Antal passager i varevogn på gule plader ?
Fra : jens j

Dato : 04-04-05 17:57

Hej

Hvor mange passager må der være i en VW-transporter varevogn
foruden føren ?
Der er jo kun 2 pladser med sikkerhedssele, men der kan godt
lige være 3 passager med.

Mvh.

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-04-05 19:23

"jens j" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> [...]
> foruden føren ?
> Der er jo kun 2 pladser med sikkerhedssele, men der kan godt

Hvor mange tror du, når alle skal have sele på?

mvh
Preben

Fra : Morgan Jones

Dato : 04-04-05 19:27

> Hvor mange tror du, når alle skal have sele på?

LOL

Fra : Leonard

Dato : 04-04-05 19:33

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote:

>Hvor mange tror du, når alle skal have sele på?

Dem der er seler til, de skal bruge dem, men der må være dem der kan
uden at de generer føreren. Eller er det blevet ændret fornyligt?

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-04-05 19:33

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange tror du, når alle skal have sele på?

Dårligt svar....

Alle seler skal benyttes - det er ikke ensbetydende med at der ikke må være
flere passagerer end der er seler til.....

Der må være alle dem du kan proppe ind i kabinen under forudsætning af at
chaufføren har tilstrækkeligt udsyn og iøvrigt kan betjene køretøjet
forsvarligt - du må ikke have overlæs eller overskride max. akseltryk......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : Peter Weis

Dato : 04-04-05 20:25

Brian Sørup wrote:

> Dårligt svar....
>
> Alle seler skal benyttes - det er ikke ensbetydende med at der ikke må være
> flere passagerer end der er seler til.....

Også dårligt svar ... for man må godt være to personer i bilen selv om
den har seler til tre

mvh
Peter

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-04-05 20:45

Peter Weis <p.weis@email.dk.slet> skrev :

>Også dårligt svar ... for man må godt være to personer i bilen selv om
>den har seler til tre

Endnu værre svar - man må såmænd også kun være sig selv i en bil -
selv om der er seler til 5.....

(Nu kan det næppe blive værre ;)
--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-04-05 20:54

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Endnu værre svar - man må såmænd også kun være sig selv i en bil -
> selv om der er seler til 5.....

Må man ikke gå fra sin bil, så den står uden mennersker?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr, dæk, fælge samt alarmer o. lign

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-04-05 21:13

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Må man ikke gå fra sin bil, så den står uden mennersker?

<Homer_mode>

Dohhh!

</homer_mode>

Kun hvis den er låst

Nu er det vist ved at nærme sig flueerotik_på_meget_højt_plan

;)

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-04-05 21:13

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Nu er det vist ved at nærme sig flueerotik_på_meget_højt_plan

Jep...

Fra : Peter Weis

Dato : 05-04-05 17:38

Morten Fruergaard wrote:

> Må man ikke gå fra sin bil, så den står uden mennersker?

Joh, hvis den er i snor eller er stue-ren. Hvis den er vild-ren skal den
omgående transporteres nordover.

mvh
peter

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-04-05 20:48

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Også dårligt svar ... for man må godt være to personer i bilen selv om
> den har seler til tre

Hrrrmmmpphhhppppffff......

*insekt_lagengymnastik_elsker*
)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 04-04-05 21:17

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

>Hrrrmmmpphhhppppffff......
>
>*insekt_lagengymnastik_elsker*
>)

citat - Uffe Bærentsen 2/4 :

*LOL*

Velkomme til gruppen her.
Husk:
1) ALT hvad du skriver vil blive vendt og drejet
2) Alt hvad du skriver vil blive husket evigt
3) Er der mulighed for misforståelse, så bliver det misforstået
4) Der er god humor i gruppen!

hehe.......
--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 04-04-05 21:40

On Mon, 04 Apr 2005 22:16:42 +0200, jan@fedtegreven.dk wrote:

>"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev :

KLIP

> [...]
>2) Alt hvad du skriver vil blive husket evigt
>3) Er der mulighed for misforståelse, så bliver det misforstået

Det er længe siden der har været et indlæg med så stor sandhedsvædi
som dette.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Lars L. Jensen

Dato : 04-04-05 20:55

Hej,

> [...]
> chaufføren har tilstrækkeligt udsyn og iøvrigt kan betjene køretøjet
> forsvarligt - du må ikke have overlæs eller overskride max.

og så skal man jo også lige huske på de tilfælde hvor der også må være
personer i varerummet...

