulemanden (tlf. 4060 6334). Han kan sit kram
og kommer over hele DK.

>http://vwfanatic.dk

Uaktuel
("Min kommende Golf, ankom til forhandleren i fredags")

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 05-04-05 21:21

<SNIP>
> [...]
> Den bløde forsvandt helt, men den skarpe bule var svær.
> Man kunne altid se lidt flimmer i lakken, når lyset falder rigtigt.

Hvordan fik du lokket dem til at gi´sig i kast med en skarp bule ??

Bo

Fra : Mogens

Dato : 05-04-05 21:29

On Tue, 5 Apr 2005 22:20:32 +0200, "Bo Rasmussen"
<Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> wrote:

>Hvordan fik du lokket dem til at gi´sig i kast med en skarp bule ??

"Hvo som intet vover - intet vinder" - på vores bil var det samme
tilfældet (skarp bule). Bulemanden var ikke glad for det, men påtog
sig opgaven - og vandt :)

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 05-04-05 21:36

> "Hvo som intet vover - intet vinder" - på vores bil var det samme
> tilfældet (skarp bule). Bulemanden var ikke glad for det, men påtog
> sig opgaven - og vandt :)

Præcis det jeg mener
Flimmer efter en skarp bule er vanskeligt at undgå.
Ville du tøve med at anbefale ham, hvis han 'tabte' ?

Bo

Fra : Mogens

Dato : 05-04-05 21:43

On Tue, 5 Apr 2005 22:36:11 +0200, "Bo Rasmussen"
<Bo@FJERNDETTEChipsAway-Roskilde.dk> wrote:

>Ville du tøve med at anbefale ham, hvis han 'tabte' ?

Det er jo mandens egen afgørelse...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-05 21:04

Tom skriver:

> Men det er svært at bedømme når du ikke har fotos af skaden.

Jeg var ved at tage billeder, men det er fandenme svært, en mørk bil, i
garage og så fange en (forholdsvis, heldigvis da) lille bule.

Jeg ser lige, hvad lyset udenfor kan bidrage til i morgen og fanger et
par shots det....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 05-04-05 21:03

> [...]
>

> Klaus
> PS. det behøves ikke at være hånen om "herreløse" vogne
> Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:

Hej Klaus.

Kig her:
www.ChipsAway.dk

--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Otto J.

Dato : 05-04-05 21:18

> Erfaringer og visdom - tak

Hvorfor gør du ikke bare det samme som du anbefaler når folk ikke får lov
til at have store højttalere?

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-05 21:38

"Otto J." skriver:

> Hvorfor gør du ikke bare det samme som du anbefaler når folk ikke får lov
> til at have store højttalere?

Du skulle se hende angre !

Desuden fik jeg da lov til at købe den bil jeg gerne ville have

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Otto J.

Dato : 05-04-05 22:21

> Du skulle se hende angre !

DET tror jeg gerne...

> Desuden fik jeg da lov til at købe den bil jeg gerne ville have

Øh, det er en golf? Den fylder mindre end dine højttalere, hvad skulle hun
have at brokke sig over?

Mvh. Otto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-05 05:06

"Otto J." skriver:

> Øh, det er en golf?

Jep

> Den fylder mindre end dine højttalere, hvad skulle hun
> have at brokke sig over?

Intet !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 06-04-05 01:49

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev

> Hvorfor gør du ikke bare det samme som du anbefaler når folk ikke får lov
> til at have store højttalere?

*LOL*

Nok dagens bedste.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-05 21:39

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Hjælp

Okay, 2 forsøg på billeder:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/1.jpg
http://home6.inet.tele.dk/moppe/2.jpg

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 21:44

> "Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Okay, 2 forsøg på billeder:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/1.jpg
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/2.jpg

hm, den er godt nok svær at se. Det er tydligere at se dine havemøbler der
spejler sig

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-04-05 21:50

Tom skriver:

> hm, den er godt nok svær at se. Det er tydligere at se dine havemøbler der
> spejler sig

Havehynden er med vilje hængt ned, så amn bedre kan se bulen. På det
første billede er den jo nærmest usynlig.....

