/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Pendler bil til 200.000 kr.
Fra : Grønne


Dato : 30-03-05 21:19

Jeg er kommet til at skifte job og i den forbindelse må jeg aflever min
firmabil og skal derfor til at køre 200 km om dagen i egen bil. Nu er
spørgsmålet så, hvad skal jeg vælge.

Jeg har tidligere kørt Octavia, men da jeg vil ha min. 110 HK, så er der
ikke mange til salg og prisen nærmer sig Passaten meget.

Og hvad med de kære franskmænd er det noget der virker eller skal jeg holde
mig til min gamle overbevisning om at hvis det skal være diesel skal det
være en VW motor ?

Hvad siger i ?

/Grønne



 
 
Frederik (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 30-03-05 21:36


"Grønne" <anders@and.dk> wrote in message
news:424b09b7$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er kommet til at skifte job og i den forbindelse må jeg aflever min
> firmabil og skal derfor til at køre 200 km om dagen i egen bil. Nu er
> spørgsmålet så, hvad skal jeg vælge.
>
> Jeg har tidligere kørt Octavia, men da jeg vil ha min. 110 HK, så er der
> ikke mange til salg og prisen nærmer sig Passaten meget.
>
> Og hvad med de kære franskmænd er det noget der virker eller skal jeg
> holde mig til min gamle overbevisning om at hvis det skal være diesel skal
> det være en VW motor ?
>
> Hvad siger i ?
>
> /Grønne
>
>

Må det være på gule plader?

Mvh.

Frederik



Grønne (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Grønne


Dato : 30-03-05 21:48

> Må det være på gule plader?
>
Det ville nok ikke gøre noget, men er der noget at spare ?

/Grønne



Søren Wind (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Søren Wind


Dato : 30-03-05 23:08

>> Må det være på gule plader?
>>
> Det ville nok ikke gøre noget, men er der noget at spare ?

Seat Altea 140 HK 2.0 TDI' med alt i udstyr pånær DSG gear til ca. 172.000
kr..
Du får masser af comfort men sparer bagsædet... Har selv lige gjort valget
og købe en PEugeot 307 Airvan med det formål at køre 150 km om dagen til/fra
arbejde som komfortabelt som muligt.

Jeg sparede 160.000 iforhold til samme model på hvide plader... og har en
SKØN pendler auto.



Grønne (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Grønne


Dato : 31-03-05 19:45

> Seat Altea 140 HK 2.0 TDI' med alt i udstyr pånær DSG gear til ca. 172.000
> kr..
> Du får masser af comfort men sparer bagsædet... Har selv lige gjort
> valget og købe en PEugeot 307 Airvan med det formål at køre 150 km om
> dagen til/fra arbejde som komfortabelt som muligt.
>
> Jeg sparede 160.000 iforhold til samme model på hvide plader... og har en
> SKØN pendler auto.
Det kan jeg jo godt se noget fornuft i, men så er der jo misundelse afgiften
og er den til at komme af med uden at tabe for mange penge ?

/Grønne



Søren Wind (02-04-2005)
Kommentar
Fra : Søren Wind


Dato : 02-04-05 23:53


>> Jeg sparede 160.000 iforhold til samme model på hvide plader... og har
>> en
>> SKØN pendler auto.

> Det kan jeg jo godt se noget fornuft i, men så er der jo misundelse
> afgiften og er den til at komme af med uden at tabe for mange penge ?

Jeg sparer 160.000 - men skal så give 15.000 hvis jeg har bilen i 3 år...
jeg kan stadig se fordelen
Gensalg... tør ikke spå, det må tiden vise.. jeg bekymrer mig mere om det
jeg har nu



Hans Pedersen (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 30-03-05 23:09

On Wed, 30 Mar 2005 22:19:28 +0200, "Grønne" <anders@and.dk> wrote:

>eller skal jeg holde
>mig til min gamle overbevisning om at hvis det skal være diesel skal det
>være en VW motor ?

Hvordan har du fået den idé?

--
Hans Pedersen, Varde.

