Chassisnummer på Xantia
Fra : Bent Grouleff

Dato : 29-03-05 22:21

Er der nogen der ved om man kan læse ud af chassisnummeret på en Xantia
hvilken modelårgang den er?
Findes der evt. en database på nettet?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-03-05 22:38

> Er der nogen der ved om man kan læse ud af chassisnummeret på en Xantia
> hvilken modelårgang den er?
> Findes der evt. en database på nettet?

Hvad fa´en - hej Bent..

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men jeg ville alligevel
ikke undlade at sige hej.

Lækker Xantia som du har i kikkerten - det må da lige være sagen..

/Jan W Nielsen

Fra : Bent Grouleff

Dato : 29-03-05 22:41

Hej Jan,

Ja den ser rigtig lækker ud. Jeg er ved at forsøge at finde ud om det er den
faceliftede model, men det tror jeg ikke det er, se
http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/x/xan_new2.htm

Hilsen Bent

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-03-05 23:12

> Ja den ser rigtig lækker ud. Jeg er ved at forsøge at finde ud om det er
> den
> faceliftede model, men det tror jeg ikke det er, se
> http://www.citroen.mb.ca/citroenet/html/x/xan_new2.htm

Nu ved jeg ikke om du har mulighed for at se bilen?
Men på bilen kan det ses ved, at motorhjelmen og kølergitteret er i et
stykke på de faceliftede (vistnok fra omkring '98). På tidligere modeller
var det kun motorhjelmen som åbnede sig, mens kølergitteret blev på fronten.

Mvh

Emil

Fra : Bent Grouleff

Dato : 29-03-05 23:18

OK, så er det ikke den faceliftede. Tak for hjælpen

Fra : Morten Jensen

Dato : 30-03-05 11:10

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message

> Nu ved jeg ikke om du har mulighed for at se bilen?

Den faceliftede kan også genkendes på forlygternes form, som runder ind mod
center af bilen, hvor de på den ikke-faceliftede er mere kantede.

Jeg er lidt i tvivl, men måske også baglygternes farve....? Måske husker jeg
forkert, men kan det ikke passe at blinklysene bagpå er med farvede "glas"
(plastik) på den ikke-faciliftede, og med klart "glas" (farvet pære) på den
faceliftede....?

/Morten
Xantia 1.8i Exclusive 1999 @ 183.000 km

Fra : Niels Skaaning

Dato : 30-03-05 18:20

Bent Grouleff wrote:

> Er der nogen der ved om man kan læse ud af chassisnummeret på en Xantia
> hvilken modelårgang den er?
> Findes der evt. en database på nettet?

Det kan man da... på dørstolpen i førersiden er der et fire-cifret
nummer. Dette nummer inderholder produktionsdatoen. Søg på nettet efter
Orga og calculator.

NS

Fra : alexbo

Dato : 30-03-05 18:50

"Bent Grouleff" > skrev

> Findes der evt. en database på nettet?

I Skovgårds prislister er der en datoafkoder.
http://www.skovgaard-schmidt.dk

mvh
Alex Christensen