Seat med seleproblemer..
Fra : Claus Lassen

Dato : 01-04-05 09:15

Hej i glade bilister. (nogen mere end andre..)

Den ultra korte version:¨

Min kone og jeg, venter vores første barn.
Indkøb af Storchenmuhle autostol til babyer.
Den skal monteres på bagsædet, MOD kørselsretnigen.
Men...
Selen er for kort, og stolen kan ikke moteres på bagsædet.
Men det kan den på forsædet. Det kræver dog at airbagen bliver slået fra og
det koster rundt regnet 1000,-
Kan man forlænge selen på nogen måde?

Bilen er en Seat Cordoba.

På forhånd tak

Hilsen Claus

Fra : Martin

Dato : 01-04-05 09:42

Hej

Kan du ikke selv slå airbag'en fra i passagersiden? Det kan man i de fleste
biler (jeg kunne bla i Peugeot).

Mvh. Martin

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 01-04-05 14:08

> Kan du ikke selv slå airbag'en fra i passagersiden? Det kan man i de
fleste
> biler (jeg kunne bla i Peugeot).

Dette system har jeg kun set i Papegøjer og Citroner, altså franske.

Stef
---
Der har en bil med rigeligt lange seler.
Mangler du en Gmail konto? Så skriv jeg har masser at dele ud af?!? Skriv
venligst direkte til min mail!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-04-05 21:35

Stefan Jacobsen skriver:

> Dette system har jeg kun set i Papegøjer og Citroner, altså franske.

Så har du ikke set i en Golf V.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael

Dato : 02-04-05 19:36

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse
> Stefan Jacobsen skriver:

> Så har du ikke set i en Golf V.....

og heller ikke nuværne model serie ved Seat... ToledoIII, Altea, Ibiza IV
og Cordoba III de har det også.... der sidder en nøgle afbryder i
handskerummet....

Michael s
Seat Cordoba tdi pd 130 2004

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-05 19:59

Michael skriver:

> og heller ikke nuværne model serie ved Seat... ToledoIII, Altea, Ibiza IV
> og Cordoba III de har det også.... der sidder en nøgle afbryder i
> handskerummet....

Som i Golf V

Fra : Morgan Jones

Dato : 02-04-05 07:50

> Dette system har jeg kun set i Papegøjer og Citroner, altså franske.

Nyere Fiat har også det system. Toyota har sjovt nok ikke. Vi holder
banditten på bagsædet af Avensis'en. Det andet er sgu for farligt. En
kammerat's kone har kvast to (skod) biler på den konto - altså sidde og
kigge på ungen istedet for vejen.

Morgan ;)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-04-05 08:06

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> banditten på bagsædet af Avensis'en. Det andet er sgu for farligt. En
> kammerat's kone har kvast to (skod) biler på den konto - altså sidde og

Jeg håber virkelig ikke hun siger:
'Alle gode gange tre'

At hun ikke har taget ved lære allerede første gang,
siger en hel del om hende, IMO!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-04-05 08:22

Morgan Jones wrote:

> [...]
> banditten på bagsædet af Avensis'en. Det andet er sgu for farligt. En
> kammerat's kone har kvast to (skod) biler på den konto - altså sidde og

Det er der uhyggeligt mange der gør (altså kigger på poden istedet for
trafikken).

Folk er tossede, de sætter deres og ungens liv over styr.

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-05 08:31

Roberto Saldo skriver:

> Det er der uhyggeligt mange der gør (altså kigger på poden istedet for
> trafikken).

Det er derfor man har de der små røde trekanter med "Barn i bilen", det
betyder at andre skal være opmærksom på den bil, da føreren passer sit
barn og ikke kørslen. Hvad skal det skilt ellers betyde ???

Fra : Basil

Dato : 02-04-05 08:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> betyder at andre skal være opmærksom på den bil, da føreren passer sit
> barn og ikke kørslen. Hvad skal det skilt ellers betyde ???

Den har været oppe og vende nogen gange.
Det betyder desværre bare status for forældrene (tror de), men meningen var
den du nævner.
Kai

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-04-05 09:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> betyder at andre skal være opmærksom på den bil, da føreren passer sit
> barn og ikke kørslen. Hvad skal det skilt ellers betyde ???

Skiltet er ikke noget man kender fra politivedtægten.

