Fælge til en Opel Astra
Fra : Dennis

Dato : 30-03-05 18:27

Hej

Er der nogen, som ved hvad standard fælg-størrelsen på en Opel Astra E
(mener den hedder E) fra 1994? Eller hvad den kan bruge - ved godt der
er noget med størrelsen på dækprofilen også, men det skal bare være en
standard dæk størrelse.

Jeg ved ikke meget om det, så jeg håber der er en som kan hjælpe...

På forhånd tak!

Hilsen Dennis

Fra : L

Dato : 30-03-05 18:55

Hej

Næææ, Astra F

Hvilken motor er det og model stc. eller 3 dørs. m.m?

Mvh. TLS

Fra : Dennis

Dato : 30-03-05 19:36

> Næææ, Astra F

Okay, så ved jeg det
Er det ud fra årgangen du kan sige det?

> Hvilken motor er det og model stc. eller 3 dørs. m.m?

Det er en 1.6 Si stationcar. Jeg har fået afvide at Si modellen ikke er
så udbredt, faktisk sjælden i DK, men det har vel ikke så meget med
fælgene at gøre.

Fra : L

Dato : 30-03-05 21:04

Hej

Motor: 1.6si
Model: C 16 SE
Cm3: 1598
Kw: 74
Hk: 100
produtionsperiode: 03/1993-07/1994

Stålhjulene: 5 1/2 J x 14 ET49

Dækstørrelse: 185/60 x 14 82H

Se evt. mere vedr. dæktryk m.m. i din instrukstionsbog.
Forresten,,,, står dækstørrelsen ikke også på tankdækslet?

Fra : Dennis

Dato : 30-03-05 21:25

> Hej
>
> Motor: 1.6si
> Model: C 16 SE
> Cm3: 1598
> Kw: 74
> Hk: 100
> produtionsperiode: 03/1993-07/1994
>
> Stålhjulene: 5 1/2 J x 14 ET49
>
> Dækstørrelse: 185/60 x 14 82H

Sikke meget man kan lære om sin bil
Men det vil så sige at det er en 14". Kan man så smide en 15" fælg på?
Eller kræver det, at man får dæk med en laver profil?

> Se evt. mere vedr. dæktryk m.m. i din instrukstionsbog.
> Forresten,,,, står dækstørrelsen ikke også på tankdækslet?

Nej desværre.

Fra : L

Dato : 31-03-05 11:51

Hej

Hvis du vil have en større fælg på, så skal omkredsen på dækket selvfølelig
passe.

Dermed skal dækstørrelsen hedde 195/50R15 eller et dæk der 2 cm bredere
hedder 215/45R15 eller eller 195/45R16 eller 215/40R16

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-03-05 21:16

Dennis <usenet@mandril.dk> skrev :

>Okay, så ved jeg det
>Er det ud fra årgangen du kan sige det?

Det er blot fordi Opel skiftede Kadett serien ud fra at hedde kadett
til Astra - og den sidste kadett version, var E, så kom første
generation Astra til at hedde F

Underligt nok, for hverken Rekorden, eller Ascona'ens afløser
fortsatte bogstavrækken

Kadett E -> Astra F
Rekord E2 -> Omega A
Ascona C -> Vectra A

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Dennis

Dato : 30-03-05 21:27

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Det er blot fordi Opel skiftede Kadett serien ud fra at hedde kadett
> til Astra - og den sidste kadett version, var E, så kom første
> generation Astra til at hedde F

Ahh, på den måde...

> Underligt nok, for hverken Rekorden, eller Ascona'ens afløser
> fortsatte bogstavrækken
>
> Kadett E -> Astra F
> Rekord E2 -> Omega A
> Ascona C -> Vectra A

Trist at vide, at jeg i bund og grund kører rundt i en kadett :-/

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-03-05 21:42

Dennis <usenet@mandril.dk> skrev :

>Trist at vide, at jeg i bund og grund kører rundt i en kadett :-/

naehh - det vil jeg da ikke sige, det er jo en væsenligt forbedret
kadett i så fald, omend rustspøgelset ikke helt blev manet i jorden

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net

Fra : Dennis

Dato : 30-03-05 21:47

jan@fedtegreven.dk wrote:

> naehh - det vil jeg da ikke sige, det er jo en væsenligt forbedret
> kadett i så fald, omend rustspøgelset ikke helt blev manet i jorden

7-9-13 så har jeg heldigvis ingen rust endnu... Men min gamle Manta er
ved at være ædt op...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-03-05 22:06

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse news:at1m41l7qmjpp8p46ec5o0p7fapv69jhp8@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> generation Astra til at hedde F
>
> Underligt nok, for hverken Rekorden, eller Ascona'ens afløser

Årsagen kunne måske være at Kadett hed Astra i England, og så
ville Astra A blive noget der allerede fandtes (men det er kun et
gæt).

/Jakob

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-03-05 22:25

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev :

>Årsagen kunne måske være at Kadett hed Astra i England, og så
>ville Astra A blive noget der allerede fandtes (men det er kun et
>gæt).

Det kunne såmænd være et rigtigt godt gæt ;)

--
jan@Fedtegreven.dk / jan@stevns.net