tysk hjælp
Fra : Finn

Dato : 31-03-05 17:53

hej

håber at der er nogen her som kan svare/hjælpe.

1. http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6653677&id=e1hptcqgrxw
hvad betyder Mwst. ausweisbar? jeg ved at det har noget med moms at
gøre, men hvad?

2. ved køb af f.eks bilen i ovenstående link, og jeg skal bo/køre i
tyskland, hvordan kan man så financere den? egen dansk bank eller? jeg
mener den er jo på tyske plader så kan en dansk bank så lave
pantebrev?

vh
Finn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-03-05 18:42

Finn wrote:
> 1.
> http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6653677&id=e1hptcqgrxw
> hvad betyder Mwst. ausweisbar? jeg ved at det har noget med moms at
> gøre, men hvad?

At momsen kan trækkes.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-03-05 18:41

"Finn" <finpe@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tyskland, hvordan kan man så financere den? egen dansk bank eller? jeg
> mener den er jo på tyske plader så kan en dansk bank så lave

SVAR:

1. der kan fremvises dukumentation på at der er betalt Moms/skat af
bilen(tysk).

2. ???????????

Fra : HKN

Dato : 31-03-05 19:55

"Finn" <finpe@ofir.dk> wrote in message
> [...]
http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=6653677&id=e1hptcqgrxw
> hvad betyder Mwst. ausweisbar? jeg ved at det har noget med moms at

Det betyder at hvis du nu var bilforhandler, så kan du købe bilen uden
moms
(så sparer du 16%), og derefter sælge den med dansk moms!

Det betyder også at du som privatperson kan vælge at ville betale den
danske
moms istedet....... :-?

> [...]
> tyskland, hvordan kan man så financere den? egen dansk bank eller? jeg
> mener den er jo på tyske plader så kan en dansk bank så lave

Ligesom herhjemme tilbyder forhandlerne ofte finansiering i tyskland - hør
dem om mulighederne.

Mvh
Henrik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-03-05 20:06

finpe@ofir.dk (Finn) skrev....

> Mwst. ausweisbar? jeg ved at det har noget med moms at
> gøre, men hvad?

Morten har ret. Det betyder at bilen kan sælges momsfri.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-03-05 20:32

Kent Oldhøj wrote:

> Morten har ret.

Godt så.

> Det betyder at bilen kan sælges momsfri.

Det danske sprog er noget sjovt noget...

(Du skriver momsfri, som ordet betyder fri for moms = uden moms og ikke som
det forståes i Danmark, at der ikke skal lægges moms til... :-? )

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-03-05 22:42

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev....

> (Du skriver momsfri, som ordet betyder fri for moms = uden moms
> og ikke som det forståes i Danmark, at der ikke skal lægges moms
> til... :-? )

Det burde betyde at den oplyste pris er inkl., men at der altså godt
kan sælges eksl. "Burde" fordi sælgere tit er nogle underlige
mennesker, der godt kunne finde på at oplyse eksl. prisen fordi den
jo ser pænere ud ;)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-04-05 06:59

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> kan sælges eksl. "Burde" fordi sælgere tit er nogle underlige
> mennesker, der godt kunne finde på at oplyse eksl. prisen fordi den

He he...
Sådan er det jo...

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-05 07:32

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message
> [...]
> kan sælges eksl. "Burde" fordi sælgere tit er nogle underlige
> mennesker, der godt kunne finde på at oplyse eksl. prisen fordi den

Hvis man vælger at købe bilen uden tysk moms, er det så ikke op til ens
"samvittighed" at melde til Knold & Pjat at man gerne vil betale dansk moms
i stedet for?
Tyskerne udveksler vel ikke erfaringer med danmark mht. hvilket land der
skal have moms.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-04-05 08:03

Tom wrote:
> [...]
> dansk moms i stedet for?
> Tyskerne udveksler vel ikke erfaringer med danmark mht. hvilket land

Det eneste jeg ved er at når jeg sælger noget til fx et andet EU land uden
moms, skal jeg angive en liste til Told&Skat over købers momsnummer osv.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-03-05 22:12

> [...]
> tyskland, hvordan kan man så financere den? egen dansk bank eller? jeg
> mener den er jo på tyske plader så kan en dansk bank så lave

Ja, det kan de sagtens, hvis de vil. Min søn købte en bil i Tyskland og
lånte efterfølgende penge til den i sig bank.
De er så forhippede på at låne penge ud, at bare man har noget, som ligner
en bil, så kan man låne i/til den.

Kurt