Vil polere min bil, men hvordan?
Fra : Klaus G.

Dato : 30-03-05 22:17

Hej.

Jeg vil i weekenden til at polere min ret gamle Peugeot405 Mi16 89'. Jeg ved
med sikkerhed at den ikke har fået nogen lakbehandling de sidste 1½år(den
tid jeg har haft den). Og da jeg købte den, ja der var lakken i forvejen
meget mat, og slet ikke blank. Bilen er iøvrigt hvid...

Jeg har en varm vaskehal at udføre arbejdet i. Så det med temperaturen, og
direkte solskin er ikke noget problem.

Jeg har hørt at Sonax skulle være udemærket, og da det forhandles mange
steder her hvor jeg bor, så må det jo være at fortrække?

Så hvordan skal jeg gå til værks? Først skal bilen vel vaskes rigtigt
grundigt over det hele(skal den så tørres?). Men hvad så? Hvad for noget
Sonax skal jeg starte med. Hvordan skal det påføres, og skal der sluttes af
med noget andet til sidst. Skal der bruges specielle klude, osv osv osv..

Jeg vil gerne have en idiotsikret guide her. Det er første gang jeg skal
prøve det, så gider ikke det går galt :)

Har iøvrigt fået noget "Basta - Vinyl Sort", og "Basta - Vinyl Cleaner" i
fødselsdagsgave, som skal bruges til de udvendige sorte lister(er falmet
meget i solen). Skal jeg bruge det først, eller bagefter?

Kan det betale sig at købe en polér maskine til arbejdet? Det er næppe
eneste gang jeg vil give den en omgang. Hvor kan man købe en ok maskine, som
kan holde til det?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : FJ

Dato : 31-03-05 05:20

> [...]
>
> Kan det betale sig at købe en polér maskine til arbejdet? Det er næppe
> eneste gang jeg vil give den en omgang. Hvor kan man købe en ok maskine,

Hej

Kik her. Der får du svar på det meste. www.sonax.dk .

Jeg købte en polermaskine her: www.cdcardic.dk og den fungerer fint. Den
har pt. poleret 31 firmabiler uden problemer.

Mvh:
FJ
Mazda 626 GT 2,5i V6

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-03-05 11:29

FJ - mazda-V6@mail.dk
424b7a81$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
skrev følgende:

> Jeg købte en polermaskine her: www.cdcardic.dk og den fungerer
> fint. Den har pt. poleret 31 firmabiler uden problemer.

Den ligner unægtelig den jeg købte i Jem & Fix til 80 kr.... Vibrerer din
også meget i selve håndtagene? Jeg kan dårligt bruge min mere end et kvarter
af gangen, da blodomløbet ellers standser fuldstændig.

--
Martin Petersen

Fra : Klaus G.

Dato : 31-03-05 14:41

> [...]
kvarter
> af gangen, da blodomløbet ellers standser fuldstændig.

Hvor godt holder den du købte i Jem og Fix? :) Hvis den holder til mere end
to biler, så er det vel fint for 80kr?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : FJ

Dato : 31-03-05 16:54

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også meget i selve håndtagene? Jeg kan dårligt bruge min mere end et
> kvarter af gangen, da blodomløbet ellers standser fuldstændig.

Syntes ikke den vibrerer ret meget. Jeg kan snildt polere en Mercedes
Sprinter lang model i et træk uden problemer. Den fra CdCardic skulle,
efter hvad jeg har fået oplyst, også være bedre end dem fra Jem&Fix og
Harald Nyborg

Mvh:

FJ

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-05 19:29

> [...]
>
> Kan det betale sig at købe en polér maskine til arbejdet? Det er næppe
> eneste gang jeg vil give den en omgang. Hvor kan man købe en ok maskine,

Hvis bilen er meget mat og ridset (eller for den sags skyld mere end 1/2 år
gammel som Sonax vist foreskriver) så anbefales Sonax Xtreme Polish+Wax 3 og
efterfølgende forsegling med Sonax Xtreme Liquid Wax 1.... Det er noget der
virker!!! Hvis der er lister, kofangere mv. som ikke er indfarvet på bilen
(dvs. de er i sort plast) så skal de behandles med Sonax KunststofPleje
inden poleringen!

Polermaskiner i de billige klasser 150-300 kr. eller hvad de nu koster er
uduelige! Rystelserne stopper næsten helt så snart man holder dem mod
lakken! Skal man bruge polermaskine skal det være en ordenlig en eller evt.
en excentersliber! Ellers skal man bare bruge håndkræft....

Hvordan og med hvad man helt præcist anvender/bruger Sonax produkterne står
www.sonax.dk under hvert enkelt produkt og så står det også på bagsiden
af selve produkterne!