Claus (30-03-2005)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 30-03-05 23:24


"Grønne" <anders@and.dk> skrev i en meddelelse
news:424b09b7$0$155$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har tidligere kørt Octavia, men da jeg vil ha min. 110 HK, så er der
> ikke mange til salg og prisen nærmer sig Passaten meget.
>
> Og hvad med de kære franskmænd er det noget der virker eller skal jeg
holde
> mig til min gamle overbevisning om at hvis det skal være diesel skal det
> være en VW motor ?
>
> Hvad siger i ?
>
> /Grønne
>
>

Pu-ha et enkelt spørgsmål som sikkert vil afføde mange svar. Jeg går ud fra
at vi kun taler om dieselmotorer, ellers er der ingen grund til at læse
videre.

I min (enkle) verden findes der 3 slags diesel motorer, og nu ved jeg godt
at jeg generaliserer meget:

1) TDi som er og bliver et hakkebræt. De støjer og vibrerer altså over
gennemsnittet. Til gengæld er det de mest effektive, med det laveste
forbrug. Subjektivt føles de kraftigere end databladet fortæller.
Kvalitetsmæssigt vil jeg tro at de ligger en smule over gennemsnittet.

2) HDi (de kære franskmænd) som er den diametrale modsætning til TDi. Rigtig
blød og lækker motorgang. Til gengæld er de ikke er helt så økonomiske og
subjektivt føles de svagere end hvad databladet fortæller. Dog skal det
siges at den nye generation med 16 ventilet topstykke, som er udviklet samen
med Ford, tilsyneladende er blevet bedre mht. forbrug og effektivitet.
Kvalitetsmæssigt, tja det er et følsomt emne da rigitgt mange danskere har
købt Peugeot de sidste par år og der er meget delte meninger herom.

3) Toyota (D4D) som er en mellemting. De er i hvertfald ikke helt så
økonomiske som TDI'erne. Kvalitetsmæssigt (surprise) er de helt i top.

Mazda, tja ved ikke helt om det er en modificeret Ford eller ?
Nissan deler dieselmotorer med Renault (DCi), her er erfaringerne ikke ret
store, har et par kolleger som beretter om defekte turboladere, afbrændte
koblinger os.v., en rigtig fransk bil...
Fiat/Opel, gode motorer, men resten udenom...., men her er erfaringer også
meget små. Øhh de nyeste Opeler er vist ikke så dårlige mere.

Du skriver i en anden tråd om der er noget at spare på gule plader. Tja, det
kommer an på hvordan du regner den ud. Bilen er meget billigere i indkøb,
men koster ca. 5-6000,- ekstra om året i afgift til staten, fordi du har
fået den billigt. Og om det kan betale sig for dig må du gøre op med dig
selv. Men til 200k er der rigtigt mange spændende at vælge i mellem, nævner
i flæng:

Seat Altea 2,0 TDi (bl.a. med DSG-gear indenfor beløbsrammen)
VW Touran 2,0 TDi
Peugeot 307 Airvan 2,0 HDi
Ford C-max 2,0 TDCI
Toyota Sportsvan (Avensis eller Corolla Verso) D4D
Renault Scenic 1,9 DCi
Opel Zafira/Meriva

M.h.t. at købe brugt på hvide plader er min erfaring at udvalget er meget
lille (med mindre du vil have en 307 HDi, tankevækkende). Det betyder at
priserne er meget høje. Typisk har en populær diesel bil kun haft en
afskrivning på omkring 50 øre pr. kilometer og det er så lidt at det ligeså
godt kan betale sig at købe en helt ny. Og så bliver det svært at holde sig
indenfor 200k.

Husk at spørge ind til serviceintervallerne. Her spænder det mellem 15.000
og 50.000 km. Så for en pendler kan der være mange penge at spare her og med
de lange ture du skal køre skal du ikke være nervøs for en bil med lange
serviceintervaller.

Personligt ville jeg til enhver tid købe en TDi fordi den er det perfekte
kompromis for mig, men seriøst overveje en Toyota.

Vi glæder os til at høre hvad det bliver. Og gerne den lange udredning med
for og imod!

Vh. Claus




Klaus D. Mikkelsen (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-03-05 05:29

Claus skriver:
>
> Opel Zafira/Meriva

Er det kun mig der ikke kan finde mig til rette på forsædet af sådan en
?

Kørte en 3-400 km i midtspanien i en Zafira for en måneds tid siden. Jeg
ville godt have førersædet længere tilbage, eller i det mindst bare
plads til mit venstre ben.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Karsten Andersen (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 31-03-05 05:59

Thu, 31 Mar 2005 06:28:31 +0200, skrev Klaus D. Mikkelsen, på 16
linier, i <424B7C6F.9606993B@du.kan.finde.den>, :

>Claus skriver:
>>
>> Opel Zafira/Meriva
>
>Er det kun mig der ikke kan finde mig til rette på forsædet af sådan en
>?
>
>Kørte en 3-400 km i midtspanien i en Zafira for en måneds tid siden. Jeg
>ville godt have førersædet længere tilbage, eller i det mindst bare
>plads til mit venstre ben.
>
>Klaus

Du kan ikke samligne en Safira og en Meriva.
Jeg sidder fint i en Meriva selv på bagsædet.
Og jeg høre ikke til de små.


--
MVH Karsten
Horsens

Deaster (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 31-03-05 10:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Claus skriver:
>>
>> Opel Zafira/Meriva
>
> Er det kun mig der ikke kan finde mig til rette på forsædet af sådan
> en ?
>
> Kørte en 3-400 km i midtspanien i en Zafira for en måneds tid siden.
> Jeg ville godt have førersædet længere tilbage, eller i det mindst
> bare plads til mit venstre ben.

Jeg har kørt en 25-30000km i en Zafira, den sad jeg fint i. Ingen problemer
med benpladsen foran. (er 193 cm høj).

--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"



Klaus D. Mikkelsen (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-03-05 15:06

Deaster skriver:
>
> Jeg har kørt en 25-30000km i en Zafira, den sad jeg fint i. Ingen problemer
> med benpladsen foran. (er 193 cm høj).

Underligt, da jeg "kun" er 185cm. Jeg kunne bare ikke finde et sted til
venstrebenet.....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Grønne (31-03-2005)
Kommentar
Fra : Grønne


Dato : 31-03-05 20:19

> Vi glæder os til at høre hvad det bliver. Og gerne den lange udredning med
> for og imod!
>
Tak for den lange og meget grundige forklaring, den bekræfter mig i det som
jeg selv havde antaget.

Men ideen om gule plader er lige blevet skudt i sænk af min bedre halvdel...
ingen børn nu, men hu mener hvis det kommer

Og så må jeg nok ud og kigge på bruge eller også skal banken ha vredet armen
godt rundet...

Hvad snakker vi så om for at gøre et godt køb ?

/Grønne



anders majland (01-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 01-04-05 05:20

>> Jeg har tidligere kørt Octavia, men da jeg vil ha min. 110 HK,

> Tak for den lange og meget grundige forklaring, den bekræfter mig i det
> som jeg selv havde antaget.
>
> Men ideen om gule plader er lige blevet skudt i sænk af min bedre
> halvdel... ingen børn nu, men hu mener hvis det kommer
>
> Og så må jeg nok ud og kigge på bruge eller også skal banken ha vredet
> armen godt rundet...

Jeg synes brugte generelt er for dyre ....

Hvis du ellers var tilfreds med octavian hvad så med at prøve en fabia. I
combi udgaven har den et hæderligt bagagerum og du kan få den diesel du er
vant til Der er ikke meget plads på bagsædet med sæderne tilbage, men da
i ikke har børn endnu så er der jo plads nok et stykke tid. Har ikke lige
fulgt med i priserne siden vi købte i efteråret men kan den store tdi'er
ikke stadig fåes under 200kkr fra ny ?

/A




anders majland (01-04-2005)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 01-04-05 05:37

> Der er ikke meget plads på bagsædet med sæderne tilbage, men da i ikke har
> børn endnu så er der jo plads nok et stykke tid.

Læs som: indtil de børn i ikke har endnu bliver teenagere (og så er den nok
alligevel ved at være slidt op)... Der kam godt være en barnevogn bagi....

Men prøv en


--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste