Skille et bilsæde ad?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-04-05 18:29

Hej!

Har nogen af jer erfaringer med at skille et bilsæde ad? Det er i min Escort '96
Mk 5 problematikken er - der er en plasticbøjle i siden (af ryggen), som er gået
igennem skumgummiet (eller tygget pap, eller hvad det nu er ), men endnu ikke
velouren.

Havde tænkt mig at få pillet stoffet af, og få fikset sædet, og samlet det igen.

Skidtet kan vel skilles ad og samles uden at skulle have gang i sytråd oder was?

(Psst: Man er vel gør det selv'er eller hvad?
--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole Axelsen

Dato : 04-04-05 18:40

> [...]
> igen.
>
> Skidtet kan vel skilles ad og samles uden at skulle have gang i sytråd

Jeg er ikke lige helt med på, hvordan det skilles ad, men jeg ved det er et
kendt problem på Ford Escort. Man kan købe en løs ryghynde til sædet.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-04-05 19:16

Hej!

Ole Axelsen wrote:

> Jeg er ikke lige helt med på, hvordan det skilles ad, men jeg ved det er et
> kendt problem på Ford Escort. Man kan købe en løs ryghynde til sædet.

Okay, det lyder jo egentligt okay. Ved du også hvor meget sådan en fætter koster?

Bare så jeg får chokket inden jeg ringer til Scaniadam imorgen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-04-05 15:34

Hej!

Så fik jeg skildt sædet ad - no problemo :)

Og ganske rigtigt er skumgummiet gået istykker der hvor jeg regnede med det...
Hvad er det bedste at lime skumgummi med? Jeg har alm. 2-komponent araldit, men
er det godt nok?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-04-05 18:27

> Og ganske rigtigt er skumgummiet gået istykker der hvor jeg regnede med
> det... Hvad er det bedste at lime skumgummi med? Jeg har alm. 2-komponent
> araldit, men er det godt nok?

Ville bruge noget kontaktlim, hvis det var mit sæde

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-04-05 18:53

Hej!

Uffe Bærentsen wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Ville bruge noget kontaktlim, hvis det var mit sæde

Tja, men er det kraftigt nok? Stedet er et stresspunkt...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-04-05 20:54

> Tja, men er det kraftigt nok? Stedet er et stresspunkt...

Hvis du bruger epoxy, så får du en hård klump.
Kontaktlimen derimod, forbliver bøjelig.
At samlingen skulle gå fra hinanden, det tror jeg næppe sker.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-04-05 21:08

Hej!

Uffe Bærentsen wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du bruger epoxy, så får du en hård klump.
> Kontaktlimen derimod, forbliver bøjelig.
> At samlingen skulle gå fra hinanden, det tror jeg næppe sker.

Tja, nu er det blevet limet med araldit, så nu må vi se :) Man kommer næppe til
at kunne mærke limningen, da sprækken er 90 grader på personen i sædet...

In any case, jeg sidder aldrig i dén side af bilen *lol*

Skal nok melde tilbage med resultatet (og fy fassan der stinker af lim i min
lejlighed lige pt...).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-04-05 15:46

Hej!

Ford ville iøvrigt have 585,- +moms for en ny skumfidus => liming er bedre

--
Mvh, Kim Voss Schrader