Råd omkring køb af tagboks
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-03-05 20:20

Hej

Vi avancerer fra 1 til 2 børn indenfor 3-4 uger. Det er jo glædeligt!
Men med tiden giver det lidt pladsproblemer i vores Fiat Brava med
udstyr, tøj, legetøj samt to barnevogne.

Vi har pt. ikke råd til en større bil, og har derfor overvejet
alternative løsninger. Vi er kommet på idéen med en tagboks, da vi
'sagtens' kan have de to barnevogne i bilen + cykelholder.

Men når man køber sådan en tagboks, hvad skal man så passe på? Er der
nogen grund til IKKE at købe den brugt? SKAL det være mærkevare aka
Thule eller?? Hvad må man betale for sådan noget?

Vi har i forvejen et sæt Thule tagbøjler, så det er vel kun boxen vi
mangler.

Anyone?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 29-03-05 21:06

[...]

>Anyone?

faldt over denne side, hvor der handles med tagbokse til halv pris
ifht. danske priser.. må man uden videre køre derned og hente sådan en
fætter hjem eller alternativt få den sendt til dk?

Link: http://www.dachboxen.net/

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : John Sahl

Dato : 29-03-05 21:08

Bo Kamp Dudek wrote:
> faldt over denne side, hvor der handles med tagbokse til halv pris
> ifht. danske priser.. må man uden videre køre derned og hente sådan en
> fætter hjem eller alternativt få den sendt til dk?

Ja da..

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Klaus A

Dato : 30-03-05 05:43

"Bo Kamp Dudek" <FJERNbo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ifht. danske priser.. må man uden videre køre derned og hente sådan en
> fætter hjem eller alternativt få den sendt til dk?

snip

Versandkosten nach Dänemark

Die Versandkosten nach Dänemark betragen pro Dachbox nur 59,00 ?

end snip

Det skulle der vist ikke være noget i vejen for..
Jeg har selv en Thule som jeg har været meget tilfreds med, men den er lidt
dyr (herhjemme).

Klaus A

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 30-03-05 08:06

[...]

>Jeg har selv en Thule som jeg har været meget tilfreds med, men den er lidt
>dyr (herhjemme).

da vi aldrig får brug for at transportere ski og des lige, skal vi vel
gå efter modellerne, der er lidt klumpede i det, eller hur?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-03-05 09:54

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudekFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> da vi aldrig får brug for at transportere ski og des lige, skal vi vel
> gå efter modellerne, der er lidt klumpede i det, eller hur?

Og en som "lukker", dækker,formindsker den åbning som er mellem bunden på
boksen og taget på bilen, så luften bliver tvunget opad, uden om.
Aerodynamisk er der megen modstand "gemt" her, det oplevede jeg den gang jeg
sejlede windsurfer: Min først surfer var så lang og med stort "scoop" ,
opad-bøjning af stævnen, at det hul praktisktalt var "væk". Og bilen havde
næsten uændret tophast. + der ingen vindstøj var fra den. Så købt jeg en
mindre, kortere, som ikke lukkede. Og så var der "fuld musik" fra lasten +
bilen fik luftmodst. som en ladeport.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-03-05 14:20

Bo Kamp Dudek wrote:
> [...]
> nogen grund til IKKE at købe den brugt? SKAL det være mærkevare aka
> Thule eller?? Hvad må man betale for sådan noget?

Om det skal være mærkevare eller ej, det ved jeg snart ikke, det er mere op
til jer selv.
Jeg har både prøvet dyre og billige (leje-bokse) og det som jeg lige kan
komme i tanker om er følgende:
Find helst en der er side-hængslet, det gør af/på læsningen noget nemmere.
Der skal også helst være centrallås, så man ikke skal låse op/i flere
steder.
Sørg for at den har et godt solidt lukketøj, jeg har set nogen der har været
sprunget op under kørslen.

Og husk nu at få en pose ørepropper med, da de har det med at larme lidt,
når man kommer op i fart med sådan en madkasse på taget

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 31-03-05 06:48

[...]

>Find helst en der er side-hængslet, det gør af/på læsningen noget nemmere.

vi har kigget på en del, som kan åbnes fra begge sider, men det er vel
også godt nok.. ?

>Der skal også helst være centrallås, så man ikke skal låse op/i flere
>steder.

vidste ikke engang, at der var flere låse på sådan en sag..

>Sørg for at den har et godt solidt lukketøj, jeg har set nogen der har været
>sprunget op under kørslen.

vildt!

>Og husk nu at få en pose ørepropper med, da de har det med at larme lidt,
>når man kommer op i fart med sådan en madkasse på taget

sådan er det jo.. grunden til at vi skal have sådan en fætter er, som
tidligere nævnt, at der inden for kort tid kommer et barn mere.. og
lur mig, om de alligevel ikke larmer mindst lige så meget på
bagsædet.. ;)

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-03-05 14:38

Bo Kamp Dudek wrote:

> Men når man køber sådan en tagboks, hvad skal man så passe på?

Et sidespring; man skal i hvert fald passe på med ikke at fylde for meget
i den. Jeg så en gang en stump film med en Volvo 850 st.car hvor man
lavede dobbelt undvige manøvre med 90% og 110% tilladt vægt i boksen.
Ved 90% lettede det ene baghjul - ved 110% rullede bilen rundt.....

/Jakob

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 30-03-05 15:10

Jakob Jeppesen wrote:

> [...]
> lavede dobbelt undvige manøvre med 90% og 110% tilladt vægt i boksen.
> Ved 90% lettede det ene baghjul - ved 110% rullede bilen rundt.....

Hov - mener at hastigheden i begge tilfælde var 90 km/t - tankevækkende,
hvis man tænker på hvilken hastighed man ser biler med tagboks skyde
på de europæiske motorveje.

/Jakob

Fra : ct

Dato : 30-03-05 19:12

> Vi har pt. ikke råd til en større bil, og har derfor overvejet
> alternative løsninger. Vi er kommet på idéen med en tagboks, da vi
> 'sagtens' kan have de to barnevogne i bilen + cykelholder.

Hej Bo - har ikke selv forstand på emnet, men har en kammerat der har det -
se http://www.topboksen.dk/

- det er også lige i nærheden af dig (hvis du da stadig bor i vejle?)

claus

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 31-03-05 06:49

[...]

>Hej Bo - har ikke selv forstand på emnet, men har en kammerat der har det -
>se http://www.topboksen.dk/
>
>- det er også lige i nærheden af dig (hvis du da stadig bor i vejle?)

er nu flyttet i hus i Brejning, men det er da stadig i nærheden.. men
så snakker jeg lige med dem og regner med, at jeg får noget
jeg-kender-en-som-du-kender-henvisnings-rabat på den regning.. ;)

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Bjarne

Dato : 31-03-05 07:20

In article <gk3n415bqtrvtpjnv0n3kf6pngvkcsu7c6@4ax.com>,
   Bo Kamp Dudek <bo@bodudekFJERN.dk> writes:
> [...]
:snip

> [...]
> tidligere nævnt, at der inden for kort tid kommer et barn mere.. og
> lur mig, om de alligevel ikke larmer mindst lige så meget på
Ha, ja så op i tagboksen med ungen. Den har jeg ikke set før

mvh,
Bjarne

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 31-03-05 16:36

[...]

>Ha, ja så op i tagboksen med ungen. Den har jeg ikke set før

det er jo bare fordi du ikke kan SE børnene, når er er lukket inde i
tagboksen.. tænk lidt over den, næste gang du ser en stationcar med
tomme bagsæder og en tagboks på taget ;)

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal