3-trins gearkasse?
Fra : Mendoza

Dato : 05-04-05 16:49

Hej alle

Jeg har fået at vide at modellerne op til 1993 af Chevrolet Starcraft kun
har 3-trins automatgearkasse. Er det korrekt? Er det et problem?

Med venlig hilsen

Mendoza

Fra : Mendoza

Dato : 05-04-05 17:07

Hej igen...

Altså G30 6.2l diesel.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 05-04-05 17:27

Mendoza wrote:
> Hej alle
>
> Jeg har fået at vide at modellerne op til 1993 af Chevrolet Starcraft kun
> har 3-trins automatgearkasse. Er det korrekt? Er det et problem?

Om det er et problem tvivler jeg lidt på, Gætter at den har masser af
motorkraft så der er kraft nok til at sejtrække. Min egen Golf2 har også
et 3-trins automatkasse og der er det et problem da andetgearet strækker
fra ca. 20kmt til 85kmt. Ved omkring 80kmt er den temmelig bovlam da
motoren ikke har kræfter nok til at sejtrække i 3-gear og 2. gearet er
som regel løbet ud. Men jeg har så også kun 75 heste at gøre godt med
(1.6L benziner).

I staterne har de jo kørt med automatkasser meget lang tid og jeg mener
kun det er for nyligt at man er begyndt at anvende 4 og 5 gears kasser,
hvis der var mange problemer var det jo nok opdaget for mange år siden
der ovre

Thomas

Fra : [6705] Jesper Sørens~

Dato : 06-04-05 02:29

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Min egen Golf2 har også et 3-trins automatkasse og der er det et
> problem da andetgearet strækker fra ca. 20kmt til 85kmt.

Nu ved jeg godt at denne tråd ikke handler om Golf2 og dens automat
gearkasse, men...

Den Golf2 1.6 Automatic årgang 1984 jeg har kørt ca 20.000 km i (min fars)
er så åbenbart anderledes end din .. da går 2. gear nemlig fra stort set
tomgang (nok omkring 20-25km/t) til ca. 110 km/t hvis man trykker pedalen
helt ned.

Når jeg skriver helt ned, så mener jeg helt ned i det område hvor man
normalt får den til at lave kickdown, fx ved 75 km/t i 3. gear hvor den så
skifter ned til 2. gear og giver gas...

/J

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-04-05 08:35

"[6705] Jesper Sørensen" <fjerndetteotiss@get2net.danmark> wrote in

> [...]
> normalt får den til at lave kickdown, fx ved 75 km/t i 3. gear hvor
> den så skifter ned til 2. gear og giver gas...

Ja der går min sku kun til 85-90 før den får lyst til 3. gear. Men ellers
er det en bil magen til, også årgang 84, 110kmt i 2. har jeg aldrig haft
den til.

Thomas

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-04-05 08:24

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> wrote in message
> Ja der går min sku kun til 85-90 før den får lyst til 3. gear. Men ellers
> er det en bil magen til, også årgang 84, 110kmt i 2. har jeg aldrig haft
> den til.

Så må den sku godt nok også skrige lidt hvis den går 110 i anden :)
Jeg tænker bare på pugen tager begrænseren (omkring 7k rpm) i anden - og der
er kun lige et lille stykke over 100

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-04-05 11:38

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in

> Så må den sku godt nok også skrige lidt hvis den går 110 i anden :)
> Jeg tænker bare på pugen tager begrænseren (omkring 7k rpm) i anden -
> og der er kun lige et lille stykke over 100

Nu skal du nok lige tænke på at en automatkasse typisk er gearet anderledes
end en 4 eller 5 trins manuel gearkasse. Jeg kunne forestille mig (uden at
kende de respektive gearinger) at mit 2. gear er mere lign. et 3. gear i en
5 gears, hvor så 3. gearet ligger omkring 5. gearet.

Men min skriger nu pænt når den strækker ud i 2. gear

Thomas

Fra : Nansen

Dato : 05-04-05 17:50

> Jeg har fået at vide at modellerne op til 1993 af Chevrolet Starcraft kun
> har 3-trins automatgearkasse. Er det korrekt? Er det et problem?

Ja, Det er et problem hvis man kører langt med "pæn" hastighed, altså
motorvej.
Den stakkels 8 benede diesel løber med alt for mange omdrejninger.
Mange af dem har fået monteret en TH700 Aut. 4 trin + Lock-Up.
Dette resulterer i: Lavere brændstofforbrug, Lavere støjniveau og en motor
der holder meget længere.

Nansen

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-04-05 17:13

I news:hry4e.59$dr4.49@news.get2net.dk <Mendoza> <mendoza@nospam.dk>
skrev:

> Hej alle
>
> Jeg har fået at vide at modellerne op til 1993 af Chevrolet Starcraft
> kun har 3-trins automatgearkasse. Er det korrekt? Er det et problem?

Det tror jeg ikke der er noget problem i, når bare der er motor nok ;)

Min Rover 3500 SD1 havde en 3-trins gearkasse, det fungerede meget fint.
Den havde nogle meget fornuftige skiftepunkter. Ved 'tantekørsel' løb
den stille og roligt op gennem gearne uden at du mærkede det. Ved alm.
landevejskørsel løb motoren ca. 2500 omd./min.

Ved frisk kørsel er 2. gear meget 'langt'. Hvis du låste den i 2. gear,
gik den fra 0 - 170 km/t med kun _et_ gearskift. Det har overrasket en
del GTI'er ;)

mødes med en gunstig lejlighed....