/Lars

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-04-05 21:08

"Lars L. Jensen" <larslindenborg@hotmail.com2> skrev i en meddelelse
> Hej,

> og så skal man jo også lige huske på de tilfælde hvor der også må være
> personer i varerummet...

Jepzen, men det er jo kun i firmabiler den regel gælder, ikke i biler der er
registreret til privat personbefordring.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 04-04-05 20:37

Preben Andersen wrote:
> Hvor mange tror du, når alle skal have sele på?

Hmm.. Hvad får dig til at tro at alle skal have sele på?

Fra : Preben Andersen

Dato : 05-04-05 07:28

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Hmm.. Hvad får dig til at tro at alle skal have sele på?

Jeg var såmænd bare styret af et momentant anfald af sund fornuft.

mvh
Preben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-04-05 08:21

Preben Andersen wrote:
> Jeg var såmænd bare styret af et momentant anfald af sund fornuft.

Alt er desværre ikke fornuftigt...

Fx må man gerne sidde bag forsæder i en varevogn - så længe man sidder i
kabinen. MEN man må ikke sidde behageligt, ej heller fastspændt...

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 05-04-05 08:52

En helt masse bits fra Morten Fruergaard til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Fx må man gerne sidde bag forsæder i en varevogn - så længe man sidder i
> kabinen. MEN man må ikke sidde behageligt, ej heller fastspændt...

Når nu kabine og varerum går ud i et (som på f.eks. undertegnedes Sharan),
betyder det så at hele personen skal sidde i den del af bilen, der omtales
som "kabine", eller er det nok at en del af personen gør det?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"You got some quality rage going on!"
-- Eliza Dushku as Faith in 'Buffy the Vampire Slayer'

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-04-05 09:47

Henrik Bøgh wrote:

> [...]
> Sharan), betyder det så at hele personen skal sidde i den del af
> bilen, der omtales som "kabine", eller er det nok at en del af

Ingen personer må opholde sig i varerummet...
Ej heller en del af dem...

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 05-04-05 09:36

meddelelse news:42523bab$0$43987$14726298@news.sunsite.dk...

> Alt er desværre ikke fornuftigt...
>
> Fx må man gerne sidde bag forsæder i en varevogn - så længe man sidder i
> kabinen. MEN man må ikke sidde behageligt, ej heller fastspændt...

Er det virkelig sådan?!?

Dvs. at der kan sidde fire i en Nissan KingCab, for der er der så vidt jeg
husker fin plads bagved sæderne, men man må altså ikke montere de klapsæder
der ellers er standard i andre lande?

Undskyld mit indlæg, men jeg har altså svært ved at fatte at den (i
forvejen) tåbelige gulpladelov virkelig skulle være SÅ åndsvag...

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-04-05 09:53

Morten Vinding Svendsen wrote:
> [...]
> vidt jeg husker fin plads bagved sæderne, men man må altså ikke
> montere de klapsæder der ellers er standard i andre lande?

Korrekt.

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 05-04-05 10:05

meddelelse news:42525145$0$43995$14726298@news.sunsite.dk...

> Korrekt.

Orv det var da utroligt. Jeg har aldrig undersøgt det da jeg tog det for
givet at der aldrig måtte være mere en max. 3 i en almindelig gulplade
bil...

Jamen så opildner loven jo både folk til at svine mere (køre rundt i store
biler med få personer i) og holde en lavere sikkerhed.

Flot danmarks lovgivere!

/Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-04-05 10:21

> [...]
>
> Jamen så opildner loven jo både folk til at svine mere (køre rundt i
> store biler med få personer i) og holde en lavere sikkerhed.

Jep...

Fra : Mark Sandberg

Dato : 04-04-05 21:24

"jens j" skrev i en meddelelse:

> Hvor mange passager må der være i en VW-transporter varevogn
> foruden føren ?
> Der er jo kun 2 pladser med sikkerhedssele, men der kan godt
> lige være 3 passager med.

Alle dem du kan pakke ind, blot skal nogle af de nederste bruge de til
rådighed værende sikkerhedsseler. Samtidig skal chauføren have frit udsyn,
samt ugeneret kunne styre og betjene bilen. Kan der også være folk under og
bagved sæderne, er der måske plads til et par stykker eller tre mere. Dog må
du på et lille kørekort højest have 8 personer med i bilen som passagerer

/Mark.