Golf IV - uorginal forlygte?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 02-04-05 10:21

Jeg har fået et alvorligt stenslag i min ene forlygte og skal have skiftet
lygten. Nu er spørgsmålet så bare hvor jeg skal købe en ny -
www.hovwdiaudi.dk har forlygter til omkring 750,- pr. stk. men de er ikke
orginale. Er der nogen der ved om de er ligeså gode som de orignale? Og kan
det bedste betale sig at skifte begge nu jeg alligevel skal igang (har et
lille stenslag i den anden)? Her tænker jeg mest på om der vil være forskel
på den nye og den gamle lygte i det lys de udsender, da den gamle lygtes
glas er "slidt".
Så vidt jeg ved skal man have afmonteret kofangeren for at skifte forlygte

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-05 13:56

> [...]
> forskel
> på den nye og den gamle lygte i det lys de udsender, da den gamle lygtes

Den orginale kan være både fra Valeo eller Hella.
Mange steder har de lygter i orginal kvalitet fra den samme producent som
levere til fabrikken.
Hvis Hovskosnovkis lamper er fra en af disse kan det da ikke være helt galt.

Under alle omstændigheder skal lygten have den korrekt E godkendelse, ellers
blive den dumpet til syn.
Hvis den anden forlygte er meget slidt kan du ligeså godt skifte den med det
samme.

En kammerat skiftede begge hans efter 230.000 km (de var helt mat slidte)
inden den skulle til syn, det var et helt andet lys der kom ud af den.

I Tyskland koster en forlygte 140 Euro eller 190 Euro med tågelys.

> Så vidt jeg ved skal man have afmonteret kofangeren for at skifte forlygte

Helt korrekt, men det er ret nemt.

--
/Claus

Nu med ny Golf TDI.