Motorvibration i Escort 1,8
Fra : BNL

Dato : 30-03-05 19:57

Der er i årenes løb opstået mere og mere vibrationsstøj i selve motoren. Den
opstår i et ganske bestemt hastighedsområde for motoren, svarende til ca.
108 - 118 km/t, i femte gear. Udenfor dette område er der ingen
vibrationsgener. Fejlen er alene i motoren og har intet med transmissionen,
løse dele eller fx udstødningen at gøre.
Ingen har endnu kunnet give et bud på årsagen.
Venlig hilsen
BNL

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 20:01

"BNL" <slot5trigger@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> transmissionen, løse dele eller fx udstødningen at gøre.
> Ingen har endnu kunnet give et bud på årsagen.

Motorophæng

--
Tom

Fra : Jens Andersen

Dato : 30-03-05 20:36

> "BNL" <slot5trigger@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Motorophæng
>
> --
> Tom

Gearkasse sidder delvis løs på motor (måske)

Fra : BNL

Dato : 30-03-05 20:34

Var det bare så let Tom. Ophængene er udskiftede, men det forbedrede intet.
Min teori er, at der er enten bortslidt, eller opbygget materiale et eller
andet sted, eller faldet en møttrik af. Noget som bevirker uballance. Men
man kan jo ikke skille alt muligt ad for at finde ud af det.
BNL
_

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-03-05 21:25

> [...]

>andet sted, eller faldet en møttrik af. Noget som bevirker uballance. Men
>man kan jo ikke skille alt muligt ad for at finde ud af det.

Hvis det er i maskinen, skal du kunne mærke det ved ca. samme
omdrejningstal, i alle gear

Din generator kan måske også lave balladen, eller vandpumpen, eller
noget i ventilsystemet (en af knastakslerne)

Du bør jo næsten kunne lytte dig frem til hvor det opstår, med en
skruetrækker "i øret"

Et af mine køretøjer skramlede forfærdeligt i tomgang, fordi
plastskjoldet på generatoren sidder løst, det klarede et stykke
viskelæder anbragt en strategisk sted

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-03-05 21:29

"BNL" <slot5trigger@mail.dk> skrev :

>Men
>man kan jo ikke skille alt muligt ad for at finde ud af det.

glemte lige et par spøjse:

Knækket fjeder i koblingen fingre
løs svinghjulsbolt

--