Golf 2 Olieproblem, hjælp søges
Fra : Jan Larsen

Dato : 03-04-05 07:36

Hej.

Jeg har et problem med min Golf 2 1.6 1992, olielampen blinker og
alarmen lyder nogle gange, når jeg starter den og den er kold, kan
også gøre det når den er varm, men ikke så meget, olietrykket er ok,
har skiftet følerne, sat nyt oliefilter på, skiftet olie 5W-40
fuldsyntetisk, alligevel bliver den ved med kort varigt at blinke og
alarmen kommer lige med nogle små korte alarm.

Er der en der har et godt råd til at løse dette. ?

Kan det være olien, hjælper det at skifte til en 10W/40 Semisyntetisk.
?

Med Venlig Hilsen

Jan Larsen

Fra : alexbo

Dato : 03-04-05 08:26

"Jan Larsen" skrev

> Jeg har et problem med min Golf 2 1.6 1992, olielampen blinker og
> alarmen lyder nogle gange, når jeg starter den og den er kold, kan
> også gøre det når den er varm, men ikke så meget, olietrykket er ok,

D.v.s. at du har målt olietrykket og det er ok, også mens alarmen lyder, så
er det ikke nogen oliefejl, men sandsynligvis en elektrisk.
Så ville jeg fjerne ledningen fra olietryksføleren, og se om problemet
fortsætter.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rasmus

Dato : 03-04-05 12:02

"Jan Larsen" <jan--larsen@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> alarmen kommer lige med nogle små korte alarm.
>

> Er der en der har et godt råd til at løse dette. ?

Få målt olietrykket....
Jeg havde samme problem på en Golf 2 1,6 fra 1985...., der var olietrykket
ok selvom alarmen gik i gang.

mvh
Rasmus

Fra : Kristian Svane

Dato : 03-04-05 13:06

> [...]
>

> Er der en der har et godt råd til at løse dette. ?
>
> Kan det være olien, hjælper det at skifte til en 10W/40 Semisyntetisk.

Hej,

Altså de tilfælde jeg har hørt om, hvor olietrykket er OK og alarmen
alligevel går, så har det været en føler der var defekt. Der er vist 2
følere på en G2, en høj- og en lavtryksføler. Men det lader til du har fået
skiftet disse følere.

Forsvinder alarmen hvis du kommer over ~2000 RPM?

Måske 5W/40 lige er optimistisk nok til en "gammel" motor :)

Mvh Kristian Svane

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-05 16:04

> Måske 5W/40 lige er optimistisk nok til en "gammel" motor :)

ja jeg ville bruge 10/40...

Mvh
Morten

Fra : Jan Larsen

Dato : 03-04-05 19:12

On Sun, 3 Apr 2005 14:05:31 +0200, "Kristian Svane" <swan@nitro.dk>
wrote:

> [...]
>følere på en G2, en høj- og en lavtryksføler. Men det lader til du har fået

Har prøvet at tage højtryksføleren, så lyder alarmen hele tiden, og
begge følere er skiftet.

>Forsvinder alarmen hvis du kommer over ~2000 RPM?

Ja, så er alarmen er væk.

>Måske 5W/40 lige er optimistisk nok til en "gammel" motor :)

Ja, det mener jeg også selv, 5W/40 var et råd fra en "WV" mekaniker.

>Mvh Kristian Svane

Med Venlig Hilsen

Jan Larsen