Normalt ligger hynden helt oppe:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/3.jpg

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Luckow

Dato : 07-04-05 22:27

> Normalt ligger hynden helt oppe:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/3.jpg

Nå, du er også bange for at hun laver skræmmer i fronten på den kan jeg se -
tennisbolden jeg hentyder til. :)

Mvh., Brian Luckow

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-05 05:20

Brian Luckow skriver:

> Nå, du er også bange for at hun laver skræmmer i fronten på den kan jeg se -
> tennisbolden jeg hentyder til. :)

Det er såmænd også til mig selv, der er kun ca 20 cm at gøre godt med op
mod trappen til loftet.

Men tennisbolden er simpel og genial.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Brian Luckow

Dato : 08-04-05 07:20

> Det er såmænd også til mig selv, der er kun ca 20 cm at gøre godt med op
> mod trappen til loftet.
>
> Men tennisbolden er simpel og genial.

Det var jo ikke meget. Genialt fundet på ja, det trick har jeg ikke lige set
før.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-04-05 08:30

Brian Luckow skriver:

> Det var jo ikke meget.

Det er for at der plads til at komme bag omkring bilen.

> Genialt fundet på ja, det trick har jeg ikke lige set
> før.

Hmmm, har set det mange gange.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik B.

Dato : 06-04-05 08:50

> "Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Okay, 2 forsøg på billeder:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/1.jpg

Jeg har leget lidt med lyset - prøv hér:
http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bule.jpg

Oliebrændere er til opvarmning!

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-05 11:56

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4252F768.502DE5C0@du.kan.finde.den...

> Jeg har leget lidt med lyset - prøv hér:
> http://www.saabklub.dk/Saabklubdk/Bule.jpg

Det er da muligt at bulen kan presses ud igen uden at der skal spartles og
males.

--
Tom

Fra : Per O.

Dato : 06-04-05 15:05

> [...]
> var meget ked af det, døren var "smuttet fra hende" og ind i bakspejlet
> af en Skoda (kunne hun i det mindste ikke bare smadre den ind i en

Har du givet hende et los i r.... for det?

Kvinder og biler er altså en farlig cocktail.

Per O.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-05 16:28

"Per O." skriver:

> Har du givet hende et los i r.... for det?

Nej. Det hjælper ikke

> Kvinder og biler er altså en farlig cocktail.

Ja
Selvom hun altså er en af de bedste kvindelige billister jeg kender (og
jeg kender mange).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars [6710]

Dato : 06-04-05 21:06

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Ja
> Selvom hun altså er en af de bedste kvindelige billister jeg kender (og
> jeg kender mange).

Undskyld jeg spø'r... ( men der er jo ikke andre der har gjort det)

Hvad med Skoda'en som det jo vel også gik lidt ud over ?
Har ejeren reageret på den seddel som din frue satte i forruden på det
pågældende motorkøretøj ?

Mvh

Lars

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-04-05 22:20

"Lars [6710]" skriver:

> Hvad med Skoda'en som det jo vel også gik lidt ud over ?

Nope. Hun checkede og spurgte kollegaen om hun kunne se noget.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-05 05:25

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> Erfaringer og visdom - tak

Også gerne med glasrep firmaer.....

I går aftes, da jeg kørte hjem og var forbi tankstationen (diesel til
8kr/liter, puha det var dyrt), skulle jeg lige tage det værste
trafikfilm fra forruden. Hårdt pres på et stykke papir og så gnubbe
gnubbe. Hvad sker det, papiret smutter og mandens titianumring (dem med
konenes navn i) trækker lige en ridse hen over forruden lige midt i
sysnfeltet.

FOR STATAN DA !!!

Ridsen er ikke særligt dyb, men jeg forstiller mig at den bliver
irreterende med tiden, derfor vil jeg have den fixet.

Så erfaringer tak

Klaus
(Det er sku et dyrt bekendskab med en ny golf, når man er en skovl)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 08:28

> [...]
>
> Ridsen er ikke særligt dyb, men jeg forstiller mig at den bliver
> irreterende med tiden, derfor vil jeg have den fixet.

Det kører da rigtig for dig.
Carglas er gode til enten at fylde ridsen med lim, eller at skifte ruden på
ganske kort tid.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-04-05 08:55

Tom skriver:

> Det kører da rigtig for dig.

Ja, jeg overvejer, hvad næste ting vil være (du ved godt at uhelt
kommer altid 3 af gangen).

> Carglas er gode til enten at fylde ridsen med lim, eller at skifte ruden på
> ganske kort tid.

Jeg vil helst ikke have den skiftet, det koster !!

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe