er en Citroen diesel ok?
Fra : Hans Rørdam

Dato : 02-04-05 10:45

Jeg overvejer at købe en Citroën AX diesel fra ca. '95.
Er det en ok bil eller skal jeg hellere finde noget andet?
(jeg vil bruge ca. 30000-40000 kr og kører ca 25000 km om året. Det
skal være en bil på hvide plader og den skal være billig i drift og
vedligehold)...
-håber på råd fra folk med erfringer

Hans

Fra : claus b. p.

Dato : 02-04-05 23:22

"Hans Rørdam (slet 8Q2YW)" <hansr@8Q2YWmail.dk> wrote in message
> [...]
> (jeg vil bruge ca. 30000-40000 kr og kører ca 25000 km om året. Det
> skal være en bil på hvide plader og den skal være billig i drift og

Jeg ville mene at det er en noget lille og gammel bil, til at køre
25000km/år. Ikke så meget motoren, men resten af bilen. Men hvis ikke
købsbudgettet er større, er det vel ikke det værste der kunne ske. Nogen
vedligeholdelse må nok påregnes. En investering i en dyrere bil ville
muligvis ikke gøre det samlede driftsbudget større, men det er jo altid en
gambling med gamle biler.

/claus