Toldsatser på bildele fra USA?
Fra : John Sahl

Dato : 30-03-05 16:08

Så vidt jeg kan finde ud af, er toldsatsen på 10% for bildele importeret
til DK fra USA. Men er der nogen, som ved hvad den er på, hvis man
importerer delene til Sverige i stedet og så afhenter dem der ovre?

Det er ikke for at unddrage DK afgiften, men fordi transporten af
delene indtil videre er billigst der til...

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-03-05 18:44

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er ikke for at unddrage DK afgiften, men fordi transporten af
> delene indtil videre er billigst der til...

Flg. er frit efter hukommelsen :

Tolden er den samme, medmindre du kan få en Svensker ind som mellemmand, det
er nemlig varens oprindelsesland der gælder ved toldbehandling.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car

Fra : John Sahl

Dato : 30-03-05 22:20

Brian Sørup wrote:
> Tolden er den samme, medmindre du kan få en Svensker ind som
> mellemmand, det er nemlig varens oprindelsesland der gælder ved
> toldbehandling.

Men hvordan vil det så foregå hvis jeg selv henter det i Sverige,
men det skal fortoldes i DK?

(Jeg tror godt jeg kan finde en svensk stråmand til at stå som
modtager hvis det gør det lettere i praksis)

Fra : Brian Sørup

Dato : 31-03-05 07:09

> Men hvordan vil det så foregå hvis jeg selv henter det i Sverige,
> men det skal fortoldes i DK?

Jeg kender ikke den eksakte procedure, men det er nok noget med du skal
betale told og moms i DK inden varen frigives fra det Svenske transitlager.

> (Jeg tror godt jeg kan finde en svensk stråmand til at stå som
> modtager hvis det gør det lettere i praksis)

Det gør det lettere for dig, da det så er ham der skal *døje* med
toldbehandlingen, derefter kan varen frit omsættes indenfor EU.

Fra : René

Dato : 31-03-05 07:35

> [...]
>
> Det gør det lettere for dig, da det så er ham der skal *døje* med
> toldbehandlingen, derefter kan varen frit omsættes indenfor EU.

Mener at have hørt en tommelfingerregel sige 10 Kr pr Doller delene koster,
så skulle det være meget tæt på.
Husk leveringstiden 4/8 uger med den billige shipping.

Mvh René
Camaro Z28 1997

Fra : John Sahl

Dato : 31-03-05 07:54

René wrote:
> Husk leveringstiden 4/8 uger med den billige shipping.

Den er skam regnet med i projektet. Nu vi har jer amerikanerdrenge
på banen, hvilke danske firmaer kan give mig samme service som det
svenske?

Fra : René

Dato : 31-03-05 15:41

> Den er skam regnet med i projektet. Nu vi har jer amerikanerdrenge
> på banen, hvilke danske firmaer kan give mig samme service som det
> svenske?
>
>Jeg ved ikke hvad service du mener.

Har fulgt lidt med på >http://www.smallblock.dk/modules/MyAnnonces/
Der kan man finde næsten alt om Amerikanerbiler.
Jeg har selv erfaringer med http://www.lynegaard.dk/?
og fået god service og behandling.

René
Camaro Z28 1997

Fra : Anne Stokholm

Dato : 31-03-05 17:15

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in

> (Jeg tror godt jeg kan finde en svensk stråmand til at stå som
> modtager hvis det gør det lettere i praksis)

Ja det gør det jo - men der er vel næppe nogle speditører der vil den slags,
med mindre de er intetvidende.

Jeg kan ikke forstå at du sparer så meget ved kun at få det til Sverige.

Men sig lige til hvis du skal have et tilbud på importen til DK - luft eller

/Anne Stokholm

Fra : John Sahl

Dato : 31-03-05 18:44

Anne Stokholm wrote:
> Men sig lige til hvis du skal have et tilbud på importen til DK -
> luft eller sø

Til! Jeg har smidt dig en mail