Kan man fralægge sig sit ansvar i trafikken med en bumpersticker?
'Pas på jeg kan ike køre bil' Hah!
Folk må da ta' sig sammen må de.

Der findes altså forældre der kan køre rundt med børn i bilen uden
klistermærker eller at sprede død og ødelæggelse.

Mvh
Roberto

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-04-05 12:51

Roberto Saldo skriver:

> Kan man fralægge sig sit ansvar i trafikken med en bumpersticker?
> 'Pas på jeg kan ike køre bil' Hah!
> Folk må da ta' sig sammen må de.

Jeg ser ingen ande mening med det klistermærke.....

> Der findes altså forældre der kan køre rundt med børn i bilen uden
> klistermærker eller at sprede død og ødelæggelse.

Ja.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-04-05 13:28

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Roberto Saldo skriver:

> Jeg ser ingen ande mening med det klistermærke.....

Det er vist noget der udleveres af diverse børneudstyrsbutikker.
Det burde være forbudt.

Sjovt nok sidder de for det meste på een eller anden bundrådden potte
fra 1980.

> Ja.

Mvh
Roberto

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-04-05 10:07

"Claus Lassen" <bc@lassen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den ultra korte version:¨

Så er jeg nysgerrig efter at høre/se den lange version

> [...]
> Men...
> Selen er for kort, og stolen kan ikke moteres på bagsædet.

Mon dog?

> Men det kan den på forsædet. Det kræver dog at airbagen bliver slået fra
> og
> det koster rundt regnet 1000,-

Dårlig ide, at montere børnesædet på forsædet.
Det har været debateret en del gange.

> Kan man forlænge selen på nogen måde?

Endnu dårligere ide
(der burde indføres straf for bare at tænke tanken, IMO)

Hvis selen ikke på nogen måde kan nå, så ville jeg få den skiftet.
Det må kunne lade sig gøre, at skifte selen med en der kan nå.
Om det så bliver en uoriginal eller hvad, det er lidt ligegyldigt, IMO.
Men min pointe er i hvertfald, at barnet skal placeres hvor det er godt
beskyttet.
Det er det i en god barnestol, placeret på bagsædet, godt spændt fast.

> Bilen er en Seat Cordoba.

Der kører da i tonsvis af dem rundt, med barnesæde på bagsædet.
Stop en af dem og bed om lov til at se, hvordan problemet er klaret.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : LL

Dato : 01-04-05 12:58

> Der kører da i tonsvis af dem rundt, med barnesæde på bagsædet.

Der skal jo heller ikke så mange til, for at man kan sige at der er
tonsvis
af dem
De vejer vel omkring 1 ton pr. stk. Så 2 - 3 stykker kan vel gøre det...

Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8 GLXi - nu ved autolakerer pga. manglende bilstereo...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Morten Vinding Svend~

Dato : 01-04-05 14:14

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon dog?

Svigerhistorien har sådan en, og der kan man altså godt lige med nød og
næppe montere vores Römer/Britax bagudvendte stol på bagsædet.
Krævede så vidt jeg husker at man vippede stolen tilbage, viklede selen
rundt om, og så vippede stolen frem i spænd igen.

Hvorfor er Opel iøvrigt de eneste med så lange seler? Pegøjen har også meget
kortere seler.

Drop forsædet, det er en utrolig dum ide, alene fordi du ikke skal sidde og
kigge på guldklumpen når du kører bil!

/Morten

Fra : Claus Lassen

Dato : 01-04-05 15:09

Tak for alle svar.

Et firma der hedder AUTOLIV, forlænger seler er behov.
Tænk at det skulle tage så lang tid at finde ud af..
Jeg ringede til FDM og de gav mig nummert til AUTOLIV..

Fra : Anders

Dato : 02-04-05 18:02

> [...]
>
> Min kone og jeg, venter vores første barn.
> Indkøb af Storchenmuhle autostol til babyer.
> Den skal monteres på bagsædet, MOD kørselsretnigen.

OG du købte den stadig

> [...]
> Selen er for kort, og stolen kan ikke moteres på bagsædet.
> Men det kan den på forsædet. Det kræver dog at airbagen bliver slået fra

Havde fingre i en ibiza, den i alfa look alike design. Tror måske den er fra
2003. Her kunne airbagen slås fra i sidedøren med en mønt.

> Kan man forlænge selen på nogen måde?

Måske har stolen selestrammere som skal slækkes først, eller stolen kan
måske reguleres på anden vis.